Kymco Grand Dink 50 valt uit

El Principal

New Member
Ik heb een Kymco Grand Dink 50 die goed start en dan ook netjes stationair loopt, ook kan ik gewoon rijden máár als hij eenmaal op temperatuur komt kan ik ineens steeds minder gas geven.
Als ik teveel gas geef valt hij uit, het lijkt dan net alsof hij verzuipt.
Starten doet hij dan na een paar minuten weer wel maar jan dan nog steeds geen gas geven.
Dit probleem is ineens gekomen zonder dat er aan gewerkt is. Gezien dat er een brandstofpomp op deze scooters zit vermoed ik ergens een vacuüm probleem in de pomp óf misschien een versleten zuiger/zuigerveren waardoor er te weinig brandstof in de carbarateur komt...
Inmiddels is er het volgende aan gedaan zonder resultaat,
-nieuwe accu
-nieuwe bougie
-carbarateur schoon
-luchtfilter schoon en ook zonder luchtfilter geprobeerd om te kijken wat het verschil was...geen verschil....
-brandstof pomp open en schoon gemaakt

Weet iemand wat het dán nog zou kunnen zijn?
Alle opties zijn welkom
 
Advertisement - register to remove this

Heb je de automatische choke op werking gecontroleerd? Deze staat koud ingetrokken en komt de eerste minuten verder naar buiten. Zit onder een zwart kapje op de carb en kun je eenvoudig testen. (is een rood twee-polig stekkertje. Kosten luttele euro's indien defect, ik zie ze wel eens kleven.
De choke is zo gemaakt dat een koude start altijd lukt zonder werkzame choke. Bij warmer worden vraagt de scoot een ander mengsel en daar zorgt de werking juist voor.
Groet,
 
Ik heb een Kymco Grand Dink 50 die goed start en dan ook netjes stationair loopt, ook kan ik gewoon rijden máár als hij eenmaal op temperatuur komt kan ik ineens steeds minder gas geven.
Als ik teveel gas geef valt hij uit, het lijkt dan net alsof hij verzuipt.
Starten doet hij dan na een paar minuten weer wel maar jan dan nog steeds geen gas geven.
Dit probleem is ineens gekomen zonder dat er aan gewerkt is. Gezien dat er een brandstofpomp op deze scooters zit vermoed ik ergens een vacuüm probleem in de pomp óf misschien een versleten zuiger/zuigerveren waardoor er te weinig brandstof in de carbarateur komt...
Inmiddels is er het volgende aan gedaan zonder resultaat,
-nieuwe accu
-nieuwe bougie
-carbarateur schoon
-luchtfilter schoon en ook zonder luchtfilter geprobeerd om te kijken wat het verschil was...geen verschil....
-brandstof pomp open en schoon gemaakt

Weet iemand wat het dán nog zou kunnen zijn?
Alle opties zijn welkom
Ik heb nu het zelfde probleem. Heb jij het probleem nog kunnen oplossen?
Post automatically merged:

Ik heb nu het zelfde probleem. Heb jij het nog kunnen oplossen?
 
Oltmans,

ik denk niet dat je nog antwoord gaat krijg van TS.
Deze is maar 1 dag actief geweest op dit forum en daarna heeft hij het forum nooiit meer bezocht.

Ik zou eens beginnen met het goed schoonmaken van de carburateur.
Als de scooter koud is krijgt de scooter een extra rijk mengsel omdat de elektrische choke zijn werk nog niet gedaan heeft.
Als het blokje warm is en de elektrische choke heeft zijn werk gedaan is het mengsel misschien te arm door een deels verstopte sproeier.
 
Ik heb nu het zelfde probleem. Heb jij het probleem nog kunnen oplossen?
Post automatically merged:

Ik heb nu het zelfde probleem. Heb jij het nog kunnen oplossen?

Zie reactie van @Sparky je zal geen 1,2,3 meer een reactie krijgen van de TS.

april vorig jaar was zijn topic aangemaakt. Jaar geleden.

Maak anders voor jezelf een nieuw topic aan. Zo gaat je vraag "verloren" raken.
 
Back
Top