Hallo Allemaal,
Zoals in een ander topic ben ik sinds twee weken weer in bezit van een scooter.
En wel een 1,5 jaar oude Generic Cracker 50 met net 7000km op het klokje.
Wilde deze scooter dus iets harder laten lopen maar heb dus nu enkele problemen.
Welke ik dus niet weet op te lossen en hoop dan ook hier het antwoord te vinden.
Huidige Setup:
* Std 50cc
* Std Carb (Mikuni 12mm)
* 54 sproeier (orgineel 47,5)
* Luchtschroef staat op 1,75 open
* Gasnaald staat in de middelste stand
* NGK hittegraad 8 bougie (nieuw)
* Std luchtfilter
* DMP Chrome terugloop uitlaat
* Std variateur met 4.5gr rollen (Orgineel 6gr)
* Std drukveer & trekveertjes
* Std ontsteking
* Alle mogelijke begrenzers verwijderd
Huidige setup haalt op dit moment 74 echte kilometers.
Optrekken met warme motor gaat redelijk snel met een gelijknamig aantal toeren en zonder dip.
De bougie kleur is goed koffiebruin misschien zelfs naar het donkere toe.
Ik hoef dus niet harder heb alleen hinderlijke problemen.
De Problemen:
1e - bij een koud start na zeker 1uur stilstaan is het dat je de eerste 800mtr stotterend weg rijd en niet harder kunt dan 30km/h.
Als het blok eenmaal warmer word is het geen probleem meer.
Wel hoor je bij het stationair draaien als of er een slag word overgeslagen terwijl het stationair toerental goed staat afgesteld.
Heb dit geprobeerd op te lossen door te experimenteren met verschillende afstellingen.
Van o.a verschillende sproeiers, luchtschroef standen, vals lucht, bougies en massa.
Ben bang dat of de bobine of miss wel de CDI kapot is.
Maar weet niet hoe dit te meten, En heb dan ook voor de zekerheid een nieuwe CDI besteld.
2e - Na een paar kilometer merk ik enig verschil in trekkracht.
De topsnelheid blijft wel het zelfde maar het motorblok moet qua gehoor toch iets meer zijn best doen om op die topsnelheid te komen.
Klinkt als of je meer last mee draagt.
3e - Gisteren had ik voor het eerst dat de scooter onder het rijden stil viel en wel tot twee keer toe.
Ik reed niet eens vol gas dus denk niet aan een warmloper.
Het volgende is gebeurt, onder het rijden viel die stil alsof het contact onder het rijden werd uitzet.
Daarna was het starten en weer verder rijden, wel had het blokje moeilijker zoals beschreven bij probleem 2.
Verder klonk de cilinder en zuiger wel goed geen ratel of getik.
4e - Stationair draaien klinkt verder prima achter de carter deksel.
Maar na een paar kilometer komt er een vreselijk onregelmatig gepok uit de richting van de carter deksel.
Als je de scooter op de bok zet en dan gas geeft heeft de scooter hier geen last van.
Dus alleen bij belasting treed dit geluid op.
En tussen de 40 en 55km/h hoor je dit geluid niet.
Denk zelf aan de snaar welke nieuw is maar weet dus niet hoe dit op te lossen.
Hoop dat jullie mij kunnen helpen...
Zoals in een ander topic ben ik sinds twee weken weer in bezit van een scooter.
En wel een 1,5 jaar oude Generic Cracker 50 met net 7000km op het klokje.
Wilde deze scooter dus iets harder laten lopen maar heb dus nu enkele problemen.
Welke ik dus niet weet op te lossen en hoop dan ook hier het antwoord te vinden.
Huidige Setup:
* Std 50cc
* Std Carb (Mikuni 12mm)
* 54 sproeier (orgineel 47,5)
* Luchtschroef staat op 1,75 open
* Gasnaald staat in de middelste stand
* NGK hittegraad 8 bougie (nieuw)
* Std luchtfilter
* DMP Chrome terugloop uitlaat
* Std variateur met 4.5gr rollen (Orgineel 6gr)
* Std drukveer & trekveertjes
* Std ontsteking
* Alle mogelijke begrenzers verwijderd
Huidige setup haalt op dit moment 74 echte kilometers.
Optrekken met warme motor gaat redelijk snel met een gelijknamig aantal toeren en zonder dip.
De bougie kleur is goed koffiebruin misschien zelfs naar het donkere toe.
Ik hoef dus niet harder heb alleen hinderlijke problemen.
De Problemen:
1e - bij een koud start na zeker 1uur stilstaan is het dat je de eerste 800mtr stotterend weg rijd en niet harder kunt dan 30km/h.
Als het blok eenmaal warmer word is het geen probleem meer.
Wel hoor je bij het stationair draaien als of er een slag word overgeslagen terwijl het stationair toerental goed staat afgesteld.
Heb dit geprobeerd op te lossen door te experimenteren met verschillende afstellingen.
Van o.a verschillende sproeiers, luchtschroef standen, vals lucht, bougies en massa.
Ben bang dat of de bobine of miss wel de CDI kapot is.
Maar weet niet hoe dit te meten, En heb dan ook voor de zekerheid een nieuwe CDI besteld.
2e - Na een paar kilometer merk ik enig verschil in trekkracht.
De topsnelheid blijft wel het zelfde maar het motorblok moet qua gehoor toch iets meer zijn best doen om op die topsnelheid te komen.
Klinkt als of je meer last mee draagt.
3e - Gisteren had ik voor het eerst dat de scooter onder het rijden stil viel en wel tot twee keer toe.
Ik reed niet eens vol gas dus denk niet aan een warmloper.
Het volgende is gebeurt, onder het rijden viel die stil alsof het contact onder het rijden werd uitzet.
Daarna was het starten en weer verder rijden, wel had het blokje moeilijker zoals beschreven bij probleem 2.
Verder klonk de cilinder en zuiger wel goed geen ratel of getik.
4e - Stationair draaien klinkt verder prima achter de carter deksel.
Maar na een paar kilometer komt er een vreselijk onregelmatig gepok uit de richting van de carter deksel.
Als je de scooter op de bok zet en dan gas geeft heeft de scooter hier geen last van.
Dus alleen bij belasting treed dit geluid op.
En tussen de 40 en 55km/h hoor je dit geluid niet.
Denk zelf aan de snaar welke nieuw is maar weet dus niet hoe dit op te lossen.
Hoop dat jullie mij kunnen helpen...