Gianelli V2 of Yasuni C16/C21?

jogRnot

Well-Known Member
Hey..wil gewoon effe weten...wie heeft enige ervaring met de nieuwe gianelli V2 (shot 2)? :?
En als j hem zou vergelijken met een yasuni C16 en C21??ben van plan eentje aanteschaffen maar wil eens horen wat jullie ervan vinden..
:#

Mvg,JogRnot

Advertisement - register to remove this

Waarom meer ? De oude is al goed. Misschien dat hij net wat beter in elkaar zit qua demper enzo, maar ik betwijfel het.

Serieus????WOW....had meer verwacht van de nieuwe...ke alsnog thanx melf...

mja , wat bedoel je met meer? meer koppel? meer pk's?

een uitlaat die zo gewoon goed scoort op bepaalde setups en goed verkoopt zou ik mooi zo laten , misschien minimaal verbeteren..

de uitlaat is gewoon nog steeds voor dezelfde setups bedoeld , dat is wel duidelijk , alleen dan in een fris jasje!

als ze een andere uitlaat zouden maken zouden ze het geen shot noemen waarschijnlijk...

Demper is verbreed en zou één pk meer winst moeten opleveren tegenover de oude shot. Weet niet of hij werkelijk hoger scoort, zal wel eerder verkooppraat zijn.

Nou met "wat meer" bedoelde ik mischien wat meer pick-up of mischien een +10 km/u op m'n speedo ;) ....maar als jullie zeggen dat het om en bij hetzelfde is als die ouwe..dan heeft het eigenlijk geen zin he...maar niemand heeft egt zelfs ervaring met die V2?? :?
Alvast thanx ya guys

idd , een pk winst , waarmee? ze kunnen dat wel leuk zeggen ,maar ik durf bijna wel te zeggen dat als jij een oude shot pakt en een nieuwe en deze op dezelfde setup zet dat je niet meteen 1 pk winst hebt..

zo werkt het niet..

daarnaast , jij denkt dat een c-16 en c-21 te vergelijken met een shot , dat werkt natuurlijk niet..

een shot is meer bedoeld om veel koppel te geven , op een relatief laag toerental en ook nog best aardig snelheid maken , maar dat laatste heeft vooral met de gehele overbrenging te maken.. heb je bijv een std overbrenging zou ik daar eerst eens wat aan doen..

ik heb weleens uitlaat getest , veel uitlaten , gewoon op de weg , bijv. een EVo70 met c-16 versus een SHot , het toerental met de Shot lag zo'n 1000 toeren lager , maar pakte dus ook veel eerder in toeren aan (in de powerband)

ook heb ik wel laagtoerige 70cc cilinders vergeleken met deze 2 uitlaten (o.a.) , dan geeft de Shot een lekker koppel , makkelijk af te stellen met niet teveel toeren. Ga je dan een C-16 eronder hangen word het afstellen en stuk lastiger , moet je veel meer toeren draaien voordat er wat gebeurd , en is veel gevoeliger , topsnelheid maakt daarbij niet zoveel uit.

een uitlaat loopt goed op een bepaald toerental , elke uitlaat is weer anders en reageert in een bepaald toerengebied goed (ofwel powerband genoemd) , en shot bijv. zal ook een breder gebied hebben dan een c-16. voorbeeld , een shot heeft een powerband van bijv. 3000 tpm (is niet zo , maar bij wijze van) ,en die van een c-16 maar zo'n 1500tpm.. en zou een shot bij (bijv.) 9000 tpm in de powerband komen en ophouden bij 11.000 , kan het zijn dat de c-16 pas bij 10.500tpm komt maar weer doorgaat tot 13.000 tpm..

uitlaatpoorttiming( hoogte/openingsduur van de poort) is hierbij ook erg belangrijk , een DR70 heeft een VEEL lagere timing dan een Evo70 bijv. en zal dus anders reageren op dezelfde uitlaat...

daarom is er weinig van te zeggen , want op welke cilinder hebben ze dit getest? en welke setup? en hebben ze de oude en nieuwe uitlaat uberhaupt op dezelfde dag getest? carburatie wel of niet aangepast ? er zijn veel te veel dingen die hierbij meespelen om concreet te zeggen dat een uitlaat zomaar een pk meer geeft ;)

Wow...niet om wat guys maar ik ben nog niet zo ver met die dingn dus wat jullie allemaal hier schrijven is iets nieuws en intersants voor mij...leer er erg veel uit..ik ken me weg we'll met een scoot..maar zo echt verdiept ben ik nog niet gkomn...maar alvast thanx voor de reacts..leer er egt veel uit.... :D:D

Back