goede setup voor aerox

Status
Not open for further replies.

ceniel

Well-Known Member
Hey, ik ben de trotse eigenaar van een yamaha aerox.
Ken zelf niet erg veel van scooters dodoende zijn er misschien suggesties voor een goede setup, lieft prijs/kwaliteit verhouding maar dan eerder naar kwaliteit,
je begrijpt me heus wel ;). Bedankt voor posten. aaah jah, heb alles gwn stnd ontgrenst

Last edited:
Advertisement - register to remove this

Bedoel je dat je een snellere setup wil ofzo?
Dan zou ik een DR50 pakken met Stage 6 koppeling etc..[/QUOTE

Blablabla, dit slaat dus weer nergens op... Aan de spullen die jij noemt heb je dus vrijwel niets op een standaard setup:+

Als ik jou was zou ik er om te beginnen een ander uitlaatje (yasuni R, S2, Shot of iets in die richting) en bijv een hebo vario onder zetten. Dit ga je zeker wel merken.
Als je nog hader wilt kun je dit uitbreiden met bijv een 70cc gietijzeren cilinder (DR 70 oid) en bijv een 17.5mm carburateur.

mvg, Paul

Ik zou idd dan beginnen met een yasuni R of iets in die richting, 17.5 mm, andere vario en natuurlijk een tnt achter spoiler voor de benodige downforce

is de bedoeling om zowel op straat te rijden en als sprintjes mee te doen

Denk dat dat voor een beginner beetje te hoog gegrepen is.

Wil je beetje leuke en redelijk snelle cilinder dan zou ik je de 70 dr rpm of de stage 6 pro 70 cc aanraden. Dat is leuk om mee te beginnen.

Als je nu al een evo / metrakit / s6 racing 70cc gaat monteren gaat het geheid binnen de korste keren kapot.
Het is niet zo even een leuke cilinder erop zetten en hard vlammen.
Er is ook onderhoud en dergelijke geeist en goed afstellen is een must.

Dus ik zou eerst even wat rustiger beginnen want sprinten is nog ver weg denk ik.

Dr70rpm / stage 6 pro
Gianelli shot
21mm dellorto
stage 6 koppeling(schijnen heel goed te zijn)
Power one vario

En dan is de vraag hoeveel jou krukas er al op heeft zitten?

Dr70rpm / stage 6 pro
Gianelli shot
21mm dellorto
Power one vario

vind dit een mooi straat setupje inderdaad!.... weet alleen niet waar je gehoord hebt dat die stage6 koppeling een heel goede is? voor zover ik weet is het een rot koppeling en zijn er ook al meerdere waarbij bijvoorbeeld de segmenten compleet loslaten of verpulveren...ik zou een hebo koppeling nemen..perfect ;)

Denk dat dat voor een beginner beetje te hoog gegrepen is.

Wil je beetje leuke en redelijk snelle cilinder dan zou ik je de 70 dr rpm of de stage 6 pro 70 cc aanraden. Dat is leuk om mee te beginnen.

Als je nu al een evo / metrakit / s6 racing 70cc gaat monteren gaat het geheid binnen de korste keren kapot.
Het is niet zo even een leuke cilinder erop zetten en hard vlammen.
Er is ook onderhoud en dergelijke geeist en goed afstellen is een must.

Dus ik zou eerst even wat rustiger beginnen want sprinten is nog ver weg denk ik.

Dr70rpm / stage 6 pro
Gianelli shot
21mm dellorto
Power one vario

En dan is de vraag hoeveel jou krukas er al op heeft zitten?

krukas heeft er al 5k kilometers opzitten?

ik heb een hele tijd met een polini giet en een 19mm delli voor de rest standaard.
reed niet zo super hard maar trok wel meesterlijk op.
ook kan je natuurlijk je ori cilinder laten tunen en dan een yasuni r er op. (12pk met nog een paar andere onderdelen erbij)

12 pk met een originele cilinder? lijkt me sterk!

ik zou om te beginne andere uitlaat en vario pakken;) dan lijkt me het verstandigste om verder te kijken naar andere carb en cilinder enzo:)
suc6

Status
Not open for further replies.
Back