Gecontoleerd verkoper worden

maartuh

Well-Known Member
Hallo,

Is het tegenwoordig nog mogelijk om gecontroleerd verkoper te worden op marktplaats?

Eerst stond er gewoon zoon knop hiervoor maar nu niet meer.
Ook zoeken op google bij "gecontroleerd verkoper worden marktplaats" levert geen nuttige resultaten op.

Weet iemand van jullie misschien OF dit nog mogelijk is.
Zo ja Hoe?

Alvast bedankt,

Gr. Maaten
 
Advertisement - register to remove this

Nee, is niet meer mogelijk helaas. Ik was het zelf bijvoorbeeld altijd, waardoor de koper echt zekerheid had dat je in orde bent. Dat was echt relaxed want mensen lieten vaak ook weten dat ze het waardeerden dat ik gecontroleerd was. Marktplaats heeft dit afgeschaft vanwege het feit dat je nu met Paypal kan betalen, dat zou ook veilig zijn. In de praktijk zie je dat bijna niemand met Paypal betaald bij Marktplaats, dus het is vervelend dat 'gecontroleerde' status weg is. Paypal is ook niet veilig, ik krijg ook nog steeds een xxx-bedrag terug, maar aangezien het niet beschikbaar is op de Paypal rekening van de oplichter in kwestie, krijg ik geen geld. Lekker simpel geregeld daar..
 
Nou, als 't goed is moet Paypal dat gewoon aan jou terugbetalen.
Zij schakelen dan evt een deurwaarde in om 't bij die andere dude vandaan te krijgen.

Heb zelf nm ook weleens een geschil gehad en m'n account ging gewoon in de min + wekelijkse rente eroverheen.
 
Oke, misschien nog is boven water halen dan, tnx!

ps. Maarten je kunt ook Marktplaats contacten, ik krijg altijd vrij vlot antwoord op mijn vragen, je krijgt geen automatische emails met regeltjes er in maar gewoon een antwoord van een medewerker wat altijd duidelijk is.
 
Idd geloof dat je tot 1000 euro gratis kopersbescherming/kopersgarantie hebt. Word je opgelicht open je een geschil en word er gekeken of er een oplossing gevonden kan worden, dus dat je of je product toch nog krijgt of in geval van oplichting je geld terug.
 
Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voordat marktplaats verdwijnt en we overgaan op Ebay... Het is immers al een aantal jaar het eigendom van Ebay.
 
Het heeft allebij zo z'n voor en nadelen. Bij Marktplaats kun je veel gratis advertenties zetten, bij eBay moet je altijd advertentiekosten betalen en een aantal % van het bedrag waar je het voor heb verkocht. In dat opzicht heb ik dus liever Marktplaats. Er is alleen 1 groot voordeel aan eBay; als iemand op je product bied, is het serieus en moet diegene betalen (ja je kan regelen dat je het niet meer wilt, maar ik denk niet dat dat eindeloos kan). Ik merk zelf dat van de mensen die op mijn spullen bieden, misschien 1/5 ook daadwerkelijk je product koopt, misschien nog wel minder. Traderrating is natuurlijk ook een voordeel van eBay, Marktplaats heeft dat alleen nog maar bij 'diensten'.
 
Back
Top