Getril bij hard optrekken

speedfreak #1

Well-Known Member
Hallo,
Als ik een beetje hard wil optrekken (hij komt al uit de vering) dan begint de boel nogal te trillen wat voor mijn gevoel nogal wat optrek kracht wegneemt. Eerst dacht ik dat mijn v-snaar slipte dus toen heb ik mijn 15% metrakit drukveer voor n 22% maar nog steeds getril de overbrenging is verder:
-Hebo vario
-hebo koppeling
-malossi kevlar belt
Nu zat ik te denken dat het aan het koppelingshuis ligt (standaard of imitatie zit er in) of kan die hebo koppeling het gewoon niet aan?
alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

paulus 88 said:
zijn je koppelings segmenten versleten?

Je mag wel heel wat pk tjes hebben voor deze vario, koppeling en snaar hun werk niet goed meer kunnen doen.

met wat voor setup rijd je?

Mn setup is
Cilinder MHR replica 70cc
Uitlaat Yasuni R
Krukas Hebo sport
Carburateur dellorto 26mm vlakschuif VHST-BS
Luchtfilter Malossi E13
Vario Hebo
Koppeling Hebo
Membraan Malossi VL9
Carters Bewerkt
V-snaar Malossi kevlar
Spruitstuk Home made spruitstuk 26mm
op een peugeot.
maar de koppeling is volgends mij nog niet versleten zo oud is hij namelijk nog niet en er zit nog een dikke laag op die segmenten
 
melf #50 said:
zit meestal in de koppeling ,verkeerd afgesteld , verkeerde veertjes , veertje kapot oid..

De veertjes zijn toch alleen tot 15 km/h ongeveer? k heb dat ook nog als ik het gas ver opentrek bij de 30 km/h had ik misschien even er bij moeten melden. maar als het toch aan de veertjes ligt zouden ze dan te strak of te slap zijn?
 
melf #50 said:
de koppeling zelf werkt soms wel tot 30km , maar hij kan alsnog wel invloed hebben , mja , pak de koppeling etc. los en bekijk het gewoon even

Ik heb de koppeling laatst er nog even af gehad toen hij ook al trilde maar er was niks mis met de koppeling. maar als het aan de afstelling ligt zouden de veertjes te strak of te slap zijn dan?
 
we maken het nog wat simpeler, pakt hij aan bij hoge toeren of bij lage? bij lage dan staan ze idd te slap.

heb je alles nagekeken op slijtplekken/kromtrekken? krukas spanningsvrij gemonteerd? misschien onbalans in je krukas?
 
Bart@Sp said:
we maken het nog wat simpeler, pakt hij aan bij hoge toeren of bij lage? bij lage dan staan ze idd te slap.

heb je alles nagekeken op slijtplekken/kromtrekken? krukas spanningsvrij gemonteerd? misschien onbalans in je krukas?

Ik zal er binnenkort eens andere veertjes inzetten.
 
Back
Top