This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

evo70 stotteren als een gek

Status
Not open for further replies.

danethesjaak

dane geen probleem
ik heb dus een probleempje
ik zal eerst even mijn setup uitleggen
evo5 70
c16
21mm
doppler as
overrange
e6 filter
denso w34 es zu bougie
delta clutch

ik meng 1:35 met 98 en castrol a747.
mijn scoot begint te stotteren als een gek als ik meer dan kwart/half gas geef.

bougie geeft een vage kleur bij alle sproeiers die ik heb geprobeert, het is een beetje grijs zwarte kleur en als ik een sproeier boven de 100 heb dan is hij ook vettig dus mij conclusie was te groot.
dus ik heb alles afbouwend verwisseld vanaf dde 110
mjet geen resultaat.
m'n gasnaald staat op de ena hoogste inkeping.
luchtstelschroef 1,5 slag open en een w7 gasnaald.

volgens mij ligt het niet aan de ontsteking want als ik half gas geef dan draaid hij meer toeren dan volgas en kan ze makkelijk aan.

ik hoop dat jullie er iets van weten want ik ben al een week bezig met sproeiers gasnaalden enz verwisselen.

ik ben zonder luchtfilter nog niet eens boven de 100 geweest met 21mm carb, dus kan zijn dat ie nog kleiner moet , maar dat is een kwestie van proberen , zet er eens een 90 in en probeer het dan nog eens , als ie het dan nog doet is het dat dus niet ,maar doe wel voorzichtig , alleen proberen , niet gaan kijken hoe snel hij gaat!!!! membraanplaten zijn ook vrij belangrijk! anders zul je het in je cilinder moeten gaan zoeken oid, mischien te hoog op druk gezet ofzo..................

ik heb precies hetzelfde gehad heel kort geleden... khad geen idee waar het aan lag... ik had me orginele ontsteking over gezet op een ander blok met evo en carters getuned op evo... ook heel erg stotteren en met sommige sproeiers kwam ie wel vooruit en sommige niet.. verschillende carbs geprobeert... nix hielp.
ik d8 dus dat het de onsteking moest zijn, terwijl die altijd goed was op me oude (orginele blok) omdat ik tog al van plan was een hpi te halen heb ik dat gedaan... en nu nix geen last meer... :?
wat het nou precies was weet ik niet maar iig wel de ontsteking...

succes ermee...

ontsteking zal het niet zijn want half gas wil die toeren maken en goeie ook
het gaat dus egt om volgas en denk zelf dat ik het richting gasnaald moet gaan zoeken.

hij zal naar m,ijn schatting 12 a 12 k draaien. en loopt halfgas rond de 70.
en als ik volgas geef dan begint die niet gelijk te stotteren maar pas na een bepaald toerental.

oww... okee das dus wel een ander geval dan dat het bij mij was... mijne kwam nieteens van ze plek... en als dat wel zo was ging ie hooguit 15 ofzow...

ik zou de electrode afstand van de bougie ff kleiner maken. niet te veel. maar t kan altijd helpen. Mijn evo had er ook probs mee. toen een vervroegingsspietje erin gedaan en weg probs. nus tottert ie alleen aan t begin maar das een gasnaald prob.

ik zit juist met hetzelfde probleem, in het begin trekt die de stukken uit de grond en als ik zoals je zegt meer dan de helft gas geef. dan begint hij te stotteren en zwakt hij veel af in snelheid dan gaat hij van 80digi naar 15digi ofzo:? , maar denk wel dat het aan mijn gasnaald ligt. want in het begin alles perfect en wanneer ik dan gasnaald te hoog trek verzuipt hem precies. maar wanneer ik het gevonden heb zal ik het hier melden

en ik heb mijn carter uitlaten frezen rondom de krukas , staat ook in de polini papieren bij een krukas, maar ik had een evo krukas dus ik weet niet of dat bij jouw dan uitmaakt , het kan wel.............

bij mij was toen het probleem weg.............

Maak je elektrode afstand heel klein (kleiner dan 0.4mm) en probeer dan nog eens, ik zeg dat het daaraan ligt. Zelfde probleem namelijk met elektrode afstand groter dan 0.35 rijd mijn scooter niet meer zonder stotteren.

hey dude leg eesn een extra massa dus een gewone elektrsiche tijd draad redelijke dikke ,en dat moet je van het blok naar je frame zette
doe dat maar eens
wedde dat het minder is

laat het even wet greets tim

mensen harstikke bedankt voor de reactie's hij kan wat mij betreft dicht want het was gewoon die denzo bougie.
ik heb de electrode afstand kleiner gemaakt en rijd nu gewoon normaal .
allemaal bedankt.
mvg dane

Status
Not open for further replies.