Generic Cracker Start slecht

DutchTerroriser

Well-Known Member
Generic Cracker 2t (cpi minarelli horizontaal blokje)
22.000kms

Ha,
Ik heb +/- 300km geleden krukas, keerringen, lagers, en spruitstuk vervangen.

Nou heb ik het probleem dat ie eerst wel prima startte, maar heel gek stationair liep (soms zo hoog dat ie zelf wegreed, en anders normaal).
Sinds kort moet ik heel lang starten voordat ie aanslaat, maar vandaag slaat ie helemaal niet aan.

Carburateur is schoon, alle pakkingen zijn vers.
Denk dat ik maar een carb revisie setje moet halen, en misschien een nieuwe choke.

Hebben jullie nog ideeën?
 
Advertisement - register to remove this

Dat klinkt wel een beetje als een kapotte choke als hij daar voor normaal reed.
Als er een Dellorto Phva carbarateur onder zit danzou je zoiets kunnen kopen :
Dan ben je van het gezeik van de electrische choke af, en kan je het indien nodig zelf de choke aan doen als je die nodig hebt.
Bij een goed afgestelde scooter hoef je zelden de choke te gebruiken, enkel soms bij koud weer.
 
Dat klinkt wel een beetje als een kapotte choke als hij daar voor normaal reed.
Als er een Dellorto Phva carbarateur onder zit danzou je zoiets kunnen kopen :
Dan ben je van het gezeik van de electrische choke af, en kan je het indien nodig zelf de choke aan doen als je die nodig hebt.
Bij een goed afgestelde scooter hoef je zelden de choke te gebruiken, enkel soms bij koud weer.
Er zit een mikuni 12 onder, maar zelfs met de choke kabels los doet ie niks, gespeeld met luchtschroef, niks.
luchtfilter eraf, met de hand regelen enzo, niks.
heel apart allemaal.
 
Er zit een mikuni 12 onder, maar zelfs met de choke kabels los doet ie niks, gespeeld met luchtschroef, niks.
luchtfilter eraf, met de hand regelen enzo, niks.
heel apart allemaal.
Als je de kabels van een electrische choke af haalt blijft hij open staan,
die gaat pas langzaam aan dicht ( of open hoe je het bekijkt door het af te dichten ) in 2 minuten als er stroom op staat.
Dus ik denk dat daar het euvel zit, het lijkt er sterk op.
Zelf gebruik ik een handchoke want zon electrisch choke is weer typisch zon onderdeel dat stuk kan gaan en dan sta je.
Hoe minder er stuk kan gaan aan onderdelen op een scooter hoe beter denk ik altijd zelf.
 
Last edited:
Heb hier ook zo ding staan precies zelfde probleem als ik hem recht op tegen de muur aan wegzet is het altijd starten lopen zet ik hem op de zijstandaard moet ik heel lang door starten probleem bij mij is de carburateur met het probleem dat op magische wijze loopt ie langzaam leeg ofzo binnenkort even een andere carburateur monteren de orginele carburateurs van deze types zijn troep
 
Back
Top