Grand Dink ploft

dropshot1965

Well-Known Member
Goeden dag allemaal.
Ik heb een Kymco Grand Dink uit 2006. Nu is de uitlaat onlangs kapot gegaan.
Als vervanging heb ik een Technigas terugloop gekocht.
Nu dacht ik WTF...waarom koop ik er niet de Naraku 70cc V2 bij.
Ik heb gelijk alles volgens de voorschriften gemonteerd.
Ik heb er voor de grotere cilinderinhoud ook maar een grotere sproeier in gezet. Ik ben van sproeiermaat 90 naar 100 gegaan.
Het is starten en lopen. Maar als ik 100 á 200m gereden heb begint de elende.
Inhouden, gestotter, en als klap op de vuurpijl valt ie met een plof en een scheet in de uitlaat uit. Na een minuutje doet ie het weer en begint het feest van voor af aan. Op de standaard is het geen probleem en kan ik gas geven wat ik wil. Maar als ik ga rijden, en het motortje vermogen moet gaan leveren, is de pret na 200m afgelopen.
Nu heb ik ook een andere bougie geprobeerd, maar ook dit helpt niet.
Benzine meng ik zelf 1 op 50, omdat ik het vermoeden heb dat de oliepomp z'n werk niet helemaal doet.
Normaal gesproken is het toch allemaal plug and play met 70cc cilinders.
Ik heb wel vaker een 70cc cilinder op scooters gezet, en allemaal zonder probleem.
Honda SFX 85 km/u met Technigas terugloop
PGO PMX 80 km/u met Technigas terugloop
Zonder verdere aanpassingen.
Ik zit nu met de handen in het haar en weet niet hoe ik verder moet.
Alle suggesties zijn welkom.
 
Advertisement - register to remove this

Probleem is opgelost.
Nieuwe benzinepomp en vacuüm slang . Sproeier weer terug naar 95.
Opnieuw benzine gemengd, want ik had een rekenfoutje gemaakt .
Carburateur schoongemaakt met remreiniger, want deze was helemaal vet.
Bougie evenzo vet. Elektrode afstand goed gezet, deze was te klein geworden omdat ik de bougie had laten vallen.
Morgen komt er een nieuwe BR9hs bougie in.
Dan is ie helemaal klaar.
 
als mede forum gebruiker dank ik jou voor de terugkoppeling op de problemen!
zo zonde dat als mensen de problemen gefikst hebben dat ze t forum weer vergeten zonder te melden WAT er nou aan de hand was.
vele mensen zitten s'avonds te lezen en komen alleen maar uit op dode topics.

dan nog een vraagje.. waarom een BR9? mijn super8 heeft er een nummer 7 inzitten.

bedankt!
 
Was het advies op de bijgeleverde instructies voor het monteren van de cilinder.
Ik heb het advies maar opgevolgd.
Ook ben ik van plan om er een 19mm carburateur op te zetten.
Dan heeft ie net effe wat meer "adem"
Ik heb het idee dat het nu net een astmapatiënt is die z'n puffertje nog niet heeft gehad.
;)
 
Helaas is het probleem weer terug.
Nu niet na 200m, maar na een kilometer of 2.
Ook zonder stotteren en ploffen, maar met een hoop geratel.
Lijkt wel of de zuiger zoveel uitzet dat de zuigerveren de poorten aan het afbramen zijn. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om met een 70cc rond te rijden?
Ik baal als een stekker, en ben in staat om weer terug te gaan naar een standaard 50cc cilinder.
Heeft iemand een idee of dit een specifiek probleem bij een Kymco Grand Dink is. Want ik heb een soortgelijk probleem gehad met mijn vorige Dink.
Is het dan alleen een probleem met de koeling of zijn er meer dingen aan de hand.
 
Back
Top