gaas open -> sputteren

wskg

Well-Known Member
hey , zoals de titel zegt begint men scoot te pruttelen wnr ik men gas volledig open doe , als ik me choke mee open zet gaat hij beter zelfs!

hoe komt dit?? nog wat afstellen aan de carbu ?

Setup MBK Stunt

65CC Top Performance
Doppler krukas + C4 lagers
17.5mm Carbu dellorto Sproeier 90
Leovinci DAKAR uitlaat
 
Advertisement - register to remove this

heb nog niet echt gaan rondrijden , hij had dit zonder luchtfilter ook
maar nu staat er een HEBO luchtfilter op , nee valse lucht denk ik niet.. net nieuwe keerring erin omdat de vorige was losgekomen...

Top heb ik nog ni bereikt peins ik . met Choke open gaat hij beter, anders is het direct van BWWOOAP , en me choke gaat hij vlotter maar nog niet 100% dus nog geen top gehaald

morge bougie is ff naziein na hij gedraaid heeft.

Iemand mss nog een idee ?
 
doe eerst ff die standaart luchtfilter erop, luchtschroef 1,5 slagen open. en kijk dan is hoe dat gaat, tjek je keeringen voor de zekerheid nog ff.
zijn je membraam klepjes nog oke, wel een pakking tussen membraam en alles goed daarzo ?
 
rijd...

nu rijd hij al vrij ok , ma als ik 3/4de gas geef vanaf dan valt hij wat weg, en met daarbij choke open gaat hij verder...

maar hoe komt het als ik dan voluit ga dat men bougiekop van bougie vliegt ( verkeerde hittegraag ofzo) het is bougie hittegraad 8 dat er insteek.
het is een nieuwe bougie en ziet best ok. wete meer naar wit dan koffiebruin

Vandaag ga ik nog een grotere sproeier halen. 92 denk ik
ben nu op 88 aan't rijden , mss dat hij dan op snelheid beter gaat...
 
beter werk je andersom , verbaasd me nu al dat ie nog niet is vastgelopen..

haal iets van 100 en de sproeiers daaronder ,dus 98/96/94 en 92 en ga van boven naar beneden voordat ie WEL kapot loopt..
 
...

ben sproeiers gaan halen. die van de winkel zei op de setup zou ik beginnen bij 110 zei hij
zo gedaan bij 106 draaide hij het best , nu rijd hij zeeer goed, goed optrekken enzo

maar hij rijd maar 72 ! beetje traag voor deze setup niet ? maakt wel goed toeren.

mss wat zwaardere gewichten, andere drukveer ? iemand mss een ideetje

Grtz en Thanks voor al de reply's dat ik al gehad heb !
 
mja , zo'n ding heeft een hele korte vertanding , en zeker met 70cc ...

en wat bedoel je met DAKAR uitlaat? die bestaat niet van leovinci..

er is :

Hm 70, TT , ZX , RR , HM S , touring , HM RS en SP 3...
 
mja , zo'n ding heeft een hele korte vertanding , en zeker met 70cc ...

en wat bedoel je met DAKAR uitlaat? die bestaat niet van leovinci..

er is :

Hm 70, TT , ZX , RR , HM S , touring , HM RS en SP 3...

er staat nu een 65CC Alu onder!

ik heb vroeger een zwaardere setup gehad
70CC Alu Polini Evo
Doppler krukas
21MM carbu Sproeier 92
mallosi multivar
DeltaClutch

en toen ging hij 94 op mijn digitale kilometric en je voelde dat de setup nog verder wou dan dat.
ik heb had toen ook gelezen dat +-92 einde vertanding is van de Boosterblok zelfde blok als een next - stunt

dus harder moet ik zeker kunnen. nu enkel een 65cc en 17.5 carbu
met men eerste cilinder ooit een standaard 50cc heb ik 85 uit gehaalt dus met polini 4 race uitlaat.

Wat je over mijn pijp vraagt snap ik niet zo goed.
Het staat zelfs op de uitlaat " LEOVINCI DAKAR " HAND-MADE
is wel een pijp van 15 jaar oud.
Maar is nog perfect, goed onderhouden ( van men nonkel nog geweest). Was in die tijd TOP 70cc uitlaat ! Het heeft een zeer dikke bocht en demper naar beneden...
 
Last edited:
een evo is wat anders dan een 70cc top performances , de evo heeft een veel andere poorttiming etc.
een 70cc met een lage poorttiming geeft zijn kracht af (wat dus veel meer is dan een std cilinder) op een laag toerental , geeft je veel koppel op laag toeren maar zal ook sneller afbouwen...


wat betreft die uitlaat , kun je niet eens een foto ervan maken?
 
Back
Top