Ik heb zelf geen compressie meter zal morgen mijn oom even vragen die heeft er vast wel eenHeb je wel nog compressie genoeg?
Ik wou dus het membraan checken en zag ik deze boutjes zit dus een rondje in het midden oftewel een normale torqs gaat niet werken welke werkt wel?Ik vermoed dat een vacuümslang kapot is. Welke is hier vandaan niet te zeggen maar dat ontdek je snel genoeg als je alle slangen naloopt. Ik ga er voor het gemak vanuit dat de carburateur gewoon goed vast zit op de inlaatspruitstuk.
Ik sluit een kapotte membraan ook niet uit.
Heb ze Idd al gevonden bij de gamma. Maar als ik me hand ook op het spruitstuk zet en me vinger tegelijk op t nippeltje voel ik ook niks kwa vacuum dat moet wel toch?Zoiets denk ik: https://www.bevestigingsmateriaal.nl/artikel/31365/schroefbit-1-4-25mm-tx-pin-10-1-st.html
Maar zou eerst naar de slangen kijken
Ik haal anders zometeen wel even het blok eraf als het t membraan ook niet is en doe ik gewoon een nieuwe cilinder erop en kijk ik ook de keringen even naIk lees in je eerste bericht dat als je zelf vacuüm trekt op de benzinekraan dat er benzine uit komt en dat er geen vacuüm getrokken wordt door de motor.
Het lijkt me dus een vacuüm probleem dat een benzine probleem veroorzaakt.
Je kunt eventueel de carburateur monteren en dan zelf vacuüm op de benzinekraan zetten zodat de vlotterkamer vol loopt en kijken of hij wil starten. Maar vacuüm probleem blijft dus lijkt het me overbodig om dat te doen.
Membraan is goed?
Post automatically merged:
Als membraan goed is en de slangen niet kapot dan kom ik toch weer uit op keerringen.
Heb het membraan gecheckt alles duid zoals het nu lijkt op een warmloper wel jammer dat ik geen compressie meter hebIk haal anders zometeen wel even het blok eraf als het t membraan ook niet is en doe ik gewoon een nieuwe cilinder erop en kijk ik ook de keringen even na
Die bij de Vario kant ziet er nog intact uit en zie ook geen olie ofzo er naast zitten bij het vliegwiel kan ik niet bij. zijn overigens ook allemaal er nieuw in gekomen bij de revisieIk denk dat het wel meevalt met de cilinder. Zal niet de oorzaak zijn van zo weinig vacuüm. Als jij zeker weet dat membraan goed is en er verder geen kapotte of lekkende slangen zijn dan verwacht ik toch echt de keerringen.
Compressie wordt ook minder als de keerringen kapot zijn of eruit geblazen zijn.