geratel en daarna niet meer willen starten.

®oy

Well-Known Member
Mijn firefox wil niet meer starten. ik had een tijdje vol gas gereden en opeens kwam er wat geratel, alsof er iets los kwam te zitten. maar hij deed het verder nog prima. dus ik ben toen naar huis gereden en de volgende ochtend wilde ik wegrijden en kwam ik niet verder als 2 straatlengtes. het leek alsof het geluid bij me achterkoppeling vandaan kwam, maar me luchthamer is kapot dus kon het niet ff loshalen. vario en achterkoppeling zagen er verder wel gewoon goed uit, en ook vonkt me bougie. weet iemand wat het kan zijn?

setup standaart, alleen prop eruit.
 
Advertisement - register to remove this

hoeveel km heeft ie gedraaid? zijn het niet je krukas lagers die kapot zijn?

de koppeling kun je zo wel zien of dat het is ,aangezien je het wiel wel zo kunt draaien en dan kijken/luisteren
 
het was dus me cir-clipje, die nu helemaal vast op me zuiger zit. ook was er stuk van me zuigerveer afgebroken, de restjes heb ik in me uitlaat terug gevonden.. maar kan het zijn dat me carter/krukas nu ook beschadigt is? ik heb verder wel alles teruggevonden.. wat zouden jullie doen?
 
tja , de kans dat er toch nog iets in het carter zit is groot , heb het erg vaak meegemaakt dat iemand na een vasloper er gewoon een nieuwe cilinder op zette en die vervolgens ook kapot liep ,en dat alleen door het besparen op het blok loshalen..
 
Het blok is nu helemaal uit elkaar. zouden jullie de krukas ook vervangen? hij heeft al meer dan 25.000 km gelopen.. maar heb geen speling kunnen ontdekken..(zoja, welke rade jullie mij aan, ik wil gewoon standaard blijven rijden) krukaslagers vervang ik wel.
 
tja , dat is een gok , de krukas van mijn vriendin haar scooter (aerox) ging zo'n 70.000 km mee , toen heb ik m vervangen omdat ie niet helemaal recht meer was , verder niet.

maar het kan ook zijn dat de krukas het na revisie maar 2000 km (om maar iets te noemen) slechter word of kapot gaat.
maar het kan ook zijn dat ie vrolijk nog 25.000 km mee gaat..
 
Koop een goedkope krukas, als je toch standaart rijd, er zijn genoeg krukasjes te vinden voor 60 euro,

Vaak ook nog aanbiedingen, van standaart krukassen op diverse site's, gloednieuw in doos, voor soms maar 30 euro..

Gewoon ff op internet zoeken, zekerheid voor alles :)
 
unkie said:
Koop een goedkope krukas, als je toch standaart rijd, er zijn genoeg krukasjes te vinden voor 60 euro,

Vaak ook nog aanbiedingen, van standaart krukassen op diverse site's, gloednieuw in doos, voor soms maar 30 euro..

Gewoon ff op internet zoeken, zekerheid voor alles :)


Idd ,
voor een paar centen heb je al een goede vervangingskrukas en je bent er zeker van dat je weer flink wat km's kan rijden mits goed gemonteerd;)

kijk eens op euroscooters, 50cc oid daar vind je vast wel wat je zoekt.
 
Back
Top