Gas geven maar niet vooruit?

Hallo!
Kheb een mbk spirit (yamaha bw) en deze start perfect met 1 kick. Nu ik kan zoveel gas geven als ik wil maar hij komt niet vooruit. Hij draait mooi in toeren en stottert niet dus ik denk niet dat het een carb afstelling is. Nu hoorde ik een ratelend geluid aan de koppeling van de carter. Heb mn carterpan losgehaald en zag een halve plastieke ring onder mn koppeling liggen? Is mijn koppeling kapot?
 
Advertisement - register to remove this

heb je hier een foto van?

Of anders; start de scooter even met je carterkap er vanaf zodat je kan zien of de koppeling enzo meedraait.
 
Je zegt dat je hem kickt. Dus dat jan niet zonder kap. En wat Manu zegt ook niet met de bendix draaien.

Zonder carterkap kan je wel draaien op de standaard maar zeker niet mee gaan rijden zo.
Hoe oud is je snaar? Slipt deze niet door. Heb je wel het idee dat de koppeling aan wilt grijpen?
Hoe is het probleem ontstaan?
 
Heb deze 2dehands gekocht. Nieuwe cilinder, nieuwe zuiger.. er zat een power filter op en en sproeier 110. Toen reed deze maar heel slecht. Heb een std filter erop gezet met sproeier 80 en nu gaat die nie meer vooruit.
Post automatically merged:

De snaar ziet er bijna nieuw uit. En als ik met mn hand aan de vario draai draait de koppeling wel mee met het achterwiel. Ik hoop dat het de vertanding niet is...
 
Indien deze een bendix zou hebben zou ik het zeker niet doen!
Wat Manu hierboven zegt is zeker waar.
Je zou misschien wel de scooter kunnen starten door de carterkap eraf the nemen en het blokje te starten middels een boormachine met de juiste dop op de variomoer.

Heb mn carterpan losgehaald en zag een halve plastieke ring onder mn koppeling liggen?
Ik denk zeker dat er iets scheelt met je koppeling of als je pech hebt met je eindoverbrenging.

Zit het in je koppeling grijpen de schoentjes niet meer aan.
Zit het in je eindoverbrenging zijn waarschijnlijk 1 of meer tandwielen hun tanden verloren.

Een aantal vraagjes:

  • Als je aan de koppelingsbel draait, draait het wiel dan langzaam mee zonder haperen, weerstand of vreemde geluiden?

  • Die rubberen ring die je vond in het carter, was dit geen oliekeerring?

  • Zie je olie in je carter lekken?

  • Zit er nog olie in je eindoverbrenging?
 
Last edited:
De booster spirit (BW's) kan gewoon gestart worden met de kickstarterkap eraf via de elek-start.
Zgn. bendix en onderdelen zitten achter de vario gemonteerd, inclusief de startkoppeling en starterkrans dus er vliegt niks uit ofso.

En inderdaad is het zoals zippie078 al aangeeft niet verstandig om zonder deze kap te gaan rijden!

En een halve plastic ring onder de koppeling zegt mij vooralsnog helemaal niks?
Er zijn wel kunststofdelen aanwezig, maar niet in de koppeling voor zover ik weet!

Het enige wat ik kan bedenken, is dat er een zgn. torsiecontroller welke wel van hard kunststof is geplaatst is aan de bovenkant van de drukveer?
Ik zou de motor helemaal niet meer starten, en gelijk op onderzoek gaan om te achterhalen waar deze halve ring nu precies vandaan komt.
De andere helft is immers ook nog steeds aanwezig in dit gedeelte van het blok!
Is het type drukveer en sterkte ook bekend?

Een ander/nieuw topic openen op een geheel verkeerde sectie is ook wat vreemd!
Waarom niet gewoon hier: https://scooterforum.net/threads/hulp-nodig-van-kenners.213001/ verder gaan?
 
Last edited:
20201104_122902.jpg20201104_122711.jpg20201104_122722.jpg
Post automatically merged:

De keerring is nog goed gelukkig. Ik weet niet of de koppeling er foed uit ziet? Er zit een witte druk veer van malossi in denk ik.
Post automatically merged:

Bedankt voor jullie hulp trouwens!
 
3 stuks haha kwas ook ff verschoten

Dat heb je toch niet zelf gedaan? En ik vind de half poelie van je koppeling aardig verroest! Of lijkt dat maar zo?

Haal hem anders ff uit elkaar kan je alles beter zien. Gezien die 3 vario rollen zou het me niet verbazen als er maar 1 trek veer in zou zitten.
 
Volgens mij is het ook van belang dat je even nagaat of er een voorgeschreven v-snaar in zit. Dit omdat ik vind dat v-snaar te laag in de achterste poulies zit. Mogelijk is er langdurig gebruik gemaakt van een te korte snaar?
Groet,
 
Back
Top