Geen spanning door bobine met massa kabel(groen)

Lano

New Member
Hallo als ik aleen de geel zwarte kabel aansluit aan de bobine geeft die spanning(nog lang nir genoeg)en als ik n paar keer kick en dan de massa aansluit gaat de multi meter uit zo hoog is de spanning en als ik dan nog is kick niks meer dus geen spanning massa kabel los weer kleine spanning enzo voort wat moet ik doen? Is n vivacity 2005
 
Advertisement - register to remove this

Op welke punten heb je die hoge spanning gemeten ? Op de kabel van de bougie ? Daar kan wel tot 30.000v op staan , dus niet met een multimeter te meten . Aan een kant zit de bobine op massa , op de plus kant komt een spanning van 12v te staan , die als hij afvalt de hoge spanning via de bobine voor de bougie levert . Tijdelijke spanning val komt van de cdi , die het tijdstip hiervan ontvangt , van de pickup op het vliegwiel .
 
Hallo als ik aleen de geel zwarte kabel aansluit aan de bobine geeft die spanning(nog lang nir genoeg)en als ik n paar keer kick en dan de massa aansluit gaat de multi meter uit zo hoog is de spanning en als ik dan nog is kick niks meer dus geen spanning massa kabel los weer kleine spanning enzo voort wat moet ik doen? Is n vivacity 2005
Da's normaal.
Beschrijf liever wat er aan de hand is, wat er aan vooraf gegaan is.
Wat je setup is.
Wat je verder al gedaan/geconstateerd hebt.
En welke Peugeot Vivacity het betreft!

Als je dit laatste niet weet, heb je een mechanische oliepomp of een elektrische?
Indien elektrische oliepomp, heb je een aparte cdi en een aparte oliepompsturing of een cdi met de oliepomp sturing ingebouwd?
 
Op welke punten heb je die hoge spanning gemeten ? Op de kabel van de bougie ? Daar kan wel tot 30.000v op staan , dus niet met een multimeter te meten . Aan een kant zit de bobine op massa , op de plus kant komt een spanning van 12v te staan , die als hij afvalt de hoge spanning via de bobine voor de bougie levert . Tijdelijke spanning val komt van de cdi , die het tijdstip hiervan ontvangt , van de pickup op het vliegwiel .
Ja k weet dat t nit te meten is daarom valt de multi meter uit
Post automatically merged:

Op welke punten heb je die hoge spanning gemeten ? Op de kabel van de bougie ? Daar kan wel tot 30.000v op staan , dus niet met een multimeter te meten . Aan een kant zit de bobine op massa , op de plus kant komt een spanning van 12v te staan , die als hij afvalt de hoge spanning via de bobine voor de bougie levert . Tijdelijke spanning val komt van de cdi , die het tijdstip hiervan ontvangt , van de pickup op het vliegwiel .
Dus de cdi kan kapot zijn?
Post automatically merged:

Da's normaal.
Beschrijf liever wat er aan de hand is, wat er aan vooraf gegaan is.
Wat je setup is.
Wat je verder al gedaan/geconstateerd hebt.
En welke Peugeot Vivacity het betreft!

Als je dit laatste niet weet, heb je een mechanische oliepomp of een elektrische?
Indien elektrische oliepomp, heb je een aparte cdi en een aparte oliepompsturing of een cdi met de oliepomp sturing ingebouwd?
Het is n vivacity 2takt uit 2005
Post automatically merged:

Da's normaal.
Beschrijf liever wat er aan de hand is, wat er aan vooraf gegaan is.
Wat je setup is.
Wat je verder al gedaan/geconstateerd hebt.
En welke Peugeot Vivacity het betreft!

Als je dit laatste niet weet, heb je een mechanische oliepomp of een elektrische?
Indien elektrische oliepomp, heb je een aparte cdi en een aparte oliepompsturing of een cdi met de oliepomp sturing ingebouwd?
Me setup is gwn m 50 cc voordat k n nieuwe er op zette deed die het nog btw en gen alles standaard
 
Back
Top