dropshot1965
Well-Known Member
Goeden dag allemaal.
Ik heb een Kymco Grand Dink uit 2006. Nu is de uitlaat onlangs kapot gegaan.
Als vervanging heb ik een Technigas terugloop gekocht.
Nu dacht ik WTF...waarom koop ik er niet de Naraku 70cc V2 bij.
Ik heb gelijk alles volgens de voorschriften gemonteerd.
Ik heb er voor de grotere cilinderinhoud ook maar een grotere sproeier in gezet. Ik ben van sproeiermaat 90 naar 100 gegaan.
Het is starten en lopen. Maar als ik 100 á 200m gereden heb begint de elende.
Inhouden, gestotter, en als klap op de vuurpijl valt ie met een plof en een scheet in de uitlaat uit. Na een minuutje doet ie het weer en begint het feest van voor af aan. Op de standaard is het geen probleem en kan ik gas geven wat ik wil. Maar als ik ga rijden, en het motortje vermogen moet gaan leveren, is de pret na 200m afgelopen.
Nu heb ik ook een andere bougie geprobeerd, maar ook dit helpt niet.
Benzine meng ik zelf 1 op 50, omdat ik het vermoeden heb dat de oliepomp z'n werk niet helemaal doet.
Normaal gesproken is het toch allemaal plug and play met 70cc cilinders.
Ik heb wel vaker een 70cc cilinder op scooters gezet, en allemaal zonder probleem.
Honda SFX 85 km/u met Technigas terugloop
PGO PMX 80 km/u met Technigas terugloop
Zonder verdere aanpassingen.
Ik zit nu met de handen in het haar en weet niet hoe ik verder moet.
Alle suggesties zijn welkom.
Ik heb een Kymco Grand Dink uit 2006. Nu is de uitlaat onlangs kapot gegaan.
Als vervanging heb ik een Technigas terugloop gekocht.
Nu dacht ik WTF...waarom koop ik er niet de Naraku 70cc V2 bij.
Ik heb gelijk alles volgens de voorschriften gemonteerd.
Ik heb er voor de grotere cilinderinhoud ook maar een grotere sproeier in gezet. Ik ben van sproeiermaat 90 naar 100 gegaan.
Het is starten en lopen. Maar als ik 100 á 200m gereden heb begint de elende.
Inhouden, gestotter, en als klap op de vuurpijl valt ie met een plof en een scheet in de uitlaat uit. Na een minuutje doet ie het weer en begint het feest van voor af aan. Op de standaard is het geen probleem en kan ik gas geven wat ik wil. Maar als ik ga rijden, en het motortje vermogen moet gaan leveren, is de pret na 200m afgelopen.
Nu heb ik ook een andere bougie geprobeerd, maar ook dit helpt niet.
Benzine meng ik zelf 1 op 50, omdat ik het vermoeden heb dat de oliepomp z'n werk niet helemaal doet.
Normaal gesproken is het toch allemaal plug and play met 70cc cilinders.
Ik heb wel vaker een 70cc cilinder op scooters gezet, en allemaal zonder probleem.
Honda SFX 85 km/u met Technigas terugloop
PGO PMX 80 km/u met Technigas terugloop
Zonder verdere aanpassingen.
Ik zit nu met de handen in het haar en weet niet hoe ik verder moet.
Alle suggesties zijn welkom.