Is redelijk normaal, luchtfilterhuis en element schoonmaken, wat je er tegen kan doen is oliepeil goed op niveau houdenIs dit normaal?
Kan dit kwaad?
Wat kan ik er tegen doen?
Het rare is dus dat mijn oliepeil stijgt dus moet er ergens vloeistof bij komen enig idee waar ik moet zoeken?Is redelijk normaal, luchtfilterhuis en element schoonmaken, wat je er tegen kan doen is oliepeil goed op niveau houden
Zeker krijgt om de 3k km netjes een beurt olie is 1500km geleden vervangenEn optijd verversen natuurlijk
meet je wel je olie als het blok echt ijskoud is?Het rare is dus dat mijn oliepeil stijgt dus moet er ergens vloeistof bij komen enig idee waar ik moet zoeken?
Post automatically merged:
Zeker krijgt om de 3k km netjes een beurt olie is 1500km geleden vervangen
Jameet je wel je olie als het blok echt ijskoud is?
Toch even in de gaten houden of je deze sludge ook aantreft in het oliecarter zelf.Het rare is dus dat mijn oliepeil stijgt dus moet er ergens vloeistof bij komen enig idee waar ik moet zoeken?
Bedankt voor je reactie!Toch even in de gaten houden of je deze sludge ook aantreft in het oliecarter zelf.
Deze sludge ontstaat als er olie en water/vocht gemengd wordt.
Dat beetje in je luchtfilter kan normaliter geen kwaad dit zijn gewoon de ontsnapte carterdampen die zich mengen met condens.
Ik had dit vroeger bij mijn BMW F650GS ook altijd, aan de binnenkant van de oliereservoirdop.
Het mogen uiteraard geen grote hoeveelheden worden.
Verder aangaande het stijgen van je olieniveau, altijd koud meten benzine bij de olie is niet goed?
Ik heb de foto nog eens goed bekeken en zie zelfs dat er luchtbellen bij die sludge zitten, het lijkt erop dat je gelijk hebt en er brandstof bij de olie komt waardoor de carterolie door de carterontluchting gedrukt wordt als de motor draait.
Is een injectie, dus dat lijkt me sterkKan de carburateur niet overlopen via de vlotterkamer als de vlotternaald niet helemaal afsluit , en dan via de lucht slang en carterventilatie erin lopen. Is de benzine kraan dicht als de motor uitstaat (vacuum benzine kraan ?) Via spruitstuk zou ook nog kunnen maar dan moet ook de inlaat klep openstaan , en starten zal dan niet zo vlot gaan.
Hij start super goed dus dat denk ik nietKan de carburateur niet overlopen via de vlotterkamer als de vlotternaald niet helemaal afsluit , en dan via de lucht slang en carterventilatie erin lopen. Is de benzine kraan dicht als de motor uitstaat (vacuum benzine kraan ?) Via spruitstuk zou ook nog kunnen maar dan moet ook de inlaat klep openstaan , en starten zal dan niet zo vlot gaan.