Goeie bromscooter voor 2 personen

JoeStone

New Member
Hallo, ik ben op zoek naar een bromscooter voor 2 personen met veel trekkracht. Ik ben nog redelijk nieuw in de scooter wereld. Ik zat zelf te denken aan een piaggio new liberty, maar ik zag geen optie om een achterklapdrager of rugsteun voor een medepassagier te installeren, en ik vroeg me ook af of deze wel genoeg trekkracht heeft om een beetje met het verkeer mee te komen? Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Ik denk niet dat er nog veel verschil zit in de trekkracht van de scooters tegenwoordig.
Het verschil in vermogen is hooguit 0,2 tot 0,3 pk.
Verder opvoeren is met de komst van Euro4 en Euro5 niet meer zo gemakkelijk als met de oudere modellen.
Maar als je de scooter origineel laat heb je wel een zuinige scooter waar je langer plezier van zult hebben.
De Piaggio New Liberty is een mooie en ruime scooter waar je goed met 2 man op kunt cruisen, tenzij je groter bent dan 1.90 meter, dan komt het stuur toch wel heel dicht bij je knieën.
De oplossing voor achterklapdrager of rugsteun voor een medepassagier is misschien een topkoffer met rugsteunkussentje.

zoals deze:

41098.jpg


Een soortgelijk topkoffer heb ik op mijn Vespa GTS 300 Classic en dit werkt en zit perfect.
 
Hallo, ik ben op zoek naar een bromscooter voor 2 personen met veel trekkracht. Ik ben nog redelijk nieuw in de scooter wereld. Ik zat zelf te denken aan een piaggio new liberty, maar ik zag geen optie om een achterklapdrager of rugsteun voor een medepassagier te installeren, en ik vroeg me ook af of deze wel genoeg trekkracht heeft om een beetje met het verkeer mee te komen? Alvast bedankt
Er staan een hele mooie Liberty op marktplaats voor een goed bedrag. Alleen zadel lijkt een beetje klein:
 

Attachments

  • Screenshot_20210606_100719_nl.marktplaats.android.jpg
    Screenshot_20210606_100719_nl.marktplaats.android.jpg
    90.7 KB · Views: 14