geef hier maar is een goeie uitleg voor!

TheFugitive

Well-Known Member
aprilia sr www
5,5 grams rollen
gele drukveer
nrxje
polini v-snaar
hebo koppeling
malossi multivar vario


affijn die zijn er pas opgekomen na 9000 km
heb na die 9000 dus de multivar opgezet enz daarvoor nog gewoon orgineel... nu het volgende er staat nu 14197 km op ik rij naar mijn ouders en na 5 km gas open maar kom niet vooruit toen reed ik 80 op de teller hardeer wil ie niet
smile.gif
)( hard zat nu) ik dacht gelijk maar in de remmen want dit is niet goed... ik op de standaard gezet en gasgeven klonk goed maar het wiel werd niet aangedreven ...ik dacht aaah vsnaar kapot was 5 km sjouwen naar huis zo gezegd zo gedaan na 30 min thuis he he carter kap eraf en ja hoor hele polini vsnaar is wel 1000 stukjes was echt niks meer van over alleen maar kruimels gelukkig had ik mijn oude vsnaar nog ik dacht die erop en klaar... niet dus ouwe vsnaar erop gezet ga op mijn scoot zitten wil wegrijden rijd ie maar 10 km per uur vol gas open maar gaat niet harder op de standaard weer dat ding en gas open duurt ff een ja hoor klinkt alsof het weer goed is... ding weer op de grond nee hij wil niet meer ..... waar moet ik nu aan denken lui? zuigerveren? of....want ik heb er helemaal de smoor in nu...
 
Advertisement - register to remove this

heb je bij het vervangen van de vsnaar alles losgehad??? dus even je complete vario en achterpoelies demonteren en schoonmaken.. misschien zitten er nog ergens kevlar draden tussen..
 
hij was helemaal schoon

ik denk dat ik hem maar naar de dealer breng want dit gaat me teveel werk kosten waar ik geen ventiel van heb denk dat het me al gauw 300 piek gaat kosten dit geintje grrrrrrr
 
aah het blijkt gewoon dat er nog stukjes restanten van de vsnaar er nog in zaten
frown.gif
ik dacht dat ik hem mooi schoongemaakt had


oke hier lijstje wat ze gedaan hebben

bij de poelies schoongemaakt
grote beurt
andere accu
nieuwe achterband

338,-
frown.gif
( beetje duur he ?

hij zei ook dat ie wat rammelde en dat het de lagers van mijn krukas wel is konden zijn ... ik zei wat gaat dat geintje kosten om het te maken dat ging wel 500 piek kosten ? wordt ik nu geflest?
 
kruk-aslagers vervangen kost al gauw zoveel omdat er veel manuren inzitte. ze moeten namelijk heel je blok eronder uit halen.

En over die 338 piek, 40 piek accu, 5 piek accu zuur, achterband 100 piek, grote beurt 130 piek, en dan schoonmaken poelies de rest, ik vind het wel meevallen,dealer is altijd duurder dan als je het zelf doet
 
het is gaar als je verschillende merken gebruikt in je variomatic. je hebt een malossi multivar met polini snaar? Je kunt dan beter een malossi kevlar belt nemen ipv polini. of een polini vario op die snaar. Ik had een standaard snaar op mn polini vario die was binnen 3000km versnipperd gevolg; snaar om mn krukas heen gerolt. tweede snaar, ook een standaard na 1000km bijna door de midden en supererg trillen bij zacht rijden. Nu zit er een polini snaar in en het probleem is weg.
 
Originally posted by koos911
het is gaar als je verschillende merken gebruikt in je variomatic. je hebt een malossi multivar met polini snaar? Je kunt dan beter een malossi kevlar belt nemen ipv polini. of een polini vario op die snaar. Ik had een standaard snaar op mn polini vario die was binnen 3000km versnipperd gevolg; snaar om mn krukas heen gerolt. tweede snaar, ook een standaard na 1000km bijna door de midden en supererg trillen bij zacht rijden. Nu zit er een polini snaar in en het probleem is weg.

Hhahaahaaaaaa, polini snaar en een multivar werken juist erg goed samen, beter dan met malossi snaar.
 
ik fles niemand want ik ben geen dealer:W

maar als een malossi met een polini het goed doet kan best. dat weet ik gewoon niet. ik weet alleen maar dat ik met een polini vario met een gewone snaar problemen had. (versnipperen) dus misschien helpt het bij hem ook.:?
 
zou best kunnen, ik heb nog nooit vergeleken met een malossi of hebo exemplaar. maar het is iig beter als de standaard honda x8r vario, want die is sjanker-klein.
 
nou had de orginele vsnaar er maar in gedaan maar na 200km zelfde verhaal was blij dat ik maar 4km van huis was gvd.... ik begin nu wel sterk het vermoeden te krijgen dat hetniet alleen de vsnaar kan zijn....

weet iemand wanneer je persee een most! je vsnaar moet vervangen om dehoeveel km ding trekt redelijk snel maar top is 80 op teller dus zo hard gaat het ook weer niet ... ik zou toch echt wel is een oorzaak willen weten ? slipt ie teveel? zodat het sneller slijt? wordt het te warm? wat??? er is vast iemand met wat kennis van die dingen... ik kom hier voor een beetje advies maar tot nu toe niet veel zinnigs gehoord helaas :(
 
als je je koelvin eraf hebt, en je drukt je vsnaar tegen je vario helft aan, ligt de variobus dan dieper als je vsnaar? als dat zo is (wat ik ook heb gehad) dan gaat de snaar super snel slijten net zolang totdat de snaar er goed tussen past. oplossing; langere variobus erin.
 
Back
Top