Geen gele stickers/plaatje meer nodig

Folkert@MinaRally

Freude Am Fahren
Ik zat me laatst te bedenken, nadat ik vorige week een toonbriefje had gehad van een kankerwout, omdat ik geen gele sticker/plaatje op me scoot had. De reden daarvoor is duidelijk: mijn hele scoot is zwart/blauw en die stickers passen daar gewoon niet bij. Het zag er niet uit. Ik heb ze er daarom ook meteen weer afgehaald. Ik heb dat ook tegen hem gezegd. Geef mij maar een boete, die stickers komen er bij mij gewoon niet op. Hij ging nog zeuren dat stickers ook niet mogen (HOEZO DOM?). Toen zei ik dus: liever boete dan 2 gaten in me kappen boren. (Hij zei: ja daar heb je weer gelijk in....TUURLIJK HEB IK GELIJK EIKEL
smile.gif
)

Ok alles leuk en aardig, maar nu het volgende.
Die rare antieke regel, was er alleen voor zodat automobilisten enzo, konden zien dat het een brommer of snor scoot/brommer is. (duh!) Dit was alleen maar voor die rare regel dat snor/bromdingen niet behoren tot de categorie motorvoertuigen (mag ik even een uitleg daarvoor?) Dit weer in verband met de regel dat deze groep van rechts geen voorrang heeft.
Maar nu per 1 mei, heeft iedere BESTUURDER van rechts voorrang. Dus dat hele onderscheid is niet meer nodig lijkt me. Dus optiefen met die regel zou ik zeggen.

En als iemand zegt: Je moet toch snors en broms onderling uit mekaar kunnen houden? Vind ik ook raar. Als je een helm op hebt is toch duidelijk dat het een brom is. Anders doe je echt geen helm op (om je met de supersonische snelheid van 25km/h te verplaatsen)

Wouten zijn ZO dom. Wij weten zo uit het hoofd van welke scooter en snoruitvoeringen bestaan. Zo vroeg een wout ook eens aan een gast op Aerox zonder stickers/plaatje. "Hoe moet ik dan zien of het een snor of brom is?" KOM OP EIKEL, die bestaat niet eens in snor!
Die politie moet eens met de tijd meegaan!
Misschien over een jaar of tien, als er eindelijk smerissen komen uit het echt scootertijdperk, dat ze een beetje relaxed worden. Hoe kun je zo schijnhelig zijn en iemand bekeuren voor iets wat je zelf ook doet/deed?

Ok ik dwaal nu af.....(de frustratie wordt me teveel!)

[This message has been edited by Royal Rally (edited 13 April 2001).]
 
Advertisement - register to remove this

hier in heerenveen woont een gast die heeft een peusjo speedfight 100cc een motorscooter
en die werd ook aangehouden omdat hij geen gele stickers had, toen zei die gast dit is een motorscooter daar hoeven geen gele stickers op, nee zei die wout dat moet wel.
toen zei die gast: kijk naar mijn nummer plaat dat hebben alleen motoren.
uhh ja, zei die wout en ging toen weg.
 
yepz,je hebt idd helemaal gelijk,ik vind die stickers er ook niet uitzien (op m'n blauwe sf2)ik heb ze er net gisteren afgehaald.trouwens waar slaan die stickers nou op??? als je een scoot opfokt krijg je zowiezo een boete,dan maken die stickers voor mij ook niet zo veel meer uit,ik plak er strax denk ik gewoon 2 van die malossi leeuwtjes op,van een afstand lijkt het dan net alsof dat gewoon die gele stickers zijn
 
Originally posted by Royal Rally:

En als iemand zegt: Je moet toch snors en broms onderling uit mekaar kunnen houden? Vind ik ook raar. Als je een helm op hebt is toch duidelijk dat het een brom is. Anders doe je echt geen helm op (om je met de supersonische snelheid van 25km/h te verplaatsen)

[This message has been edited by Royal Rally (edited 13 April 2001).]

Ja maar als je GEEN helm op hebt, kan een wout niet zien of je illegaal bezig bent of niet.
wink.gif


SvR
 
Originally posted by Sjoerdyo:
Ja maar als je GEEN helm op hebt, kan een wout niet zien of je illegaal bezig bent of niet.
wink.gif


SvR

ja,maar ik vind dat je als je geen helm op hebt ook wel fout bzig bent,kleine stukjes maken niet zoveel uit,maar als je echt lange stukken zonder helm gaat rijden ben je naar mijn mening wel stom bezig
 
Originally posted by speedfight is the best:
Originally posted by Sjoerdyo:
Ja maar als je GEEN helm op hebt, kan een wout niet zien of je illegaal bezig bent of niet.
wink.gif


SvR

ja,maar ik vind dat je als je geen helm op hebt ook wel fout bzig bent,kleine stukjes maken niet zoveel uit,maar als je echt lange stukken zonder helm gaat rijden ben je naar mijn mening wel stom bezig


waarom stond die smiley er denk je?
 
Originally posted by speedfight is the best:
[/b]
ja,maar ik vind dat je als je geen helm op hebt ook wel fout bzig bent,kleine stukjes maken niet zoveel uit,maar als je echt lange stukken zonder helm gaat rijden ben je naar mijn mening wel stom bezig

[/B][/QUOTE]


Ehhh een ongelukje zit in een klein hoekie !!!!

Kickstart stickers zijn van de juiste afmetingen maar hebben er wat zwart doorheen en zijn een beetje gevormd.......

Over relaxte wouten:
Ik ben ook een keer aangehouden over mijn plaatje (Plaatje zit op mijn scooter zo laag mogelijk aan de achterkant van mijn carter). Vonden ze niet zo leuk toen ze em niet direct konden vinden maar ze zagen van afstand nog goed dus no problemo.
Over mijn stickers die ontbraken zei hij niks of hij keek er niet naar, naja ik was wel blij dat ik geen boete kreeg.
Die avond, toen ik zonder koplamp op mijn fiets naar de kroeg ging kwam ik een minder relaxed woutje tegen: 30 ballen voor dat kutlicht $#$@$#%#$@#%#%%# lijer niet te geloven.

Zo zie je maar weer er kunnen toffe peren tussen zitten......
 
Ik ben laatst in eidhoven aangehouden en toen had ik wel een ralxte wout zeg,hij vond het gewoon vet dat ik mijn spatbord eraf had een het plaatje op me carter had gemaakt,hij zei zo van :Ja dit ziet er wel mooier uit als de rest heb jah.
smile.gif
smile.gif
smile.gif
Hehehe hij was wel aardig,het was toen papieren controle maar hij zei tegen me zo van rijd maar rustig naar huis want heel eindhoven staat vol politie

Moraal van dit verhaal :aardige wouten bestaan wel maar zijn zeeeeeeeer schaars
smile.gif
 
Ik heb gelukkig een geel voorspatbord dus die stickers vallen niet op. Maar soms zie je weleens van die ouwe scootertjes gaan met zo een geel bordje op de voorkap. Bah!! Weg met die gele krengen per 1 mei. Zit zeker wel een heel goed idee achter.
 
Back
Top