Generic cracker kickstart doet niets

DutchTerroriser

Well-Known Member
Heyz ik heb vorige week een Generic Cracker opgehaald (minarelli horizontaal imitatie), e-start doet het prima, maar de kickstart doet helemaal niets, grijpt niet aan en drukt zo zonder weerstand door.
Alles lijkt er wel op te zitten (rondsel etc.)

Iemand raad?
 
Advertisement - register to remove this

Zit hij er wel recht in>>??
1697630189822.png

Foto is van iemand anders zijn scooter maar die pijlen heb ik zelf gemaakt destijds.
De veer bij de rode pijl moet tussen de 2 palletjes in zitten (groene pijl)
 
Last edited:
Zit hij er wel recht in>>??
View attachment 72806

Foto is van iemand anders zijn scooter maar die pijlen heb ik zelf gemaakt destijds.
De veer bij de rode pijl moet tussen de 2 palletjes in zitten (groene pijl)
Ja alles zit gewoon goed, maar wat me wel opviel is dat het plaatje waar het rondsel normaal aanpakt, vlak is, alsof er ook nooit iets heeft gezeten, misschien dat daar een andere op moet?
Post automatically merged:

Zo'n een zit er nu op, maar dan compleet vlak
 

Attachments

  • Schermafbeelding 2023-10-18 152415.png
    Schermafbeelding 2023-10-18 152415.png
    103.9 KB · Views: 1
Als hij helemaal vlak is , kan het rondsel nooit iets meenemen . horen tanden op te zitten zoals op de foto .
Hebben ze hem niet verkeerd om erop gezet ? ( weet niet of dat mogelijk is , maar heb wel vreemdere dingen gezien , die ze uithalen)
 
img_20231018_201037-jpg.72810

Daar waar die 2 ringen zitten hoort een kickstart rondsel te zitten. https://www.cityparts.nl/kickstarte...ITDVaGQkXJHF0eTK-vkpBh5M-h2OOL9IaAtVDEALw_wcB

Die gaat tussen de vario plaat met de koel ribben, en voor die stervormige ring die er in zit.Daarna het rondsel.
Dan komt 1 ring.
Daarna de bout.
Dus waar die 2 ringen zitten hoort dit rondsel in de plaats te zitten.

669479_catFoto_2019-05-16-03-06-42.jpeg

Plaatje is van bromfietsshop.
 
Last edited:
img_20231018_201037-jpg.72810

Daar waar die 2 ringen zitten hoort een kickstart rondsel te zitten. https://www.cityparts.nl/kickstarte...ITDVaGQkXJHF0eTK-vkpBh5M-h2OOL9IaAtVDEALw_wcB

Die gaat tussen de vario plaat met de koel ribben, en voor die stervormige ring die er in zit.Daarna het rondsel.
Dan komt 1 ring.
Daarna de bout.
Dus waar die 2 ringen zitten hoort dit rondsel in de plaats te zitten.
Die is van Minarelli , Ik denk dat deze beter past :
 
Last edited:
is toch een mina kopie??? zou dan denken dat dit gelijk is.
De krukas is anders, de meeste minarelli blokken imitaties hebben een pen 12 en de drijfstang is als het goed is ook iets dikker.
Of de krukas moet een pen 10 zijn maar als het goed is heeft deze Generic dat niet.
Minarelli varios passen ook niet op de imitatie blokken met de pen 12 krukas, op de pen10 passen ze weer wel.
Die vorm is net iets anders.
 
Weer wat geleerd. Nog nooit aan een mina imitatie gesleuteld haha.
Dat is alleen maar goed want hoe dat in elkaar zit is vaak geen pretje uit de fabriek,
en snel zijn ze ook niet.
Gelukkig kan men wel het hele blok omruilen met een Minarelli origineel carterblok ,
vaak is het plug and play met de oudere 6 spoels ontsteking op het aanwezige cdi en bobine in die scooters hun kabelboom.
Ook de Ducati 5 spoel ontsteking inclusief de bobine-cdi in 1 is te gebruiken plug en play op die kabelbomen , dan blijven er 2 draadjes over die afgeplakt kunnen worden.
Het enigste verschil is dan weer dat het orig minarelli blok iets smaller is bij de ophanging, waar dan iets van 5 of 6 mm aan ringen tussen komt.
 
Back
Top