Extra stuurslot. Is dit wat...???

gcs100

Well-Known Member
Beste forumleden,

Onderstaand slot kom ik al geruime tijd tegen.
Lijkt mij zeer handig in gebruik.
Zie dat deze geen ART sterren/keuring heeft.
Hoeft op zich geen probleem te zijn, aangezien het een extra slot betreft.
Mijn vragen zijn simpel:

- Is dit een beetje kwaliteit?
- Iemand ervaring hiermee?
- Kopen of niet?

Graag jullie mening/advies...

 
Advertisement - register to remove this

Ik heb er geen ervaring mee maar wel leuk dat ze het volgende aangeven:

Even snel een slot erop zonder te hoeven prutsen met een schijfremslot, dan is dit handige massieve slot waarmee je je handrem vastzet aan je gashendel perfect. Muurvast en snel klaar. Daarbij vergeet je hem ook nooit en voorkom je schade doordat je hem meteen ziet en voelt als je je gashendel vastpakt.

Eigenlijk is het een remschijfslot en beide zijn eigenlijk nogal ondingen eerlijk gezegd en ook verschilt de onderlinge kwaliteit enorm.
Ik heb wel ervaring met een remschijfslot en het type welke ik had, had ook een geïntegreerd alarm en een herinneringskabel die je aan het stuur bevestigde dus die vergat ik ook nooit. Maar goed zoals Kristan ook al aangaf is een stukje extra beveiliging altijd goed voor de gemoedstoestand natuurlijk.

Er zijn in ieder geval betere varianten verkrijgbaar maar daarmee gaat ook automatisch de prijs omhoog!
Het enige is dat je dit soort sloten goed schoon moet houden en regelmatig moet inspuiten met bijvoorbeeld WD40.
Als je de scooter ook in de koudere periode gebruikt met alle bijbehorende weer en wegelementen is het verstandig om de boel te smeren anders gaat het al vrij snel oxideren van binnen in het slotmechanisme waardoor het slot een minder soepele werking krijgt.
 
Buiten de vraag of dit slot van goede kwatiteit is denk ik er zo over.

Het is een extra beveiliging maar Ik zou zo'n slot niet als enige beveiliging gebruiken.