Jansen_shm
Member
Dus... ik heb voor mijn dochter een tweedehands Sym mio 50 uit 2014 gekocht, blauwe plaat.
Zag er goed uit, startte elektrisch en via kickstart, klonk goed voor zover ik dat kan beoordelen.
Je raadt het misschien al... er is iets niet helemaal goed.
Om de kosten een beetje binnen de perken te houden wil ik kijken of ik het misschien zelf kan oplossen. Ik ben redelijk goed voorzien in gereedschap, heb op zich ook wel wat technisch inzicht. Maar weet in dit geval niet zo goed waar ik zou moeten beginnen.
Wie kan en vindt het leuk om ons daarbij te helpen?
Ze heeft er nog niet veel mee gereden tot nu toe, maar hij leek het prima te doen.
Afgelopen vrijdag heeft ze voor het eerst getankt. Benzinemeter blijkt het niet goed te doen, deze gaat blijkbaar niet hoger dan halfvol. Gevolg is dat de tank nu nokkievol is maar gelukkig niet overstroomd.
Direct daarna nog gereden. Maar na een korte stop wilde de scooter niet meer starten (benzine gecheckt, 98)
Later toen ik thuis was heb ik het zelf nog geprobeerd, met een beetje gas bijgeven startte hij wel elektrisch. Via kickstart lukte me niet.
Rook wel flink benzine, maar gezien het aantal keer dat ze geprobeerd heeft te starten vind ik dat niet meteen gek.
Maar gisteren wilde hij weer niet starten en zag ik aan de achterkant een plasje benzine liggen, dit lijkt uit de zwarte slang te komen van de 'olieopvangbak' bij het luchtfilter? Pas na een aantal keer proberen, lang doorstarten én flink gas geven sloeg hij aan.
Nu ben ik wel redelijk goed in Google en het lijkt op een probleem met de vlotternaald danwel het vacuumkraantje.
Kan dit ook te maken hebben met de overvolle tank?
Als een reparatie nodig is zou ik het in eerste instantie zelf willen proberen. Maar is dat voor een dummie wel te doen denken jullie? Of beter niet zelf aan beginnen...??
Websites met diy filmpjes/ beschrijvingen hoor ik trouwens ook graag! Of iemand die misschien een cursus geeft?
Omgeving Arnhem.
Hoor het graag! Alvast bedankt
Groet, Sandra
Zag er goed uit, startte elektrisch en via kickstart, klonk goed voor zover ik dat kan beoordelen.
Je raadt het misschien al... er is iets niet helemaal goed.
Om de kosten een beetje binnen de perken te houden wil ik kijken of ik het misschien zelf kan oplossen. Ik ben redelijk goed voorzien in gereedschap, heb op zich ook wel wat technisch inzicht. Maar weet in dit geval niet zo goed waar ik zou moeten beginnen.
Wie kan en vindt het leuk om ons daarbij te helpen?
Ze heeft er nog niet veel mee gereden tot nu toe, maar hij leek het prima te doen.
Afgelopen vrijdag heeft ze voor het eerst getankt. Benzinemeter blijkt het niet goed te doen, deze gaat blijkbaar niet hoger dan halfvol. Gevolg is dat de tank nu nokkievol is maar gelukkig niet overstroomd.
Direct daarna nog gereden. Maar na een korte stop wilde de scooter niet meer starten (benzine gecheckt, 98)
Later toen ik thuis was heb ik het zelf nog geprobeerd, met een beetje gas bijgeven startte hij wel elektrisch. Via kickstart lukte me niet.
Rook wel flink benzine, maar gezien het aantal keer dat ze geprobeerd heeft te starten vind ik dat niet meteen gek.
Maar gisteren wilde hij weer niet starten en zag ik aan de achterkant een plasje benzine liggen, dit lijkt uit de zwarte slang te komen van de 'olieopvangbak' bij het luchtfilter? Pas na een aantal keer proberen, lang doorstarten én flink gas geven sloeg hij aan.
Nu ben ik wel redelijk goed in Google en het lijkt op een probleem met de vlotternaald danwel het vacuumkraantje.
Kan dit ook te maken hebben met de overvolle tank?
Als een reparatie nodig is zou ik het in eerste instantie zelf willen proberen. Maar is dat voor een dummie wel te doen denken jullie? Of beter niet zelf aan beginnen...??
Websites met diy filmpjes/ beschrijvingen hoor ik trouwens ook graag! Of iemand die misschien een cursus geeft?
Omgeving Arnhem.
Hoor het graag! Alvast bedankt
Groet, Sandra