This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

GoFast X-Days - 6/7 juni 2008

Heb net eens even alles door zitten lezen en als ik het goed begrijp mag ik niet op een zip rijden waar nog geen kappen van gespoten zijn omdat dit volgens bepaalde uitspraken 'gare beunhokken' zijn? Weet niet of dit nog zo gezien wordt als ik alle bedrading e.d heb weggewerkt? (Ik rijd namelijk met een kaploze zip)

En wat er gezegt word, dat de SBO het grote publiek wil kennis laten maken met het sprinten en dat mensen met een scooter (afgezien van de sprintframes) zonder kappen en een beetje 'rommelig' zijn niet mogen rijden vind ik ook maar een beetje krom.

Ik rijd toch ook gewoon met alle andere SBO sprints mee waar ook super veel publiek en media aandacht komt? Dus zie het nut er niet van in om zo'n soort van selectie te maken? Of zie ik het nu allemaal verkeerd?

Want als je zo een Demo dag organiseert laat je mensen alleen maar zien hoe de SBO sprints juist niet zijn..

Last edited:
Je wilt jezelf als organisatie toch in een goed daglicht stellen? Het is een media evenement hé. Als je ziet hoeveel camera's er zijn, weet nog wel vorig jaar dat als je ging sprinten zag je gewoon 10-15 flitsen En dan nog de nodige filmcamera's.

En anders moet je even een foto posten zodat Inne kan kijken of hij wel geschikt is.

Last edited:

Bij een "normale" sbo sprint kan je moeilijk verplichten dat alle scooters er netjes en verzorgd uit moeten zien.
Bij zo een event als dit. Waar het dus niet om het kampioenschap gaat maar meer om de scooterscene in een goed daglicht te zetten vind ik best dat ze je mogen verplichten om met een mooie scooter voor de dag te komen.

Ik zie zo snel niet waar staat dat je een scooter moet hebben met kappen.Als er nog bepaalde regels zijn over de scoots,kan dit beter worden vermeld in de begin post.Ik heb nu een blanco set erop zitten,zou eventueel wel blauwe kappen erop kunnen zetten.

staat idd ook nergens (A)
vorig jaar was dit iig zo. vandaar misschien een beetje verwarring.
Ik houd me er verder maar buiten beter even met inne mailen of wachten tot ze hier wat heeft gepost.

Pagina 3 ergens...

Voor alle duidelijkheid. Het is een MEDIA evenement. Uiteraard een gezellig dagje, maar om media naast het leuke dagje voor ons, te laten kennismaken met wie we zijn en wat we doen.

Het is dus niet de bedoeling om met een rommelige kaploze scooter aan te komen als een lelijk beunding (want dat is het gewoon domweg in de ogen van niet-scooterrijders)...

Als je dat niet kan/wil begrijpen hoor je ook niet op een evenement als de GoFast X-Days thuis...

No hard feelings (persoonlijk), maar dat is gewoon de realiteit. TV en media komen niet om naar een rijdend raar en gaar ding te komen kijken (ook al is het nog zo bloedsnel en vinden wij het leuk). ScooterSpecial en SuperSpecial verlaagde/verlengde sprintframes is natuurlijk anders, maar dit gaat over gewone scooters zonder kappen.

Razma

Ik zal spijtig genoeg moeten afzeggen voor dit event. Wegens examens die slecht vallen zal ik dus Vrijdag niet aanwezig kunnen zijn (Marcellino Bogaert)

Alvast bedankt!

Naar mijn idee komt de media om te kijken naar sprinters en dat zijn alle leden van SBO. Ze komen niet kijken naar mooie dingen die tering langzaam zijn.

Ik vind dat er nogal zwart/wit word gekeken als jullie denken dat jullie in een beter daglicht gesteld worden als er alleen maar scooters komen met flashy kapjes erop en sprintframe's. Sbo bestaat tenslotte ook uit veel scooterframes ipv zelfgemaakte frame's.

Het is niet dat ik het niet kan/wil begrijpen, maar het is dat ik vind dat jullie er een rare visie erop hebben.

We zijn SBO en daar horen kale scooterframe's ook gewoon bij, anders ga je jezelf oogkleppen opzetten.

Ik weet dat deze post geen nut heeft, maar ik moest er ff wat van zeggen.

waar staat dat een kaal frame niet mag?
het moet er gewoon netjes uit zien
geen half gespoten dingen, geen kabels die van her naar der lopen..
je moet wel een beetje prof over komen IMO
en als er dan een stel "tjappie brommers" tussen rijdt is dat natuurlijk geen mooi beeld.

ScooterSpecial en SuperSpecial verlaagde/verlengde sprintframes is natuurlijk anders, maar dit gaat over gewone scooters zonder kappen.

Dit versta ik onder frame's zoals die van Karsemeijer. Gewoon nette verlaagde / verlengde scooters die snel zijn. Een gewone zip (of wat ook) zonder kappen is gewoon lelijk imo.

Ze willen gewoon nette scooters die mooi in de lak staan( kappen of niet)
> geen standaard frames die normaal met kappen horen te zijn!

Afgewerkte projecten waar een geschiedenis achter zit

Als voorbeeld > men eigen project
Is een frame, maar dan ook wel proper in de lak en sprintklaar

grtz

Mijne is ook gewoon kaploos maar wel netjes ..

geen kabels die overal en nergens bungelen.. :+ Kappen laat ik er juist nog ff af want die zijn nog drame :#