Even een wijziging op gisteren. Met bovenstaande oplossing krijg ik wel vonk. Ik kwam erachter dat ik gisteren geen massa aangesloten had op de bobine. My bad. Dus ook met die test heb ik ook een vonk.Wat ik nog bedenken kan is dat de 12 Volt die op de rode draad staat een lekspanning is die je meet en geen echte vaste spanning.
Dit gebeurt wel eens omdat een "Voltmeter" een hoge impedantie heeft, alhoewel dat verklaart minder de vonk die je krijgt op de accu min-pool.
Misschien nog eens het volgende proberen, maar dan houdt het voor mij ook op want de bobine zou moeten vonken met de truc met dat draadje.
Trek ook eens de rode draad van de bobine en leg een vaste nieuwe draad naar de pluspool van de accu.
Probeer daarna weer eens de truc met het aantikken van de min-pool van de accu zoals beschreven in de laatste zin
van mijn post#16.
Slechts een half uurtje. Hangt nu weer aan de lader tot die volledig vol is. Bedoel je met sensor de pickup?Heb je de nieuwe accu eerst ook volgeladen ? 9,5v duidt op een niet volle accu . Heb je ook al eens de sensor op het vliegwiel door gemeten ?
Ja dat is waar ook. Startmotor had ik al gemeten op DC, maar zal het opnieuw doen als de nieuwe accu vol is. Misschien een puntje ongeduld van mij en dat die daardoor niet werkt maar heb er ergens een hard hoofd in. Ik laat het even weten als hij opgeladen is.Huh
De startmotor moet VDC krijgen
ven een wijziging op gisteren. Met bovenstaande oplossing krijg ik wel vonk. Ik kwam erachter dat ik gisteren geen massa aangesloten had op de bobine. My bad. Dus ook met die test heb ik ook een vonk.
Eerste punt klopt. Ik krijg vonk als ik de oranje draad op de minpool aansluit.
- Dus als ik het goed begrijp heb je de rode draad nu weer op de bobine gestoken en met een stukje draad de min-pool aangetikt en je krijgt vonk?
Zo ja, is het hele circuit van de bobine in orde, dan wordt de bobine niet aangestuurd door de ECU.
Wat was de weerstand van de pickupspoel bij je vliegwiel en hoe heb je dit gemeten, op de spoel zels of vanuit de ecu connector?
- De oranje draad had je al Ohms gemeten tussen de ecu connector en de bobine connector en deze was nagenoeg 0 Ohm, toch?
- De ECU ligt goed aan massa want daar had je ook nagenoeg 0 Ohm naar de min=pool accu gemeten, toch?
- De ECU krijgt spanning als de scooter op contact staat, toch. (12V tussen de rode en blauwe/gele bedraden van de ecu met contact aan)?
Ik neem aan je bedoelt onderstaand punt, of......Zou je het laatste punt nog iets willen verduidelijken hoe ik die moet meten?
In principe heb je dit al gemeten en je beweerde dat was goed echter ik weet niet hoe je dit gemeten had en ik wil duidelijkheid krijgen dat het contactslot ook massa maakt als dit ingeschakeld is en dus de ecu via het juiste pad en op de juiste pinnen 12V spanning krijgt.Wat was de weerstand van de pickupspoel bij je vliegwiel en hoe heb je dit gemeten, op de spoel zels of vanuit de ecu connector?
- De ECU krijgt spanning als de scooter op contact staat, toch. (12V tussen de rode en blauwe/gele bedraden van de ecu met contact aan)?
Dit is echt vreemd.Maar inderdaad, contact uitgeschakeld 12 volt op de stekker met rood en geelblauw gemeten op de stekker van de ECU, contact ingeschakeld 0 volt.
Klopt, de rode hebben ze aan de bovenkant van de kolom getekend.Ik ga hier uit van rood.