Goedkope minibikes, slecht of?

SR-MARC-SR

Well-Known Member
Ik kwam op het net goedkope minibikes tegen: http://www.inkoopacties.net/ia/h6t8cwf1

Nu vraag ik mij af of iemand hier ervaring mee heeft.
Er word op de desbetreffende site verwezen naar een minibike forum waar ook het een en ander gezegd word.

Zelf heb ik geen ervaring met minibikes maar wel met scooters e.d. maar ik kan me voorstellen dat in dit segment ook kneut verkocht word.


Ik prijs geen product aan of iets dergelijks, puur om informatie in te winnen.
Mijn vorige topic had ik anders moeten formulieren blijkbaar.
 
Advertisement - register to remove this

ken een paar mensen met zulke, puur gekocht voor de show, maar ze zijn echt slecht, uitlaatpoort precies geboord met de boormachine

in het boekje zelf staat er dat je om de 4uren een nieuwe koppeling moet steken

zogezegde schijfremmen zijn remblokken om scijfrem met een draad, dus niet hydraulisch

start zeer moeilijk

ik dacht dat beunhaas er ook eentje had en dat naar 70km/tanwiel al gebroken was.

ze zijn slecht zeeer slecht koop u een polini LC
 
Zit echt een dinky toy motor op gaat constant verrot, cilinder is mega gaar afgewerkt,etc

In boekje staat dacht ik ook dat hij std al 1:20 moet lopen, en als je der op rijdt heb je ook niet het gevoel van dit is een betrouwbare machine :)
 
Onderdelen zijn vaak uitwisselbaar tussen verschillende "merken". Er zijn zat shops die dat spul verkopen.

Net als een scooter moet je er gewoon met beleid me omgaan. Is niets mis mee. Desnoods trek je hem uit elkaar bij binnenkomst en loop je alles even na. Voor 190e vind ik het prima.
 
maak zelf kader en steek er polini LC in enz

als je wilt deftig rijden op zo'n ding moet je gewoon alles veranderen

op die goedkope past btw geen polini stuff
 
Hornymoose said:
leuk motto :rolleyes:
ik zou beter iets meer utiegven voor iets meer kwaliteit

idd, bij zo'n mini bike moet je gewoon alles verstevigen en doen, zijn dan wrs nog chinese brol vijzen enz andere maten, rollementen miss die hier niet te vinden zijn
 
rommel

Hallo

De Minibike's waar je het over hebt, zijn bikes van een niet al te best kwaliteit.
Maar het licht er aan wat je er mee wilt doen, gewoon een rondje door de straat lukt wel, maar ga je er mee op een kartbaan rijden dan komen de problemen.
De problemen varieren van slecht lopen, lekken van benzine, afgebroken onderdelen en voornamelijk opgerookte koppelingen.
Op dit forum staan heel veel topics over de problemen van deze bike's http://www.minibike-forum.nl/
 
Vriend van me heeft er eentje gekocht voor 225euro nieuw. Niet echt kwaliteitsspul te noemen hoor. Elk boutje is gewoon zwak, zijn net zo zwak als die gekleurde carterpan scooter boutjes. Wiellagertje was er na 14km al uitgelopen. Voor de rest is het frame niet echt kwaliteits gelast, hangen ook nog veel stukjes lasdraden aan (niet dat dat veel uitmaakt maar toch). Schijfremmetjes zijn idd met een kabeltje, dus dat is ook niet echt lekker. En tjah, geen vering, dat vind ik echt een heel groot minpunt, want ook op asfalt kom je wel eens oneffenheden tegen en dan baal je dat je geen vering hebt, geloof me. Voor de rest vind ik het wel een leuk ding, vooral voor 225euro vind ik dat je geen top kwaliteits spul kan verwachten. Zelf zou ik i.p.v. van zo'n minibike voor een goped/motorstep gaan, heb je meer leuke spulletjes voor dan voor zo'n goedkope minibike en ik vind het gewoon toffer.
 
Me buurjongen heeft er een.. na 5 minuten de achterkap al gescheurd door z'n gewicht (hij weegt ongeveer 80 kg) terwijl er in het boekje staat dat er max 110 kilo op mag.
 
Broertje van een vriend van mij heeft er 1:X
Ding wou na een week niet meer starten, houd in op op en koppeling was zo goed als versleten.
Kapwerk is zeer fragiel om maar niet over de remmen te spreken:X
Zijn gewoon schijfremmen met fiets dingen eraan:p

Beter haal je een goede POCKET bike van een 700 eur. oid die je goed zelf op kunt voeren en waarvan de probleem veel minder zijn:)
 
Is het niet gewoon beter als je er 1 koopt om hem eerst te strippen?

dus ff cilinder eraf en mooi afwerken,polijsten enzo, hoef je glijk minder rustig in te rijden.
 
ziet er idd leuk uit, mjah weeg zelf zo'n 85 kilo ......en als ik deze verhalen hoor zal die het dan wel niet lang uithouden :)
 
Back
Top