This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

#FTC evo arkje

betanick

#ftc evolutionark
aangezien ik elke keer weer een .. bende van me projectie pagina |L
ga ik het nu is allemaal netjes neerzetten


intro

ik ben dus Nick Assenberg. Woon in vlaardingen en rijd scooter
deze pagina zal gaan over mijn special Beta Ark waar het een en ander aan gaat gebeuren :cheer:

verleden
niet dat het wat boeit maar zet het tog ff neer :fuckyou:

het begon allemaal zon 3 jaar geleden. was 14 jaar en kreeg een peug. rapido van me opa :=
het was dus een snor brommer en ik vond die 25 al snel te langszaam gaan :WOUT: dus wat ga je doen juist ja geld uitgeven.
dus ik zonder enige verstand van scooters naar de lokale shop.
en dara wert aangeschaft:
Arsail T6
rito as
polini vario
2g koppeling
leovincie lange pot

dus wij met een hamer die krukas deruit geramt |L en het zooite weer in mekaarheeft 5 min gelopen en daarna niet meer aan de praat gekregen. waarschijnlijk me keringen maar wist ik veel |L

toen ook nog een zip AC type 1 gehad
ff een gat gebeunt in het blok en dan kijg je LC
dus even wat leuke meuk der op:
MHR Team
MHR Team 2004 pijp
MHR 2000 Vario
mhr Delta clutch
MHR recht sprijtstuk
MHR Eprom

Doppler endurence
oko 28 D-slide

nouja ding starte en was dus een grote waterval |L
dus ook de zooi maar weer is verkocht

en toen aan de beta begonnen eerst athena c16 enz. en gewoon naar school natuurlijk en wat denk je :WOUT|: juist ja 2 kw en een leuk aso briefie er bij

dus de hele meuk uit elkaar en je gaat het goed aanpakken!!

set up lijst

motorisch
cilinder: polini evolution vlinder poort
uitlaat: DPR C30 -> yasuni C21
ontsteking: selletra met eprom
vario: oversjees
poulies: oversjees
koppeling: MHR delta clutch
v-snaar: oversjees
membraam: Stage 6 V-force 3
wig: Kiesler
spruitstuk: MHR recht 24-28
carb: mikuni 24mm tm vlakschuif
krukas: doppler
pr.vertanding:13-44
vertandingsdeksel: tp gelagerd

optisch
domino snelgas
klamp naar voren
M-stuur
SR velgen
voorvork verlaagd
malossi RS3 of rs24/10 imitatie
tp carterkap
stage 6 oversized remschijf 260mm
stage 6 remkleuwen
stage 6 kickstart
stage 6 rempotdeksels
stage 6 temp/toere meter
stuk van frame af geslepen

kappen worden gepolyestert
Monoseat
booskijkers
underseat

Chroom
Clamp
M-stuur
moet nog gedaan worden
velgen (mssh alleen de rand)
blok
uitlaat
grondplaat rotor
top performace cartkap
koppelingshuis​

nu de fotos:

de beta bij aanschaf:





alle meuk er af getrapt:



pretspul

selletra rotor


met de niet bijbehoorende benodigd heden


overzsjees







mikuni met filter en spruit



krukas


krachtbron





tp deksel



het omgebake subje





Groep foto




ook maar is even een snelgasje aangeschaft
















op 31-12-2006 de laatste dag van 2006 dus
even leuk rond weze tettere
helaas was deze dag minder prettig voor me uitlaatje

ik was dus heel de dag een beetje aan het rijde samen met een maatje met evo sr en wij even terug om wat te gaan drinken. al fyn een uurtje later pakken wij de scooter maar weer he. en ik start hem, beetje warm late draaien. maar toen :O bleef ineens het gas hangen, helaas ston er een lantarenpaal in de weg die niet opzij wou gaan |L en dan heb je dit als gevolg:


pijpje :'(

maarja alles is niet zo moeilijk te lassen, en nog geen 5 minuten nadat het gebeurt was reed er een motorjood door de straat :| :WOUT|: , dus uiteindelijk toch maar geluk gehad dat het gebeurt is. volgende week wordt het pijpje gelast

uitlaat is gelast een week nadat het gebeurd was!!

ook vertandingsdeksel aangeschaft


hier even het pretlijste in elkaar:


ff me voorkapie die k nog moet afwerken maar t begin der een beetje op te lijken



me monoseatje


blokje even uitelkaar gehaald




ook ff fototjes van me kappen

beunkap


achterkap ziet er al wel netjes uit


ook ben ik bezig geweest met een underseat.
deze ziet er nog erg bagger uit, maar hoop dat t wat gaat worde
zie hier mijn afvalplamuursaet |L


toedels :*

update 29-3

in principe zou ik de evo enz dus weg doen
maar bij nader inzien gaat dit tog niet gebeuren
deze week zal het volgende gaan gebeuren:

blok zal verder aangepast worden! en zal kennis gaan maken met wat kneedbaar alu.
de cilinder zal even bij joost op bezoek gaan.

zaterdag wordne mijn kapjes, frame en velgen naar de spuiter gebracht.
hier zal ik mijn kapjes netjes gaan afwerken

en wordt de knipoog weggewerkt

de kleuren zullen worden parelmoer wit met blauwe paarse gloed..
en parelmoere paarse accenten

teven zal er nog een rs24 veer worden aangeschaft.
en de dpr gaat hopelijk komende week ook plaatsmaken voor een c21

vanaaf nog even wat fotos hoe me framepie er nu bij staat

toedels
 
Last edited:
zou eens proberen te kijken of je het weggewerkt kan krijgen door je klauw te verzetten met ringetjes...snellere en makkelijkere oplossing dan wanneer je weer nieuwe busjes moet laten draaien.

vind het wel een leuk ding al.
greetz Ken