Gordelgebruik

Gordel, ja of nee?

  • Ja

    Votes: 160 86.5%
  • Nee

    Votes: 13 7.0%
  • Alleen buiten bebouwde kom

    Votes: 12 6.5%

  • Total voters
    185
Ik laat me ook niet 'dissen'.

Zoals ik al aangeef reageer ik gewoon op de poll. Ik kan wel moralisitsch gaan zeggen dat ik em altijd draag maar dat is niet zo. Ik zie mezelf ook nergens posten dat ik als een dolle over de weg knal (boom-verhaal). Een ongeluk zit idd in een klein hoekje, maar zonder gordel rijdt het gewoon een stuk relaxter vind ik :)
 
Ik vind niet dat je alleen verantwoording hoeft af te leggen tegen de politie. Politie is er om je te wijzen/bekeuren aan het ontbreken of niet nakomen van je verplichtingen aan de samenleving.

Als je crast verneuk je het namelijk ook voor heel verzekerd autoland, premies gaan door mensen zoals jij uiteindelijk gewoon omhoog.
 
Vreemde theorie, je crasht toch niet omdat je je gordel niet omhebt? Je word in je stoel gehouden, NA je crash. Dat is het nut van een autogordel. En sommige mensen zijn van mening dat het juist goed is, dat je in die stoel blijft. Andere zijn van mening dat als een bekende van hun in die stoel was blijven zitten en er niet uitgeslingerd was, dat ze het niet overleefd hadden..

Dus waarom gaan de premie's omhoog volgens jou? Omdat er een ambulance wat vaker moet komen? Dat heeft weinig met autoland te maken, maar met de zorgverzekeringen :)
 
tjah t is een discussie zonder einde stephan, laat ze maar.

@ joshua, er uit slingeren kan je redden ja t is maar net hoe t gebeurd

Ik zou er niet half uitgeslingerd willen worden tijdens een rol wordt je geplet..

wordt je weer verder weggesmeten kan t je heel wat kleerscheuren schelen.

Is t een frontale crash. dan ga je op dashboardsamenstellingsonderzoek
Testen hoe sterk je stuur is.... en kijken hoe hard je vooruit moet vliegen zodat je hoofd WEL door de voorruit heengaat.


Naja je snapt t wel, het ligt aan de omstandigheden, ik ben dr in iedergeval van overtuigd dat er meer gevallen zijn waarin een gordel voor een betere afloop zorgt.
 
Dus jij vind dat ook Pim, dat ik mijn gordel maar om moet doen zodat jou premie teminste niet omhoog gaat? Want ik kan me ook voorstellen dat het je geen reet boeit dat me iets overkomt als ik bewust mn gordel niet omgedaan heb. Dan is het gewoon mijn eigen botte schuld. Dus wat is het probleem? :)
 
Als jij in een auto-ongeluk terecht komt. Dan is de te vergoede schade toch hoger omdat jij in 20 stukken in je auto ligt. Of je had met wat letsel nog in je stoel gezeten.

En met een gordelaanspanner wordt je in je stoel gehouden VOOR, TIJDENS en NA de crash.
 
nie hatuhhhh!
:z
Als jij in een auto-ongeluk terecht komt. Dan is de te vergoede schade toch hoger omdat jij in 20 stukken in je auto ligt. Of je had met wat letsel nog in je stoel gezeten.

En met een gordelaanspanner wordt je in je stoel gehouden VOOR, TIJDENS en NA de crash.
Omg dit vind ik wel heel ver gezocht. Kom laten we allemaal de veiligste auto van het jaar kopen, dan blijven de premies teminste laag. Komop zeg..

Maarja wel typisch, dat jij voor je eigen centen wil dat ik mijn gordel omdoe? :)
 
Dus jij vind dat ook Pim, dat ik mijn gordel maar om moet doen zodat jou premie teminste niet omhoog gaat? Want ik kan me ook voorstellen dat het je geen reet boeit dat me iets overkomt als ik bewust mn gordel niet omgedaan heb. Dan is het gewoon mijn eigen botte schuld. Dus wat is het probleem? :)

Ik ben een heel vredelievend mens


nee zonder geintjes, premie maakt me niet uit, begin dr ook niet over.


@ stephan

In 20 stukken in je auto liggen is echt cheap.
Rotzooi beetje bij elkaar rapen en in een kistje gooien, autotje de shredder in + wat papierwerk.

Maandenlange revalidatie kost meer hoor.
 
Ja oke daar zit wat in, dus iedereen die slecht rijdt... DOE JE GORDEL AF!!! Zijn we lekker snel van de brokkemakers af!





[niet serieus] Zet dit er maar bij voordat boze moeders bellen
 
Ik ben nu wel heel demonstratief tegen aan het stribbelen. Maar ik ben zelf radicaal tegen het scooter/motor rijden zonder helm. Dus waarom ik de gordel niet omdoe is voor mezelf ook een beetje een raadsel :D
 
Nou, daarom..... Doe nou dan maar gewoon je gordel om.

Persoonlijk geef ik er geen fuck om of je nu in 1 of 20 stukken te pletter slaat tegen een muur....Als je het zelf kan voorkomen door een riempje voor je lichaam te klikken, waarom niet?

Je haar gaat er niet van in de war zitten (helm) je hebt er geen last van, ik zie totaal geen reden om hem niet te dragen.....
 
Altijd :),

soms als me moeder ergens mee naar toe gaat dan zegt ze wel is.
"Jordy, waarom staan we nog stil"?
Ma doe je gordol is om :*.

Zei vergeet het wel is, jammer dat ze er nog geen boete voor gehad heeft om het af te leren en wel de gordol te gebruiken. Wie weet heeft ze het een keer nodig!
 
Altijd :),

soms als me moeder ergens mee naar toe gaat dan zegt ze wel is.
"Jordy, waarom staan we nog stil"?
Ma doe je gordol is om :*.

Zei vergeet het wel is, jammer dat ze er nog geen boete voor gehad heeft om het af te leren en wel de gordol te gebruiken. Wie weet heeft ze het een keer nodig!

We doen lekker DOL met de GORDOL!
 
Back
Top