Graag hulp bij keuze van setupje, kan ik eindelijk beginnen:P!

gunslinger

Well-Known Member
Hallo mensen, wij (broertje en ik) willen binnenkort mijn scooter aanpassen. Maar kijk, we hebben een paar dingetjes bekeken. En ik vroeg me af wat jullie ons dan aanraden. Het is volgens mij wel een redelijk setupje voor een niet al te ver getunde scooter. Hieronder zou ik zo goed mogelijk mijn scooter hoe hij nu is beschrijven, en hoe ik hem wil hebben.

Motorisch:

-Speedfight 2 LC
-Standaard 50 cc
-Polini vario, (speedcontrol)
-Gianelli NRX
-Verder geen uitgebreide spullen.

En dit is wat ik wil.

-Polini 50 cc snel? ( 142.0150 Cilinder kit Polini
D=40mm, 50cc, gietijzer, LC.
Incl kop.
Past op oa: Peugeot Speedfight LC.
Let op: Gratis bezorgd in NL.
€ 169,95
-Vario dezelfde
-Snellere (race)koppeling, maar als die al bij de cilinder inzit, of heb ik dat mis?
-Een andere carb, waarschijnlijk 17,5 of 19mm, welke beter is? En dan van Dell'orto ofzo.
-En als het moet andere uitlaat, maar met deze kan het volgens mij ook wel, anders een yasuni. En dan welke het beste is bij 50cc snel
-Ik wilde verder geen grote aanpassingen, maar als er kleine dingen anders moeten, zoals rolletjes trekveertjes of die andere dingen, meld het mij dan a.u.b.?

Ik laat dit wel allemaal door een dealer doen, maar toch wilde ik graag weten wat jullie van de spullen vinden waar ik het over heb, en of jullie me iets anders aan willen raden. Ik wil wel een gietijzer cilinder, die zijn beter, ja die gaan langer mee bedoel ik, heb ik gehoord. En geen 70cc, dat is te veel. Gewoon een 50 snel, giet, en voor een speedfight 2 LC.


Nou graag wat reacties a.u.b., dat zou zeker wel relax zijn.

Gr bas
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Koppeling ga je niet harder mee, of hij nou "race" heet of niet, en krijg je al helemaal niet bij je cilinder. Je kan een verstelbare koppeling kopen, das makkelijker af stellen. Maar als je toch alles door de dealer laat doen kan je ook je std koppeling houden. Die krengen zijn goed genoeg.
Met "nieuwste polini vario" bedoel je de herziene versie van de speedcontrol?
Als je een hoogtoerige cilinder neemt (wat een 50 snel is) zou ik zeker voor een grotere carb gaan (17,5mm), en ook zeker je uitlaat dumpen en er wat anders onder hangen.

Maar wat is je uiteindelijke doel? Snelheid, of koppel?
 
speedcontrol op peugeot heb ik totaal geen goede ervaringen mee:|
en echt snel is de gietijzer van polini niet. neem aan dat je toch wat sneller wilt..
beter neem je dan een DR70 (zo heeel veel is dat niet :) en bijna de helft goedkoper ook nog) samen met een multivar van malossi, een 17,5 of 19mm van dell'orto en een Yasuni R.
koppeling hoef je niet te vervangen, misschien ander membraampje voor snellere gasreactie.
was mijn eerste "setup" en dat liep al best lekker ;)

rollen en trekveren had ik volgensmij 5,6 en 6,2 gram gemixt.. maar dat weet ik niet helemaal zeker.
strakste trekveren en in me 17,5mm carb had ik sproeier 115.
 
zou idd niet achteruit gaan en een giet 50 kopen ... std zit er nicasil in (Mahle ook nog)
een betere 50 kun je op peugeot niet krijgen.

je kunt dan beter een malossi mhr replica oid kopen wil je leuk meedoen...
kost wat heb je ook wat..
 
Ja kost wat haha oke. Maar ik heb de multivar trouwens al gehad van malossi, was na 5 maanden al helemaal kapot. Geen goede kwaliteit. Kameraad van mij heeft Gilardoni 50 snel onder zijn Aprilia RS gelegd, en reed ongeveer 20 a 25 km harder. Mijn doel is trouwens: Stukje harder, hij loopt nou rond de 90, 95 en wil hem graag rond de 105 a 110. Uiteraard moet hij ook een stukje harder optrekken, vandaar dat ik een andere koppeling in gedachte had, omdat ik dacht dat hij daardoor harder op ging trekken als er ook nog een snellere cilinder onder zat. Maar zoals ik al zei, liever geen 70cc. Hoe zit dat als je dan gepakt wordt, best wel dupe he. Maar met de carb, was beter met 50 snel, 17,5 of 19 mm? Ik zou het namelijk niet weten. Ben een brute leek. Voor mij gevoel net te veel vermogen, en controles gebeuren al vaak genoeg. Ja ik weet met 50cc ben je ook dupe, maar toch. Is altijd wat minder. Wat bevelen jullie nog meer aan dan? En malossi is uit mijn ervaring nogal duur, volgens mij rond de 250 euries. Beetje veel. Liever iets in de prijsklasse van 150 tot 200 euro. Dussss, nou alvast bedankt voor de moeite, altijd relax, goede reacties.
 
Back
Top