vanbergen
sprintpuch boekert
Hé, mijn naam is Richard van Bergen, 19 jaar, woon in Groningen en sprint sinds 2007 mee bij de Friese sprints in de automatenklasse, hier mijn sprintertje :W;
het begin;
gewoon wat bijelkaar geraapt, dit was in 2006, het frame heeft toen wat veranderingen ondergaan;
Uiteindelijk werd het voor seizoen 2007 dit;
Ik reed hiermee (voor mij) een snelle tijd van 10,2 seconden
Voor 2008 wou ik over na het watergekoelde, zogezegd, zogedaan!
Hiermee heb ik in 2008 9,4 als snelste tijd gereden, ik ben nog niet tevreden dus heb ik het voor komend seizoen heel anders aangepakt, het hele blok moest op de schop, ook het uiterlijk werd ik zat.
setup 2009;
JRT carters
48mm Gilardoni MBX/NSR cilinder (78cc)
48mm Honda ns1 cilinderkop
24mm mikuni tm vlakschuif
aangepast am6 spruitstuk
standaard honda membraan met stuffer en boyesen kleppen
RGD krukas, zundapp drijfstang
HK koppeling
HPI 2004 ontsteking
FvdV uitlaat
14/41
fototjes opbouw;
zitje van een minibike (polini 910) pasgemaakt
http://i42.tinypic.com/24digi9.jpg
uitelkaar gehaald en gespoten
Biesjes erop gemaakt met een penseeltje, hier heb ik geen geduld voor, dus dat heeft mn vader gedaan.
Blokje ligt hier nog stilletjes te wachten
En hier weer onder het frame, met het am6 spruitstuk.
http://i39.tinypic.com/19ld01.jpg
De velgjes leuk gemaakt
Uitlaatje, zelf gemaakt met de maten van Fokko.
Koeling klaargemaakt, met een bosch pompje uit een mercedes.
De totaal kiekjes;
Stuurtje en teller, lekker simpel
Zitrubbertje erop
Van achteren, mooi smal zodat de luchtwrijving beperkt blijft, radiateur is uit het midden geplaatst ivm rijwindkoeling.
2 filmpjes;
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=jLCpepee3bY"]YouTube - Sprinter 11 april v.1[/ame]
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=nKxMnYpZmyU"]YouTube - Sprintpuch 11 april[/ame]
Groetjes, Richard
het begin;
gewoon wat bijelkaar geraapt, dit was in 2006, het frame heeft toen wat veranderingen ondergaan;
Uiteindelijk werd het voor seizoen 2007 dit;
Ik reed hiermee (voor mij) een snelle tijd van 10,2 seconden
Voor 2008 wou ik over na het watergekoelde, zogezegd, zogedaan!
Hiermee heb ik in 2008 9,4 als snelste tijd gereden, ik ben nog niet tevreden dus heb ik het voor komend seizoen heel anders aangepakt, het hele blok moest op de schop, ook het uiterlijk werd ik zat.
setup 2009;
JRT carters
48mm Gilardoni MBX/NSR cilinder (78cc)
48mm Honda ns1 cilinderkop
24mm mikuni tm vlakschuif
aangepast am6 spruitstuk
standaard honda membraan met stuffer en boyesen kleppen
RGD krukas, zundapp drijfstang
HK koppeling
HPI 2004 ontsteking
FvdV uitlaat
14/41
fototjes opbouw;
zitje van een minibike (polini 910) pasgemaakt
uitelkaar gehaald en gespoten
Biesjes erop gemaakt met een penseeltje, hier heb ik geen geduld voor, dus dat heeft mn vader gedaan.
Blokje ligt hier nog stilletjes te wachten
En hier weer onder het frame, met het am6 spruitstuk.
De velgjes leuk gemaakt
Uitlaatje, zelf gemaakt met de maten van Fokko.
Koeling klaargemaakt, met een bosch pompje uit een mercedes.
De totaal kiekjes;
Stuurtje en teller, lekker simpel
Zitrubbertje erop
Van achteren, mooi smal zodat de luchtwrijving beperkt blijft, radiateur is uit het midden geplaatst ivm rijwindkoeling.
2 filmpjes;
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=jLCpepee3bY"]YouTube - Sprinter 11 april v.1[/ame]
[ame="http://www.youtube.com/watch?v=nKxMnYpZmyU"]YouTube - Sprintpuch 11 april[/ame]
Groetjes, Richard
Last edited: