Extreme Performance Bike Weekend (scooter-hijack) 16-17 september

Sibo

For those 7 seconds
Ook dit jaar weer een 400m (quartermile) scootersprint op de prachtige dragbaan van SantaPod... Zoiets moet je gewoon meegemaakt hebben !

In het weekend van 16-17 september

Hier komt/staat alle info te staan:
http://www.scooter-hijack.co.uk/
http://www.2wheelhijack.co.uk/

website van de baan zelf:
http://www.santapod.co.uk/

Foto's 2003
http://www.scootertuning.net/raceresults.php?ID=40

Foto's 2005
http://www.scootertuning.net/raceresults.php?ID=158

Prijzen HvH - Harwich: http://www7.stenaline.nl/servlet/se.....language.id=6

Dit jaar samen met On 2 Wheels(motor sprints), in een weekend:(tekst van site)

New at Santa Pod Raceway for 2006 is Extreme Performance Bike Weekend! This is the ultimate track day event for bikers and scooterists. Extreme Performance Bike Weekend has replaced “On 2 Wheels” and “Scooter Hijack”, and brings together the best of both events for a weekend of full-throttle thrashing on Europe's most famous dragstrip.

Nog mensen die echt willen gaan dit jaar?, maby met groote groep NL sprinters?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

vorig jaar ook geweest is echt de moeite waard:p
alleen een grote groep nederlanders?
vorig jaar zouden er ook veel gaan heb er niet 1 van gezien:+
 
Vorig jaar zou ik met je mee, maar liet je niets meer horen :( :p

Maar dit jaar wil ik er weer graag heen, maar het is toch een samenhang van omstandigheden. Als ik naar zoiets toe ga, wil ik iig. m'n scooter mee :p Want dat is natuurlijk een mooie kans om eens leuke snelheden te boeken :W

Maar iig. het lijkt me echt supervet om er heen te gaan. We shall see :W
 
Razma said:
Ik hoor al 3 jaar mensen roepen die gaan (met een grote groep) en tot hiertoe stond ik er bijna altijd alleen ?

Ja idd daarom vroeg ik het ook, is dit trouwens nog verrijden vanaf plek waar boot aankomt?

(Deel van tekst is trouwens uit topic van vorig jaar geleend)
 
Ik zat er idd ook aan te denken om is die kant op te gaan:7 ... De kosten zijn het nou ook weer niet :) En het lijkt me gewoon wel vet om daar een keer te rijden.
 
Jaah het lijkt mij ook leuk.. maar ik zeg nog niet dat ik ga..

Net wat Razma al vertelde, altijd zijn er mensen die zeggend at ze gaan, maar haken af..

Iig ik wacht het af tot die tijd..:)
 
Idd die mensen hou je altijd:p

Ik weet ook nog niet of ik 100% ga.. Maar vorig jaar had ik nog niet echt iets serieus, ja een zip met 2F...Dit jaar is de zip weg en is het iets serieuzer :7
 
Wim said:
Jaah het lijkt mij ook leuk.. maar ik zeg nog niet dat ik ga..

Net wat Razma al vertelde, altijd zijn er mensen die zeggend at ze gaan, maar haken af..

Iig ik wacht het af tot die tijd..:)

Zo denk ik er ook over, eens kijken hoe de zaken dan staan +weer etc....
 
Ik heb even gekeken wat het kost met een Personenwagen incl. aanhanger tot 3 meter. Op basis van mijn Astra incl. die aanhanger betaal je voor 2 personen 400e. Dus 200e de man. Is opzich best nog wel veel geld, want daarbij komt ook nog benzine. Mijn rijstijl kennende een tank of 4 (2 heen 2 terug), nog een keer 200e, dus dan zit je toch kort gezegt al op een 300e de man. En daar komt dan nog inschrijfgeld bij ? Geloof het wel, nou dat maakt me dan geen reet meer uit, maar zo'n tripje kost dan toch best veel geld.

Dit was btw. vrijdags heen, en maandag's terug :)

-edit-

Met een Busje (Minivan :X zo staat het beschreven op de site) Kom je op 276 euro uit. Dus dat scheelt alweer 124 euro :p Dus daar kun je nog wel redelijk mee sjoemelen.

Ik weet trouwens nog, dat Inne haar Runner180 tijdelijk had voorzien van een brommer-kenteken, en dat scheelde haar ook aardig in de kosten meende ik :! .
 
Last edited:
hou er wel rekening mee dat je controle krijgt aan de overkant.
de meeste jonge gasten met wat oudere busjes/auto's worden binnenste buiten gekeerd daar:mad:
 
Hmm... dat zuigt flink. Heb echt geen zin dat ze daar om een of andere debiele reden in eens allemaal shit in beslag nemen. Maar dat is denk ik wel op te lossen door met een hele groep er in eens door heen te gaan. Ws. krijgen we dan ook nog iets in de trend van groepskorting, en dat is toch ook wel weer een punt om te overwegen. Wat je natuurlijk ook kunt doen is gewoon 1 huge busje oid fixen of 2, en dan met een hele ploeg er heen gaan.

Of je verkiest ipv. de Stenaline. de Eurotunnel... Ik ga eens even kijken wat dat kost :)

Via Eurotunnel

Zelfde datums, ff willekeurig tijdstip gekozen (daar hangt prijs ook vanaf)

Heen en terug 416 euro voor een Auto incl. Aanhanger. Hierbij hoef je geen selectie te maken voor een aantal personen, dus stauw je je auto vol met 4 man, en de aanhanger met 2 scooters bijvoorbeeld en een sprintframepje ofzo, dan zit je dus op een kleine 100e de man. Dat lijkt er al meer op iig :)
 
D.J said:
Hmm... dat zuigt flink. Heb echt geen zin dat ze daar om een of andere debiele reden in eens allemaal shit in beslag nemen. Maar dat is denk ik wel op te lossen door met een hele groep er in eens door heen te gaan. Ws. krijgen we dan ook nog iets in de trend van groepskorting, en dat is toch ook wel weer een punt om te overwegen. Wat je natuurlijk ook kunt doen is gewoon 1 huge busje oid fixen of 2, en dan met een hele ploeg er heen gaan.

Of je verkiest ipv. de Stenaline. de Eurotunnel... Ik ga eens even kijken wat dat kost :)

Via Eurotunnel

Zelfde datums, ff willekeurig tijdstip gekozen (daar hangt prijs ook vanaf)

Heen en terug 416 euro voor een Auto incl. Aanhanger. Hierbij hoef je geen selectie te maken voor een aantal personen, dus stauw je je auto vol met 4 man, en de aanhanger met 2 scooters bijvoorbeeld en een sprintframepje ofzo, dan zit je dus op een kleine 100e de man. Dat lijkt er al meer op iig :)
denk dat het goedkoper is om met de boot te gaan vanaf hoek van holland dan eerst naar frankrijk te rijden.
daar in de trein naar engeland te stappen en dan nog weer eens 2,5 uur te rijden naar santa pod.
of heb je de astra niet meer dj:p
tis vanaf de tunnel namelijk een aardig eindje tuffen naar santa pod:D
 
Last edited:
ivm de reglementen zal het ongewijzigd blijven tov 2005
dus eigenlijk alles toegelaten zolang het maar veilig is

Klassen:
- Road legal scooters (automatic)
- Sprinters (automatic)
en dan de schakelscooters (Lambretta - Vespa etc)
 
Aangezien de SBO race Amsterdam geplanned is valt SantaPod voor mij dit jaar af en aangezien er maar weinig mensen reageren hier veronderstel ik dat er weinig Nederlandse rijders aanwezig zullen zijn ?
 
ik zie op de fotos van de voorafgaande jaren, bijna alleen maar 100cc, 125cc, 180cc enz. dus motorscooters. voor deze scooters lijkt mij de baan van 400meter een stuk gunstiger. ik ga niet graag 400meter met mijn zip volgas..
maargoed, als het nou om de hoek was ;).. het lijkt me wel leuk om te gaan kijken, maar dat zit er denk ik ook niet in.

mvg,
 
Back
Top