Gas doet raar

Peter2006

New Member
Hallo, ik heb een probleempje waar ik denk dat er een paar oplossingen zijn maar wil het ff zeker weten.
Als ik mijn zip4t start in de ochtend moet dit vaak met kickstart omdat elektrische start moeilijk doet, hierna gaat alles gewoon goed.
Maar als ik dan een stukje gereden heb (5-20 min minimaal) dan reageert hij niet meer op mijn gas als ik helemaal stil sta en dan slaat de motor uit, dit gebeurt dus ook midden op een kruispunt als ik sta te wachten. Het rare is dat als ik de motor stationair laat draaien hij het gewoon doet maar op het moment dat ik gas geef hij gewoon niet reageert daarop en dan ineens afslaat. Dit gebeurt echter niet als ik tijdens het rijden geen gas meer geef, het is echt alleen als ik tijdens het rijden stil moet gaan staan voor een kruispunt etc. Na ongeveer een minuut doet hij het weer. Zou dit de accu kunnen zijn of misschien een verstopte carb?
Ik zou het graag willen weten en voor vragen stuur maar.
Groetjes, Jeffrey
 
Advertisement - register to remove this

Accu lijkt mij onwaarschijnlijk tenzij het een iget is.

Kijk of de massa van je blok wel goed is mede omdat de startmotor gek doet.
Verder zou ik beginnen met het schoonmaken en het opnieuw goed inregelen van de mengselschroef en stationairschroef van je carburateur.
Verder je bougie bekijken of deze niet vettig is en/of slecht vonkt.
 
Check dan ook gelijk de gasschuif membraam , als die erop zit , ( welke scooter ? bovenop de carb onder het dekseltje met twee schroeven.
 
Back
Top