dat is duidelijk. dan hòef je niet te reageren.Heb er zelf ook weinig verstand van,
dat is knap.. want dat ECS doet zijn best om er "valse" lucht bij te doen. Hoe merk je dat ie te rijk loopt dan?Ik heb een kymco agility van 2019
Met een e-carbu
En hij loopt te rijk
Wat kan dot zijn?
dat is duidelijk. dan hòef je niet te reageren.
Post automatically merged:
dat is knap.. want dat ECS doet zijn best om er "valse" lucht bij te doen. Hoe merk je dat ie te rijk loopt dan?
mijn zelfde Kymco Agility E4 van 2019 loopt te arm en ik maak me hoofdbrekens om dat te veranderen..
hoe is de verdere staat van het apparaat? kilometers, beurtjes, opgevoerd of niet?
misschien zijn de ECS-luchtventielen afgeblind (ik heb gelezen dat ze daar heel fijn van rijden en heb het zelf ook even geprobeerd, maar kreeg foutmeldingen via m'n motorstoringslampje dus heb ze weer aangesloten vóórdat m'n lambdasonde of Katalysator eraan gaat) of staat je stationaire mengselschroef tè ver open? (mijne staat al op 3,5)
of blijft je regelschuif hoog hangen? de mijne bleef eerst onderin of halverwege steken, na goed oppoetsen liep ie weer soepel.
vanmiddag heb ik de veer die de regelschuif omlaag moet drukken iets ingekort en dat had een positief effect op de driveability (soepeler wegrijden, vooral met passagier achterop)
Die heb ik proper gemaaktZijn de filtertjes op de luchtklepjes niet vervuild of verstopt?
Wat zijn die ecs lucht ventielen?
Beetje vreemd, je kent ze niet en toch heb je ze schoongemaakt???Die heb ik proper gemaakt
Soms ben ik beetje in de war met die technise namen of zoBeetje vreemd, je kent ze niet en toch heb je ze schoongemaakt???
Ja die zit vast en het stekertje zit goed ineenHeb je die weer goed aangesloten na het vervangen van de cilinder?
Afge blind?ECS-luchtventielen afgeblind
Dus wat kan ik nu het best doen regel schuif is bekijken of die ecs ventiel afsluitenik heb die 4 x knipperen ook gehad toen ik (1 van) de ECS-ventielen afgedopt (afgeblind) had (dus het slangetje naar de carburateur bij het ventiel losgemaakt, daar een schroef ingedraaid zodat er geen lucht naar de carburateur kan). dan méét de ECU via de lambdasonde terecht dat hij wat rijk loopt, maar dat wil niet zeggen dat de sonde defect is.
olie op de lambdasonde is echter niet bevorderlijk: een lambdasonde vergelijkt altijd de buitenlucht met het uitlaatgas en als dat buitendeel vervuild raakt meet hij niet meer zuiver.
als je per ongeluk de twee ECS ventielen op elkaars stekkers hebt aangesloten regelt het systeem natuurlijk ook van geen kant. kun je dit uitsluiten?
regelschuif met membraan.
View attachment 69625
View attachment 69626
waar ik dat gele lijntje heb getekend hoort een slangetje, dit loopt van dat zeskantige "zilveren" ECS-ventiel naar de carburateur, onder zie je ook nog een roestige (dit is bij de GTS-Toscana van mijn schoonpa, maar principe is eender). haaks op het bovenste, glimmende ventiel zie je ook een stukje slang met aan het einde een filtertje.
Dat zal voor morge zijn dan stuur ik wat meer foto,s.kan ik zo niet zien of beoordelen, ziet er niet optimaal uit, maar het beste haal je hem er even uit via de bovenkant. (het membraan dat deze schuif omhoogtrekt, kan ook vuil zijn van onder)
(in deze stand staat hij in ieder geval niet omhoog.)
Alles gedaan en loopt nog steeds te rijk dus ik denk dat dan tog men lamda sensor isheb je nog vuil van de onderkant van dat membraan af gehaald? je zou die schuif fijn kunnen polijsten met waterproof 1000 ofzo.
en heb je nog de stand van je mengselschroef geteld? zat er wel een veer boven je schuif?
Op 2.5 valt hij uit en gaat hij lager in toeren heel gek vind ik persoonlijk maar die bougi is van vorige maand nieuw dus is geen roest maar gwn vuilik heb niet gezegd dat ie op 3,5 hoort hè!
ga eens kijken of jij met 2,5 toe kan (waarschijnlijk stijgt dan je stationair toerental, wat je dan weer knijpt met die schroef waar je gasklep tegenaan leunt (rechts, veer erom)
ook ziet je bougie er oud uit, met die roest aan de onderste schroefdraadgangen..