fazerpaul
New Member
Hallo scooter fans,
Voor een vriend ben ik een Grande Retro snorscooter aan het servicen en tevens ontgrenzen.
Het probleem is erg weinig vermogen en te lage topsnelheid van 40 km/h na ontgrenzing.
De scooter trekt langzaam van de plek en komt met moeite een heuveltje op.
Deze Chinese 4-takt lijkt helemaal origineel te zijn en ziet er netjes uit. Wat heb ik tot nu gedaan:
- Nieuw luchtfilter element
- Bougie vervangen, vonkt prima
- Vonk aan bobine draad gecheckt, 2 cm blauw
- Carburateur geheel gereinigd, alle delen los gehad.
- Met remreiniger alle kanalen door gespoten.
- Het membraan van de gasschuif getest op werking (perslucht)
- Sproeier 88 zat erin, sproeier 80 en 90 geprobeerd, 90 is beter.
- CDI 2x vervangen met nieuwe oranje (onbegrensde versie)
- Klepspeling gecontroleerd en was in orde (0,05 inlaat, 0,10 uitlaat)
- Kabel van de pick-up spoel (bij de koppeling) los genomen
- Benzine kraan omzeild met bypass direct van de tank.
- Brandstof gecontroleerd tot aan de carburateur
- Vacuüm slangen van benzinekraan en EGR los genomen
- Vacuüm aansluit nippel op inlaat spruitstuk afgeplugd
- Vario rollen vernieuwd met 6,5 gram
De motor heeft goede compressie en start ook vrij snel, hij loopt mooi rustig stationair.
Momenteel krijg ik zelf een vastloper van..
ik heb geen idee meer waar ik verder zou kunnen zoeken.
Daarom vraag ik jullie gewaardeerde hulp! Ik denk zeker dat jullie samen veel meer weten dan ik alleen.
Dus.. hopelijk heeft iemand de gouden tip voor mij, alvast veel dank!!
Groeten, Paul
Voor een vriend ben ik een Grande Retro snorscooter aan het servicen en tevens ontgrenzen.
Het probleem is erg weinig vermogen en te lage topsnelheid van 40 km/h na ontgrenzing.
De scooter trekt langzaam van de plek en komt met moeite een heuveltje op.
Deze Chinese 4-takt lijkt helemaal origineel te zijn en ziet er netjes uit. Wat heb ik tot nu gedaan:
- Nieuw luchtfilter element
- Bougie vervangen, vonkt prima
- Vonk aan bobine draad gecheckt, 2 cm blauw
- Carburateur geheel gereinigd, alle delen los gehad.
- Met remreiniger alle kanalen door gespoten.
- Het membraan van de gasschuif getest op werking (perslucht)
- Sproeier 88 zat erin, sproeier 80 en 90 geprobeerd, 90 is beter.
- CDI 2x vervangen met nieuwe oranje (onbegrensde versie)
- Klepspeling gecontroleerd en was in orde (0,05 inlaat, 0,10 uitlaat)
- Kabel van de pick-up spoel (bij de koppeling) los genomen
- Benzine kraan omzeild met bypass direct van de tank.
- Brandstof gecontroleerd tot aan de carburateur
- Vacuüm slangen van benzinekraan en EGR los genomen
- Vacuüm aansluit nippel op inlaat spruitstuk afgeplugd
- Vario rollen vernieuwd met 6,5 gram
De motor heeft goede compressie en start ook vrij snel, hij loopt mooi rustig stationair.
Momenteel krijg ik zelf een vastloper van..
Daarom vraag ik jullie gewaardeerde hulp! Ik denk zeker dat jullie samen veel meer weten dan ik alleen.
Dus.. hopelijk heeft iemand de gouden tip voor mij, alvast veel dank!!
Groeten, Paul