This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Goedkope minibikes, slecht of?

Heb al verschillende negatieve dingen gehoord over die budget minibikes.
Neef van een vriend van me handelde er een beetje in, maar is ermee gestopt omdat er echt vanalles vanaf brak tijdens het rijden en o.a. de lagers echt van speelgoedkwaliteit zijn. Er was zelfs al eentje gescheurd bij de wielophanging :X

lijkt me niet, die ''rotzooi'' komt uit China.......denk ook niet dat die importeur iets gaat vergoeden....mjah ben benieuwd!

Wel degelijk.
Dat broertje van een vriend van mij heeft het ding in Enschedee gekocht en was dus na een paar weken kapot. Hij heeft em naar de verkoper gebracht en de monteur die daar in dienst is heeft hem gemaakt.
Alleen was dat ding 2 weken later alweer kapot:X

Kleine vraagjes topic ?

En ik was voor kwalitiet gegaan. Maar dan betaal je zn €2000 voor een nieuwe :+

prima mee te spelen, heb er zelf 1 van markplaats was actie voor 150€, ding was best leuk, maar afwerking totaal brak, nou heb ik hem dus voor me broertje die geen drol weegt, maar heb hem toch naglopen. paar plekken opnieuw gelast, blok netjes afgewerkt, overal nieuwe schroefen ed, kappen met poly wat versterkt, en gaat best goed hoor. als je een mini bike wilt, en je bent handig is zo'n ding wel oke, beter als van scratch alles opbouwen. dus kopen, en verder modificeren

kopen en als die verrot loopt(motorisch) kun je er altijd nog een puch blokje of iets dergelijk onder proberen te maken

Toevallig heeft een maat van mij die camel uitvoering.
Ik wou er zelf ook een gaan halen,maar ben blij dat ik het niet heb gedaan.
Eerste km,s breekt uitlaat van ophangpunt af.
Toen brak zijn kuip van de ophangpunten af.
Toen waren zijn wiellagers gaar.
En als laatste liep zijn ketting kapot.
En dat was allemaal in nog geen 25 km gebeurdt.
Ik moet wel zeggen als hij op toeren begint te komen is hij nog best wel snel.
En al ga je er een halen blijf op het asfalt rijden dan gaan ze het langste mee.

is echt rotzooi, ik heb 6 kameraden die allemaal samen zon ding hebben gekocht 4 weken geleden, nu rijdt er nog maar 1 van de 6 x| , rest is allemaal kapot :7

ik denk iig als je zon ding koopt dat je wat werk moet verwachten, zowiezo het kost geen ruk. Die prijs zegt al wel genoeg denk ik, dus vind je het nie erg om te sleutelen en nieuwe onderdelen te kopen dan is het een best leuk dingetje denk ik...

ik heb er ook een gehad. ben blij dat ik er vanaf was. echt gewoon slecht.
mijne heeft nog geen 40km gelopen en was een hoop mis

zou je aanraden om gewoon door te sparen en eentje te kopen die wel goed is

Ziet er ook wel stukke beter uit.
Wat heeft hij nog op gebracht als ik vragen mag?
En wat is er motorische allemaal aan gedaan?

Cilinder max getuned, 19mm carb. Home made luchtfilter. Binnenrotor, nja alles Polini. En is weg gegaan voor 800.

Was klaar gemaakt voor de racerij. Maar ik had m om mee te spelen +pippi+

Merk DM, je kan ze als bouwpakket kopen. Maar dan leg je zo 2000 eus neer :*

opzich kun je het wagen voor dit geld, gaat ie kapot, pech gehad, je krijgt er toch nog wel 100 euro ofzo voor terug...

crazybond700 said:
kopen en als die verrot loopt(motorisch) kun je er altijd nog een puch blokje of iets dergelijk onder proberen te maken

maak dan ook maar je kader zelf want die is gewoon ''gelast" zonder al te veel lasnaden