Aprilia SR WWW geratel

Yorick

joehoe
Zoals de titel doet vermoeden komt er een erg raar geluid vanuit me scooter, een soort van geratel met een flink volume. Als ik hem kickstart (electrische start doet het niet) dan hoor een raar begingeluid alsof iemand verkeerd schakelt in een auto. hierna begint ie te ratelen. Koelvin + variateurflens net vervangen, rolletjes zijn prima, nieuwe bougie plus kapje gemonteerd, koppeling lijkt niet te slibben en v-snaar is prima.
heb de search uiteraard gebruikt maar denk dat mijn probleem net iets anders is. wellicht zijn het me lagers maar geen idee hoe ik dit snel kan uitzoeken. iemand een idee ?.

uitlaat aprilia sr www 1999:
gianelli nrx

Filmpje (om het geluid te horen, helaas een .3gp bestand ivm telefoon opname)
Klik hier

Toppertje !
 
Advertisement - register to remove this

melf #50 said:
kickstarter die aanloopt op de krukas..

waarschijnlijk , haal de carterkap er even af en start m dan eens weer ...


als ik goed lees kan hij um neit electrisch starten, dus zonder carterkap, en automatisch zonder kickstarter, kan die um dus heelmaal niet starten

dus kick um eerst aan, haal de carterkap eraf, en luister of het geluid er nog is.. zo niet, problem fixed:)
 
melf #50 said:
kickstarter die aanloopt op de krukas..

waarschijnlijk , haal de carterkap er even af en start m dan eens weer ...

maakt precies hetzelfde geluid indien ik de carterkap verwijder

;ook geen idee of ik er zo mee kan doorrijden;
 
Last edited:
Markbmx said:
Ik heb precies hetzelfde probleem, heb vanmorgen ook de carterkap verwijderd maar net zoals Yorick zelfde geluid nog,..

(ik heb trouwens een gilera typhoon)

maakt echt een flinke partij herrie he !
het is moeilijk te traceren waar het vandaan komt. las daarnet dat je middels een schroevendraaier het geluid kan achterhalen door dat ding (met de punt) op iets te zetten en het handvat tegen je oor te houden. net gedaan maar hielp niks.
 
Jah idd, lijkt net alsof er 2 dingen over elkaar heen aan het schrapen zijn, heb me carterkap al wel 6 x los geschroeft maar alles zit gewoon vast, Heb trouwens wel 2 ringetjes weggehaal die tussen de carterkap en kickstarter zaten bij het vervangen van de kick starter.. misschien daarvoor 2 nieuwe ringetjes plaatsen...

@Yorick; waar heb je dat gelezen?... ga ik ook ff op die site zoeken naar een oplossing...
 
Markbmx said:
Jah idd, lijkt net alsof er 2 dingen over elkaar heen aan het schrapen zijn, heb me carterkap al wel 6 x los geschroeft maar alles zit gewoon vast, Heb trouwens wel 2 ringetjes weggehaal die tussen de carterkap en kickstarter zaten bij het vervangen van de kick starter.. misschien daarvoor 2 nieuwe ringetjes plaatsen...

@Yorick; waar heb je dat gelezen?... ga ik ook ff op die site zoeken naar een oplossing...

Zoek even dat topic voor je mbt schroevendraaier, op dit forum ergens gelezen

Ontopic:
'Het kan het grote tandwiel zijn van je elektrische start of krukaslager(s).'
Ik ga ff die electrische start er met geweld uit slopen, wellicht is dit het inderdaad. helemaal niet aan gedacht.
 
Dat kan het ook nog misschien wezen ja.. Maar ik heb net me scooter gestart zonder dat tandwiel die die tandwielen vanaf de startmotor na de krukas aandraait verwijders maar hij ratelde nog steeds... :(
 
Zorg wel dat als je dit startmechanisme verwijdert (grote tandwiel achter de vario) dat je de ruimte erachter opvult doormiddel van een dikke ring van dacht ik 16 of 18mm breed.
 
omdat anders je vario niet meer in lijn is met je achterpoulies ;).. ik neem aan dat je het zaakje compleet hebt weggepakt? dus het tandwiel plus het dingetje met die kleine veertjes erin (startkoppeling)
 
Jah,.. zo buisje met paar tandwielen dr op...
Maar hij ratelt ook als de startkoppeling er wel in zit..

Heb 2 ringetjes weggehaald bij me kickstarter, zou dat die daardoor misschien aanlopen?..
 
Markbmx said:
Jah,.. zo buisje met paar tandwielen dr op...
Maar hij ratelt ook als de startkoppeling er wel in zit..

Heb 2 ringetjes weggehaald bij me kickstarter, zou dat die daardoor misschien aanlopen?..

oja je had een typhoon ;).. nee dat verhaaltje gaat over het startgedeelte bij een minarelli..
 
Back
Top