This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Gilera runner expansie pijp verstopt met kurk.

Justmoi

Well-Known Member
Goeie morgen zullen we dan maar zeggen,
Ik zit met een klein probleempje , ik heb gisteren met een vriend van mij een poging gedaan om mijn uitlaat te ontkolen (Leovince ZX)
en heb daarbij gootsteenontstopper en water gebruikt.
Nu zijn wij te werk gegaan door 1 kant dicht te maken met een kurk, en nu komt het leuke deel: Juist, hij zit nu midden in mijn pijp :L.
We hebben toen alles weer gemonteerd en hem gestart.
hij liep 2 seconden weer helemaal top en zelfs beter en daarna was de pret over .
hij stond stil en liep alleen nog maar stationair, als ik gas gaf kwam hij hooguit 500 toeren hoger. Ook kwam er nog een beetje prut water uit.

Is hij nu verstopt door de kurk? of is hij beetje waterig.
Opzich blijft hij wel gewoon aan, maar ook maar op het randje.

Zoveel mogelijk tips aub

Bedankt en groetjes.

Ok heb nu hem uitgebrand en heb de kurk uit mijn bocht geprikt. nu zit hij alleen in het middenstuk van mijn uitlaat, tussen de demper en mijn bochtje naar mijn cilinder....
Ik ben bang als ik volgas geef dat hij dan weer terug schiet naar mijn demper .
Wat zal ik doen? plz tips of hints of oplossingen.

Groetjes.

haal je demper eraf en probeer hem eruit te laten schieten. Probeer dit natuurlijk niet te lang. Lukt dit niet probeer dan met een brander de kurk te laten verbranden. Succes!

Mja die kurk verbrand vanzelf wel lijkt me, na x aantal km's moet je gewoon ff je pijp eraf halen en dan kijken of ie er uit valt.

Ja hij zou misschien kunne verbranden, maar hoe lang duurt dat denk je :O, en echt eruit vallen lukt niet omdat ie toch door die bocht moet. (leovince ZX)
Aangezien ik nu niet harder dan 45 km/u kan rijden anders schiet hij in de bocht van men uitlaat naar mijn demper....
Dat heb ik dus al meegemaakt.
Zou het met een hand gasbrander lukken? en hoe zal ik dat dan doen?.

Mijn uitlaatbochtje is groot genoeg voor de kurk, alleen hij gaat vast zitten in het deel bij mijn demper wat een stuk smaller is....
Nog enige tips behalve opensleipen en dichtlassen ?

bij voorbaat bedankt! +ralf+

Ik vind dit toch echt te geniaal voor woorden =P Teveel gas geven en de kurk schiet in je demper en knalt je scooter stil XD. Sorry. Ff zonder gein, misschien kun je op zoek naar een bijtend middel dat kurk oplost / verzacht / aanvreet en dat in je uitlaat gooien.

Ja opzich en goed idee, als je niet vergeet dat ik em al vol met gootsteenontstopper heb gegooit en dat voor een half uurtje heb laten staan.
Misschien een beetje te kort. zou je denken als ik hem en nachtje laat staan?.
Hij is ook al in de hens geweest dmv benzine spiritus en allerlei andere crap. maar dat heeft neit veel geholpen....
Nog enige tips voor bijtende middels/kurkoplossing of w/e ?

Tips zijn altijd welkom

Hmm... Of je gaat een flinke compressor aansluiten op de bocht bij je demper (wel demper er eerst afhalen), misschien kun je die aansluiting dan luchtdicht genoeg maken dat de kurk uit je bocht knalt .

Dat was ook mijn plan : /, toen ik mij bedacht en bij het nadenken van hoe de kruk erin was gegaan heb ik onthouden dat er een klein beetje speling tussen zat,
Heb hem namelijk al een paar keer gespoeld met water. En er komt gewoon water door waar hij in de bocht zit.
Heb hem uit eindelijk uit de bocht geprikt bij mijn demper en nu zit hij een beetje los in het bolle gedeelte van mijn uitlaat.
Ik zou het kunnen proberen natuurlijk met mijn compressor... Alleen zou die door de luchtdruk naar mijn uitlaatpoort gaan?

Ja, moet je dus ook wel doen met je uitlaat eraf he .
En ik weet natuurlijk niet OF het gaat lukken, maar als je gewoon een ontgrensd geval hebt dan is de uitlaatpoort natuurlijk veel groter dan de bocht bij de demper.

Dus misschien kun je hem daar uit blazen...

Ja, moet je dus ook wel doen met je uitlaat eraf he .

Dus misschien kun je hem daar uit blazen...
Ja dat snap ik , maar moet ff kieken heb wel compressor dan maar er ff in rammen en rondom de blazer dichttapen.
Hopelijk knalt ie eruit.
Anders gewoon uitbranden neem ik aan of lang genoeg 45 km/u +ralf+ rijden.
iig bedankt, Meer tips zijn altijd welkom

groetjes

Succes =).
Laat je het resultaat nog ff weten ben wel benieuwd naar het einde van het Verhaal der Kurk ^^.

Ik snap niet helamaal waar hij zit, maar kan je niet wat met een trekveer met een naald eraan of IETS IN DIE RICHTING. Een stuk ijzerdraad flink hard erin prikken (beetje schuine punt aan maken/bochtje) en dan draaiend eruit halen??

Ik zou m echt niet voor een kurkje openslijpen, kurk is gewoon brandbaar toch.. moet gewooon verdwijnen op den duur dacht ik zo. Anders benzine erin en uurtje laten fikken

edit: wel beetje epic fail dit

Of gewoon openslijpen voor 25 euro bij een las/constructie bedrijf.
Ik bedoel het is een Leovince ZX met een vette deuk in mijn grote dempvlak dus mij boeit het niet echt.
Dus heb gevraagd of ze hem in mijn bocht kunnen lassen waar je het niet ziet zo verlies ik geen "looks" en krijg ik hooguit roest op dat plekje (maar dan is me scooter er tog al uit ivm rijbewijs)
Wel bedankt voor de reacties.