Ik heb hier zelf een staan van roverbike retro ding.. Staat al enige weken weg te kwalmen..
Moest wel zeggen dat hij niet verkeerd reed en ja er zitten een hoop nadelen aan.
- Dat nep chroom dat verroest gewoon naar een tijd, je kan er zoveel een nieuwe stuur en koplamp plaatsen.. Maar het is gewoon dwijlen met de kraan open.
- Motorblok verbruikt nogal veel olie
- Veel gezeik met de elektra
- Zitten vaak zwakke onderdelen aan.
- Zo kon ik bij mij een hele varioteur de vuilbak in gooien
- De uitlaat is gewoon door en door rot.
- Lagers van bijvoorbeeld de achterpoelie zijn echt van china kwaliteit (die lopen gewoon kapot na een tijd)
-Benzine tank inhoud stelt echt niks voor
- Gezeik met de accu
- Boutjes van de platwerk rotten gewoon vast in het frame.
- Vaak slechte afdichting boven het achterwiel, de zooi spat zo je motorblok op. Zit hij dan lekker onder het zand en modder..
Als je dan toch een scooter wilt ga dan beter voor de kymco agility.. Zo`n china ding kost ongeveer net zo duur.. 1100 - 1200 euro voor de china en 1300-1400 euro voor een kymco.. Terwijl de onderdelen van de kymco 20 x beter zijn.
Zo`n china ding kost gewoon te duur hier.. In china kosten die dingen hoogstens 300-400 euro..
En dan ziet men wel brood in deze scooters te verschepen naar andere landen en lekker flink de prijs laten opdrijven..