This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

fotos lc bw's/spirit

pj-tuning

Well-Known Member
hoi,
ik zoek fotos van waar en hoe jullie en yamaha bw's of mbk booster spirit hebben omgelast voor een lc blok (al dan niet met subframe) want ik heb een subframe+bevestigingen van een aerox kader liggen maar ben aan het twijfelen hoe ik dit het beste zou lassen kwestie van stevigheid en dergelijke.

mvg Peter

tegenwoordig hoef je toch niet meer te lassen ben al site tegengekomen die
ombouwsetjes kopen voor mina vert naar mina hor om te bouwen
kosten geloof ik zo'n 80€ maar zo beschadigt ge u kader niet en moet je niet beginnen meten en lassen

groeten

ja maar ligt blok niet zo goed+veer past niet meer zoals het hoort kwa langte en 80€ is veel te duur voor 2 metalen plaatjes.

ja maar ligt blok niet zo goed+veer past niet meer zoals het hoort kwa langte en 80€ is veel te duur voor 2 metalen plaatjes.

Trust me, de moeite die ge u daarmee bespaard is meer waard dan 80€
Ik heb al een aantal frame's omgebouwd omdat er toen nog niet zo'n setje te krijgen was in belgie.

Believe me, als ge het fatsoenlijk wil doen is het zeer veel werk.

dus ja zou me aanraden om zo een setje te kopen?
veel man hebben me dit afgeraden omdat er dan véél zou moetten worden aangepast zoals een achterstaaf ipv veer, je scooter zou veel hoger liggen enzo,,
ervaring mee?

grtz

dus ja zou me aanraden om zo een setje te kopen?
veel man hebben me dit afgeraden omdat er dan véél zou moetten worden aangepast zoals een achterstaaf ipv veer, je scooter zou veel hoger liggen enzo,,
ervaring mee?

grtz

Ikzelf heb geen ervaring met de Kiesler set maar ik geloof niet dat het evenveel werk is als het volledig maken van een eigen subframe.

Een staaf ipv een veer... dat is onzin.
Afhankelijk van hoe hoog je je scooter wil hebben aan de achterkant kan je een langere achterveer (of ophoogblokje) monteren. Met een staaf rijden is enkel aan te raden als je gaat sprinten. 1 voor het gewicht, 2 voor het inveren te voorkomen.

ik zou zeker ook gewoon voor een ombouw kitje gaan van kiesler.
net zoals spasta al zecht, de moeite die je bespaard door dat setje is dik dubbel dwars die €80 waard.

en ik denk niet dat er veel zal veranderen aan je blokpositie tov een scooter met een hz blok. kiesler zal geen product leveren waarbij je nog maar half klaar bent. dat denk ik dan.

Nu zag ik net naar het kiesler verlegstuk voor mina hori blok (om blok een stuk naar achter te hangen ivm recht spruitstuk) en het ombouwkitje van kiesler om van mina verti naar mina hori te gaan. Wat me opviel was dat deze op foto identiek zijn! Is dit zo? Zo ja dan bestel ik beter zo een setje want die zijn gewoon op scooterparts te verkrijgen voor +-55 Euro.

mvg

Ze gebruiken gewoon dezelfde foto , is 100% zeker niet hetzelfde

Tuurlijk niet dezelfde! En je hoeft niks aan te passen, misschien de hoogte die je niet mooi vind maar dat is idd qua andere veer of ophoogblokje te regelen...
Word idd gewoon dezelfde foto gebruikt, is totaal verschillend

weet iemand waar deze verkrijgbaar zijn buiten scootshop.be? want kom ze nergens tegen en op scootshop zijn ze momenteel uitverkocht. misschien dat de prijs ergens anders ook scheelt..

grtz

edit: of weet iemand de officiele website? want deze is ook niet te vinden lijkt me..

Last edited: