ff snel wat informatie over `Dremel` voor ik tot aankoop over ga.

Handige_harry

Well-Known Member
Nu wilde ik al een tijdje een dremeltje hebben he, altijd handig, maar ik zou me god niet weten welke ik moet kopen aangezien ik daar geen verstand van heb.

Nu zag ik vandaag in het Praxis blaadje een aanbieding van zo`n imitatie dremel van Black & Decker.

Ding kost 35 euro (was 69 euro, afgeprijsd), heeft 30 accesoires, maar nu vroeg ik mij het volgende af:

Het toerenbereik is van 8.000 tpm - 24.000 tpm en heeft 6 snelheidsstanden.
Het vermogen is 90 watt.

IS dit vermogen niet een beetje weinig of voldoet dit wel voor normaal gebruik?
Ik wil hem namelijk gebruiken bij het schuren van mijn velgen.

Bedankt voor ieders tips en opinie :)

Greetz. Ray
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb ook zo een imitatie geval.. Verw8 niet te veel van de freesjes die erbij zitten. Polijsten met zo een dremel is helemaal klote. Schuren gaat op zich nog wel
 
Ik heb ook een dremel, tot nu toe niet veel gebruikt. Ik had toen de keuze tussen die dremel en een groen ding dat het zelfde deed(kan ff niet op de naam komen), die draaide dan meer toeren dan de dremel ofzoiets..

Greetzz DAW
 
K heb al een jaar lang een "Imi" kinzo dremel van een maat van me in de schuur liggen..........dat ding is echt gaar.......die "dingetjes" breken echt snel af....
 
Waarom zou je je velgen gaan schuren met een dremel :?
Geef in plaats van die 90 piek, 7,50 uit aan een pot verfafbijt. Veel betere investering :)

(let bij het openmaken van die pot afbijt erop dat je de gebruiksaanwijzing volgt. Eerst moet je een gat in de deksel tikken met een spijker, omdat het blik onder druk staat)
 
Ja... Waarom gewbruik je een dremel om je velgen te schuren? Schuren duurt al zolang :) Die dremel gebruik ik alleen omte frezen eigenlijk. Zon klein dingetje lijkt me ook niet geschikt voor schuren.

Maaruh de aanbieding klinkt goed...
 
Black & Decker is rommel, maarja dat is mijn mening.

Ook de combitool van Ferm moet je niet aan beginnen.

Dremel is goede kwaliteit.
 
ik heb ook zo'n gaar Kinzo apparaat, alles breekt echt snel af, ik gebruik em ook hoofdzakelijk om dingen door te slijpen (schroeven)

zo'n ding is wel erg handig voor casemodden :D (wat ik een keer gedaan heb)

Snij er ook wel ABS plastic mee.

voor het zwaardere werk heb je er geen kont aan....
 
ik heb een duits apparaat
een gele van de praxis koste ook geen scheet.
werkt perfect en geen klachten ofzer die slijpschijfjes breken altijd snel maar dat heb ik ook met de orginele dremel van mijn pa.
gewoon rustig aan doen.
 
Originally posted by vincent
ik heb em ook ,die dremel is gewoon van goede kwaliteit
en het is gewoon een rete handig ding

Mja, ik heb ook de "echte" dremel, maar ik word echt naar van dat verwisselen van freesjes...
dat knopje draait nl. altijd door (vanaf dattie nieuw was...) loop ik weer te kutten met waterpomptang en combitang :|.
 
Originally posted by Blaze
ik heb een duits apparaat
een gele van de praxis koste ook geen scheet.
werkt perfect en geen klachten ofzer die slijpschijfjes breken altijd snel maar dat heb ik ook met de orginele dremel van mijn pa.
gewoon rustig aan doen.

Als die schijfjes steeds breken, gewoon stuk of 6 op elkaar doen, werkt best goed :W
 
schuren van velgen is idd goed lomp, sorry dat ik het zeg :D
laat ze gewoon voor een paar tientjes stralen, is nog goedkoper dan die dremel......................
 
Oke bedankt voor de reacties, ik zal er nog ff over nadenken, ik weet eigenlijk niet wat ik er verder aan heb...

Ik heb dit schuren al meerdere malen gedaan (altijd met de hand)

Maar nu zit er zwarte verf op van de KLM dus dat gaat er een beetje moeilijk af, maar anders kijk ik wel voor dat verfafbeitspul..

Thx iig.
 
Ik heb trouwens een ferm, geen klachten over, ding heeft al heel wat uurtjes gedraaid. Je moet vooral de juiste freesjes gebruiken (oftewel bijna nooit van die zachte steentjes die erbij zitten, maar hardmetaal freesjes voor dremel)
 
Ferm is voor het geld een goede machine, maar je moet er geen wonderen mee verwachten.

Als je een Ferm een tijdje in de hand houdt krijg je ontzettende lamme poten, de Dremel heeft dit niet, het loopt allemaal veel fijner, maar daar betaal je ook voor.
 
Ik heb sinds kort (maand of 3 ) ook een dremel ,en t is een superfijn apparaat.
Ik gebruik m nu vooral voor modelbouw maar ook mn scoot heb ik er al mee bewerkt.(de verkochte rox ja)

Op zich gaan die doorslijpschijfjes niet gauw stuk je moet er alleen niet te scherpe bochtjes mee maken dan knappen ze kapot!!!
 
Back
Top