Runner rst 70cc stage 6 streetrace afstel probleem. Hulp graag.

Rdamsp50

New Member
Heren, dames, ik heb een gilera runner rst bj, 2010 , lc, 2t.

Setup is.
Cilinder 70cc stage 6
Bougie Br9es
Carb origineel. 17,5mm dellorto
Uitlaat sito plus
Luchtfilter standaard helemaal
Sproeier 72 momenteel
Vario standaard met 6,4 gram rollen
Koppeling standaard, met iets sterkere trekveren.
Drukveer is Rood Malossi

Mijn vraag is , is deze cilinder normaal draaiend te krijgen met een standaard luchtfilter.?

Me sproeier is momenteel aan de lage kant denk ik. Als ik de oude threads lees. Maar met een grotere sproeier is komt ie gewoon lucht tekort. Dan komt ie moeilijk op gang of zo goed als niet. Starten doet ie nu al amper alleen als je vol gas geeft met aanstarten. Gas los is gelijk afslaan,doodvallen. Wat ik ook probeer lukt maar niet. Mijn oude originele cilinder 50cc was gewoon krachtiger en sneller. Er gaat iets niet goed maar weet niet wat. Blok is trouwens opnieuw opgebouwd door mij met nieuwe pakkingen etc. Onsteking is ook nieuw. cdi is ook vervangen door andere dus dat moet allemaal wel goed zitten.

Wie o wie kan mij helpen hier of langskomen als je kan. Woon in rotterdam alexander.
 
Advertisement - register to remove this

Voor de goede orde ..
Welke Stage 6 zit er op ?
Streetrace ?
Racing ?

Zit de Streetrace er op, zal de Hoofdsproeier rond de 80 liggen , misschien iets hoger , misschien iets lager .
Streetrace rijd prima met standaard luchtfilter , alleen begrenzer er uit als die in de luchtfilter kast zit.
Is de Filtermat ook schoon ?
Begrenzer`s uit de uitlaat ?
Ik denk dat de Rollen ook wat aan de zware kant zijn .. denk dat je rond 5,5 gram moet zitten , ( gemixed ).. Ps .. neem Malossi of Polini rollen .
Drukveer Malossi wit
 
Het is de streetrace versie, zwarte giet ijzeren blok met 49cc afdruk.
Luchtfilter heb ik schoongemaakt met wasbenzine en 1dag laten en daarna lichtjes ingesmeerd met olie en weer afgedept. Dat zag er goed en netjes uit.

Ik heb alle sproeiers van 50 t/m 86

Met sproeiers Boven 74 wil die niet vooruit komen omdat ie geen lucht krijgt. (Er zit nu 72 in)
Dat weet ik want als ik de luchtfilterbak ietsje los schroef en zo een 1of 2 milimeter opening creer tussen de deksel en filterbak , maakt gelijk anders geluid zwaarder , je hoort zeg maar dat me luchtfilter 'sportief geluid maakt' . Dan trekt ie wel wat beter. Hij rijd tenminste dan. Met sproeier 80 en standaard filter rijd ie amper 10 km/pu. En dus extreem inhouden natuurlijk, hij kan en wil maar niet vooruit. Dus absoluut niet wat een stage 6 zou moeten doen.

Ik heb extreem veel zitten testen en proberen. Ik weet het echt niet meer.
Lijkt wel geen middenweg te zijn.
 
Net gedaan . Luchtfilter eruit met sproeier 72 trekt wel soort van door maar komt maar niet boven de 8000 toeren ook.
Daarna met sproeier 72 en sport inlegfilter dus in de behuizing van twin air zo'n oranje witte , er was geen verandering in trekkracht of toeren.

Daarna sproeier 80 erin met sport inlegfilter hapert als ik plankgas geeft ,zeg maar 2 a 3 termijnen schiet me toeren omhoog en nog steeds ong dezelfde toeren 8000.

Dezelfde geval met originele filter als boven staande.

MAAR als ik de luchtfilter behuizing weer 1 a 2 mm openschroef dan trekt ie wel in 1 x door maar krachtloos vind ik. En nog steeds 8000 toeren zeg maar.


Echt pfffffffff word er radeloos van
Post automatically merged:

En zo moest ik zakken tot sproeier 72 om het draaiend te krijgen met standaard luchtfilter. En toch ben ik bang om een vastloper te krijgen met zo'n kleine sproeier dan idd.
Post automatically merged:

Voor de goede orde ..
Welke Stage 6 zit er op ?
Streetrace ?
Racing ?

Zit de Streetrace er op, zal de Hoofdsproeier rond de 80 liggen , misschien iets hoger , misschien iets lager .
Streetrace rijd prima met standaard luchtfilter , alleen begrenzer er uit als die in de luchtfilter kast zit.
Is de Filtermat ook schoon ?
Begrenzer`s uit de uitlaat ?
Ik denk dat de Rollen ook wat aan de zware kant zijn .. denk dat je rond 5,5 gram moet zitten , ( gemixed ).. Ps .. neem Malossi of Polini rollen .
Drukveer Malossi wit
Met deze uitlaat ging ik ongv 90 met de oude 50cc cilinder. Dus ontgrenzing zal wel oke zijn.

De rollen had ik ook eerst 5.5 gr maar maakt veelste veel overtoeren, dan komt ie nog moeilijker vooruit , alleen maar herrie zeg maar. Met 6.1 van malossi werd het beter.
En vandaag de 6.4 grams eronder toen werd ie nog beter. Het geluid is omgegaan naar meer snelheid zegmaar .
 
Last edited:
Back
Top