BTC grande retro slaat af bij gas geven

minibrekkers

New Member
Beste allemaal, ik hoop dat ik hier verder kan komen met het probleem dat ik heb met mijn scooter.

Betreft een BTC grande retro. Km stand 1650km. Bij 2018. Helemaal origineel.

Sinds kort, eigenlijk na enige tijd stil staan, heb ik ik het probleem dat de scooter bij gas geven uitvalt en dan moeilijk te starten is, elektrisch al helemaal niet en met de kickstart ook zeer moeilijk. Het gebeurt met name na een stuk rijden als de motor goed warm is en ik bijvoorbeeld bij een stoplicht kom en moet stoppen en het gas dus los laat. Het toerental wordt dan heel laag. Begint te stotteren en valt uit. En als hij niet uitvalt gebeurt dat wel als ik had geef bij weg rijden. Moet dan soms echt enige tijd wachten wil hij weer starten. En als hij weer gestart is en ik geef gas dan zakt toerental weer en slaat weer af. Ik moet dan heel iets gas geven en toerental heel langzaam omhoog laten komen.

Ik heb de bougie al schoongemaakt. Was wel iets vies maar viel mee en ik heb toerental iets hoger afgesteld met die afstelschroef. Ik tank altijd super98

Daarbij moet ik ook zeggen dat ik niet heel technisch ben.

Wie herkent dit?
 
Advertisement - register to remove this

Met een kilometerstand van 1650km kan er weinig aan de hand zijn.
Als de scooter langere tijd heeft stil gestaan zou ik beginnen met het schoonmaken van de carburateur.
Als dit niet helpt, tank legen en verse benzine tanken en klepspeling controleren.
Heb je er zelf geen verstand van, breng hem dan liever langs bij een scooterzaak voor een beurtje.
 
Ik heb exact hetzelfde probleem, BTC grande retro, 3400km, heeft ook een jaar stil gestaan, na een tijdje begonnen de problemen….valt ook onder het rijden plotseling uit, na 5 tot 10 minuten wachten kan ik hem weer starten (elekrisch starten doet ie goed) ook als ie warm is en ik sta stil bij stoplicht valt ie uit…..wat me wel opvalt is als de tank nog een kwart vol is doet ie vaker dan wanneer ik hem net vol heb getankt, carburateur is vervangen maar dat loste niets op…Ligt het dan aan de ontsteking (CDI)?
 
komt er nog wel een stevige straal benzine uit de benzinekraan/vacuumpomp
De vacuumpomp is ook vervnagen, moet er wel even bij zeggen dat ik er niet aan heb gesleuteld maar de reparateur weet even ook niet meer waar het aan kan liggen….Dacht zet het ff hierop wie weet…
 
Ik heb exact hetzelfde probleem, BTC grande retro, 3400km, heeft ook een jaar stil gestaan, na een tijdje begonnen de problemen….valt ook onder het rijden plotseling uit, na 5 tot 10 minuten wachten kan ik hem weer starten (elekrisch starten doet ie goed) ook als ie warm is en ik sta stil bij stoplicht valt ie uit…..wat me wel opvalt is als de tank nog een kwart vol is doet ie vaker dan wanneer ik hem net vol heb getankt, carburateur is vervangen maar dat loste niets op…Ligt het dan aan de ontsteking (CDI)?
Ik heb dit probleem precies hetzelfde. Wat is de oorzaak? Kunt u mij evt bellen .0621658422. Mvg .G Scholl
 
Back
Top