Fraude: www.scootertuninglimburg.nl

Status
Not open for further replies.
Ook waar je deze scooter heb gekocht geven ze geen garantie op elecktronische delen. dat is een voorwaarde van een importeur.
en niet van ons je kunt een klacht naar importeur schrijven.

"Echter deze had bij inbouw al 4 leds defect"

Als een lampje defect raakt na een x aantal dagen/weken, is het natuurlijk logisch dat dit buiten de garantie valt.

Maar als bij aankoop 4 lampjes al defect zijn, is dit een compleet ander verhaal natuurlijk.



Als jij een nieuwe auto koopt. Je rijd de showroom uit en je komt er achter dat rondom je verlichting kapot is, ga je dat dan zelf fixen/betalen?
 
Beetje googlen en kom je er ook achter dat ze in kasse waren:


In februari 2007 heeft Gino een abonnement genomen op een scooterblad, ScootXtreme. Hij maakt meteen 20 euro over. Het blad heeft hij echter nooit ontvangen. Na maanden wachten en de telefonische mededeling; ‘de drukker was nog niet klaar’, besluit hij van het blad af te zien en het geld terug te vragen. Het geld heeft hij nog steeds niet terug. Na vele e-mails en telefoongesprekken kwam hij er achter dat zelfs de telefoon van ScootXtreme is afgesloten is.

De redactie van Kassa heeft contact opgenomen met ScootXtreme te Sittard. Na contact met de provider van de bijbehorende website (www.scootxtreme.nl) werden we teruggebeld. Het telefoonnnummer op de website werkt niet. De site werd voor de rest wel actueel gehouden.
Patrick Diependaal is bedrijfleider de winkel en de site. “We zitten vlakbij het Fortuna Sittard stadion, en daar wordt gebouwd; de telefooncentrale is nu stuk. We hebben iedereen die wat heeft opgestuurd een mail gestuurd en aangegeven dat we het geld zouden terugstorten. Het blad is niet van de grond gekomen, we hebben ons verkeken op het gebied van redactionele werk.”

ScootXtreme geeft aan dat bij Gino een stagiaire een fout heeft gemaakt. De heer Diependaal was in de veronderstelling dat dit was opgelost. Gino krijgt nu zijn geld teruggestort. Patrick Diependaal: “En hij krijgt van ons nog een tegoedbon van 100 euro om iets voor zijn scooter te bestellen vanaf onze website.”
 
hij is alleen de eigenaar op papier.
iemand anders die er zijn geld heeft ingestoken wil anoniem blijven.
ja en als je problemen veroorzaakt dan komen inderdaad de mensen hun spullen halen.
hoe noemen ze dat ook al weer : boontje komt om zijn loontje??
deze zaak is geen lang leven beschoren.
kwestie van tijd dat het slot er op gaat.
 
hhmm...als er 4x in een week wordt ingebroken mag je er wel vanuit gaan dat het om een soort 'payback' actie gaat, wat gezien de verhalen redelijk terecht is. Lekker bezig daar in dat mooie pand van jullie en dat te bedenken dat ik met een aantal andere rijders bijna met jullie in zee was gegaan voor een sponsorcontract :X
 
1 grote aanfluiting die toko..
wees blij dat je het niet gedaan hebt pronk!! scootextreme kennende had je nu nog op een setje rollen moeten wachten.

snap ook niet wat het voor nut heeft dat die snuiter van SX hier nog reageert? beter gaat die 1st ze zaakjes in orde maken, of nog beter; sluiten,gedupeerde terug betalen en verdwijnen met de noorderzon!
 
Nou geloof me, Patrick Diependaal zal hier nog een aardig tijdje mee door blijven gaan hem kennende. Het verbaast me elke keer dat hij gewoon ongechaneerd door kan gaan met zijn praktijken.

Ik hoop ooit op een groot strafrechtelijk proces en hij voor een langere tijd achter de tralies beland. Want naast mensen oplichten is niet de enige onzuivere koek waar hij zich mee bezig houd ;)
 
Ook betreft een achterlicht dat defect is wil ik er even op wijze dat hier geen enkele garantie op zit dit zijn elecktronische delen.

Dat slaat natuurlijk nergens op!

Omdat het een elektronisch deel is zit er geen garantie op, dus als ik ergens een wasmachine koop heb ik ook geen garantie?
Jij moet gewoon de wettelijke garantie geven op alles, daar kun jij niets aan veranderen.

De importeur heeft er al helemaal niets mee te maken, de consument koopt het product bij jou en jij moet de garantie geven.
Hoe jij het oplost met de importeur is jou zaak.
 
ja ook ik hoop dat hij een keer voorgoed stopt met zijn oplicht praktijken.
zich groter voor doen dan hij werkelijk lis ijkt wel aangeboren.
en het is altijd makkelijk met geld te smijten als het niet van je zelf is.
 
Dat slaat natuurlijk nergens op!

Omdat het een elektronisch deel is zit er geen garantie op, dus als ik ergens een wasmachine koop heb ik ook geen garantie?
Jij moet gewoon de wettelijke garantie geven op alles, daar kun jij niets aan veranderen.

De importeur heeft er al helemaal niets mee te maken, de consument koopt het product bij jou en jij moet de garantie geven.
Hoe jij het oplost met de importeur is jou zaak.


Klopt , als consument ga je een koop overeenkomst aan met een winkel !

Met de Importeur , Hond , Vrouw of Slager van de verkoper heb je dan ook helemaal geen reet te maken , ongelofelijk dat sommige ondernemers zich willens en wetens nog steeds achter deze bullshit verschuilen .

Breek nog maar een keer in , deze is hardleers .
 
Je weet toch wel beter


effe late reactie :p

Ja ik weet zeker wel beter :) ken je maar al te goed helaas

Zo heb ik geloof ik nog eens een 100 tal mails van jou en mij waarop zeer veel bewijs materiaal te lezen staat over valse beloften, oplichting etc etc,

Dus in iedergeval een beetje dimmen tegen mij patrick! Verder ga ik er niet op in. Zonde van mijn tijd.
 
Wel een mooi pand wat die heeft....

Maar tis maar weer een oud topic wat gekicked word door iemand met dezelfde joindate als waarop de post werd geplaatst en een postcount van 1...
 
Wel een mooi pand wat die heeft....

Maar tis maar weer een oud topic wat gekicked word door iemand met dezelfde joindate als waarop de post werd geplaatst en een postcount van 1...

Ja en? Eens moet de eerste keer zijn ;)

Alsof hij zijn leven gebeterd heeft zeker?
Ik kwam hier terecht doordat ik aan het googelen was na een slechte ervaring.
Je leest niks goeds van de oplichter. ik vraag me af hoelang die praktijken door kunnen gaan.
 
Last edited:
Status
Not open for further replies.
Back
Top