Foto's Vario in puin!!

D

Deleted member 68514

Guest
20200228_113917.jpg20200228_113846.jpg20200228_113836.jpg20200228_113855.jpg20200228_113851.jpg
Geen woorden voor nodig...
Nee heb ik laten doen...
Het installeren bedoel ik..maar door een andere zeer bekwame vakman nu gerepareerd.
Bedankt, Danny's Eindhoven, eerlijke kerel. Vertelt zoals het is. Dit was een Naruku of zoiets.
Nu is alles weer Sym Orbit 2 Origineel, wel ontgrenst, iets zwaardere rolletjes, 9.000km, 4 takt bromscooter, CDI ontgrenst, gladde bus en geen varioring!
Nu ik weer kan rijden zal ik proberen mensen op t forum mijn ellende te sparen.

Heb jullie wel gemist, maarja was ook een voetganger geworden inmiddels, greetz to Sparky,Harry,Eurokit,Manuel natuurlijk en wie ik nog vrgeete8ben bij naam weten wel dat ik hun bedoel!
 
Last edited by a moderator:
Advertisement - register to remove this

Is dit nu de huidige staat?? Wat is daar mee gebeurd?? En die vario bus??

Waarom wil het niet lukken lukken met de vario?
Nee dat kwam eruit, ik had een compleet nieuwe eindaandrijving gekocht met een Naruku of zoiets Vario.
Bij een beunhaas laten installeren.
Dat was toen de benzine veranderde, toen heb ik t laatste getankt!
Beu, gefrustreerd, ding al die tijd kapot buiten laten staan, intussen spiegels eraf gejat, zadel en bak lagen stuk verder.

Ik liep er een paar weken terug naar toe. Ik dacht als hij start dan begin ik weer. Doet hij t niet dan tot maar weg.

(NB heb geen kickstarter)
Ik druk 2x op de startknop...hij loopt!

Nu op laten halen door Danny's Scooter Eindhoven, en alles origineel Sym erin. Ontgrenst dat wel.
Hij loopt nu weer als een zonnetje!
Ik heb zo'n 6 deukjes blok, is kogelvrij en bomproof of zo. Blok is nooit t probleem geweest.
De Vario wel.
 
Je maakt er wel een heel zielig overtrokken verhaal van..

Het originele verhaal was dat Dannys uit Eindhoven je vario erop had gezet en dus niet meer los kwam..

En die slijpsporen zijn van de engel die je uit de brand geholpen heeft om de vario te verwijderen.. Niet dat meneer danny dit gedaan heeft.
 
Klopt Eurokit, en nu heb ik de kans om het verhaal recht te zetten.
Ik heb hem in 1e instantie weggebracht en idd de Vario laten vervangen.
Hetgeen wat door een toenmalige werknemer was gedaan.
Die stuurde mij naar huis met idd de indruk dat de scooter klaar was.
Maar zijn werknemer had tegen hem gezegd dat het een noodreparatie was en ik de volgende dag terug zou komen.

Toen we elkaar spraken na al die tijd snapte hij mijn kant vh verhaal en andersom.
Hij heeft alles gedaan, gratis, om hem weer op orde te krijgen.
Nu de moer er helaas weer af is gelopen heb ik gebeld en kan morgen terecht.

Dus de inmiddels ex werknemer had mij en zijn baas voor gelogen. Met mijn verhaal als gevolg er van.
Ik ben blij dat je het ff aan gaf..ik heb nu de kans om ook te vertellen hoe het is verlopen.
 
Er komt nieuwe krukas in, verder leer ik hier dat t gewoon te veel werk en geld is om een 4 takt 70 GPS te laten lopen.
Dus nieuwe krukas, en dan maar meteen wat onderhoud.
Wat zijn de prestaties van een Sym Orbit 2 50cc 4 takt bromscooter voor hij in Nederland wordt begrensd???

Want t komt er op neer dat ik;
CDI ontgrenst heb
Gladde bus
Geen varioring
Is er nog een begrenzing?
O ja de laatste foto vd 2e opgegeten fanblad of hoe t ook heet. De 3e, een stalen, ook kapot in mijn Vario.
15829937259805418584320977617672.jpg15829937538932915462426484661116.jpg
 
Je maakt er wel een heel zielig overtrokken verhaal van..

Het originele verhaal was dat Dannys uit Eindhoven je vario erop had gezet en dus niet meer los kwam..

En die slijpsporen zijn van de engel die je uit de brand geholpen heeft om de vario te verwijderen.. Niet dat meneer danny dit gedaan heeft.
Eurokit, aangezien jij een vooruitziende blik hebt. Wat gebeurt er als mijn blok open gaat?
Wat kan ik beter meteen laten doen met t plaatsen vd nieuwe krukas?
Kleppen laten stellen? Die ventilator die door mijn bougie is aangevreten vervangen...
Ik koop de complete krukas, wat dan nog meer?
Lagers, pakking, bobine, choke, o ja eindelijk een claxon.
Ik kan daar beter mijn geld in stoppen dan uitlaten, snelle vario's ed.
In welk land rijden ze er onbegrensd mee?
 
k kan daar beter mijn geld in stoppen dan uitlaten, snelle vario's ed.


Precies! Maar doe gewoon eerst wat ervaring op v.w.b vario's, koppeling, carburateur enz.

Zou jammer zijn als je dit op termijn zou moeten/ willen vervangen, bijvoorbeeld de vario, verklooit zeg maar, (Niet beledigend bedoeld) je er een andere in wilt hebben.

begin bij simpele dingen en maak je dat eigen. Als je dan iets goed beheerst dan op naar het volgende onderdeel.
 
1.Eurokit, aangezien jij een vooruitziende blik hebt. Wat gebeurt er als mijn blok open gaat?
2.Wat kan ik beter meteen laten doen met t plaatsen vd nieuwe krukas?
3.Kleppen laten stellen? Die ventilator die door mijn bougie is aangevreten vervangen...
4.Ik koop de complete krukas, wat dan nog meer?
Lagers, pakking, bobine, choke, o ja eindelijk een claxon.
Ik kan daar beter mijn geld in stoppen dan uitlaten, snelle vario's ed.
In welk land rijden ze er onbegrensd mee?

1. Wat wil je dat er gebeurd? Het is wel verstandig om eerst de motorolie af te laten voor je iets gaat demonteren of blok splitsen.

2. Als je het goed wilt laten doen, meteen de krukas keeringen toch mee nemen en niet vergeten om de stuurketting en de ketting geleiders + ketting spanner te vervangen. Zolang je weet dat de oliepomp het altijd goed heeft gedaan kan je deze inprenciepe laten zitten. Vergeet ook niet het oliefilter zeefje mee te nemen.

3. Kleppen moeten altijd gesteld worden als je de cilinderkop en of de nokkenas eruit haalt. Kan bij terug monteren verkeerd staan. Of verlopen zijn.

4. Krukas waar de lagers al opzitten, blokpakkingen set, krukas keering Links en rechts), (krukas spie kan je van de oude krukas overzetten)
Daarbij meteen de stuurketting ook meenemen en nieuwe ketting geleiders (boven en onder) en een nieuwe kettingspanner. Het laatste is vooral handig omdat je dan niet nog eens een 2de keer het blok los hoeft.

Ontgrensd zal je rond de 70 km/u op de teller wel moeten halen, blok is precies het zelfde als op de peugeot 4takt scooters.


En zorgen dat je een onbeschadigde ventilator poelie hebt, en ook de vario set die onbeschadigd is.
 
1. Wat wil je dat er gebeurd? Het is wel verstandig om eerst de motorolie af te laten voor je iets gaat demonteren of blok splitsen.

2. Als je het goed wilt laten doen, meteen de krukas keeringen toch mee nemen en niet vergeten om de stuurketting en de ketting geleiders + ketting spanner te vervangen. Zolang je weet dat de oliepomp het altijd goed heeft gedaan kan je deze inprenciepe laten zitten. Vergeet ook niet het oliefilter zeefje mee te nemen.

3. Kleppen moeten altijd gesteld worden als je de cilinderkop en of de nokkenas eruit haalt. Kan bij terug monteren verkeerd staan. Of verlopen zijn.

4. Krukas waar de lagers al opzitten, blokpakkingen set, krukas keering Links en rechts), (krukas spie kan je van de oude krukas overzetten)
Daarbij meteen de stuurketting ook meenemen en nieuwe ketting geleiders (boven en onder) en een nieuwe kettingspanner. Het laatste is vooral handig omdat je dan niet nog eens een 2de keer het blok los hoeft.

Ontgrensd zal je rond de 70 km/u op de teller wel moeten halen, blok is precies het zelfde als op de peugeot 4takt scooters.


En zorgen dat je een onbeschadigde ventilator poelie hebt, en ook de vario set die onbeschadigd is.
Dankjewel, zo gaat het gebeuren!
Maar 1 ding heel duidelijk; ik raak niks meer aan.
Maar nu weet ik wat ik moet bestellen.
 
Last edited by a moderator:
Back
Top