gianelli metal VS tegnigas next

Ron_oud

PiAgGiO MemBeR
Hallo,
ik moet voor een kammeraad van me een nieuwe uitlaat op zijn peugoet speedfight 1 AC doen..
hij heeft een gianelli metal er op.. dit rijd ongeveer 78 km per uur op zijn tellertje en trekt niet geweldig op...
als ik er een tegnigas next opzet en goed afstel loopt ie dan iets beter ? of is die metal beter en loopt ie slechter ? (die metal is lek)


ron
 
Advertisement - register to remove this

je zal hem wel verkeerd afgesteld hebben staan, want 80 moet met een metal echt wel te halen zijn. bovendien heeft de metal een hoger koppel dan de next en is de kwaliteit van de metal vele male beter dan die van de next. omdat de next meer toeren produceert zal ie wel wat sneller zijn dan de metal maarja...

WAAROM NOU EEN NEXT?????????
 
ja jonges ik weet dat ze bagger zijn maar hij heeft niet zo veel geld en zijn metal is kapot en hij moet een ander uitlaatje hebben maar de next is toch wel een mooi vervangings uitlaatje ? want je vind niet veel in die prijsklasse..

ron
 
scheuren en afbreken?
Bij ons in de winkel gaan er best veel nextjes over de toonbank.
Dat scheuren en afbreken komt omdat je hem er niet goed onder zet, of dat je hem onder spanning er onder doet.

Zet je nieuwe uitlaat altijd losjes vast, daarna steeds strakker aandraaien.
 
Technigas next kun je best mee rijden als je harder wilt dan 78 teller en beetje kunt afstellen, maar verwacht er zoals men al zegt niet alles van, en ik zie vaak technigas pijpjes die er schitterend uit zijn, en dat blijft ook aardig zo.

Totdat je het herfst ziet worden, regen, en dan ineens slaat de roest hard toe... lak en afwerking (Demper!) zijn niet erg super, maar als ie tog niet zeer veel verwacht issie prima voor 'm.

Maar dan moet ik niet aakomen: Jah ik ga nu 90 met next, wat kan ik doen om harder te gaan?
 
Originally posted by Xyntaxis
de flens wilt ook nog wel is scheuren, of de ophanging afbreken etc..

Onzin! Kijk maar eens in mijn profiel zou ik zo zeggen, ik rij d'r nu ook ff mee (tijdelijk totaal geen geld voor ander uitlaatje) maar het valt me niet tegen. Afwerking is prima, alleen ophanging is slecht (niet gedempt enzo). Lak gaat (kan je zo ff overspuiten).

Goed budget uitlaatje, maar, zoals al 10 keer gezegd is, verwacht er géén topprestaties van... (maarja, met std cil krijg je ook never nooit top prestaties hè :p )
 
Euhm, kun je die Metal niet gewoon maken? Ik weet niet waar de lek bij jou zit, maar als het bij de demper is zou je het bijvoorbeeld kunnen maken met Holtz.

In het verleden heb ik op mijn speedfight 1AC met een gianelli metal, en polini v-snaar (7,5 gram geloof ik, sproeier 82, stndr carbu) 99 op de teller gehaald (rechte weg, geen wind mee)

Zonder de polini v-snaar had hij een hele constatnte top van 93 op de teller. Zelfs met z'n tweeën bergop, wind tegen.... :-)
Met z'n tweeën heb ik er toen regelmatig nog andere scoots uitgetrokken , die onbegrensd waren (en er in hun eentje opzaten)

Met polini v-snaar ging hij iets harder als een speedfight met een next die ik een paar keer ben tegen gekomen. Optrekken was niet helemaal gelijk (iets minder bij m'n Metal vanwege de polini v-snaar) Maar dat haalde naderhand zo weer in...
 
Ik rijd nu met Next @ SR AC => 92/93 teller (rechte weg, bijna geen wind, rechtop zittend, plat haal ik net iets meer als 100 teller) en trekt hard op. Is perfect afgesteld, geen dips nix. Hij roest wel snel, dat wel, mja, ik onderhoud deze uitlaat ook niet echt:) En voordeel is dat de technigas er toch wel iets mooier uitziet vind ik als een metal.
 
Back
Top