ervaringen met verwarmingsvest?

C-Row

roeiende kraai
heeft iemand hier ervaring met elektrisch verwarmde kleding?
ik heb voor thuis een Stoov verwarmingsdeken in mijn bureaustoel liggen, (mijn kantoor in een deel van de garage, geen centrale verwarming) en dat werkt fantastisch.
Als ik per sé langere afstanden op de scooter door de kou zou moeten, zou ik ook zo'n bodywarmer nemen.
maar kan je dan met een goedkoop "Chineesje" toe, of moet je toch beter zo'n Milwaukee, Makita of BMW merkding nemen?
wie heeft er al een?
 
Advertisement - register to remove this

heeft iemand hier ervaring met elektrisch verwarmde kleding?
ik heb voor thuis een Stoov verwarmingsdeken in mijn bureaustoel liggen, (mijn kantoor in een deel van de garage, geen centrale verwarming) en dat werkt fantastisch.
Als ik per sé langere afstanden op de scooter door de kou zou moeten, zou ik ook zo'n bodywarmer nemen.
maar kan je dan met een goedkoop "Chineesje" toe, of moet je toch beter zo'n Milwaukee, Makita of BMW merkding nemen?
wie heeft er al een?
Yes. heb een verwarmbare body warmer(jaar of 4 geleden gekocht op wish) en een verwarmde jas(voor en achter).
Werkt erg fijn met een goede powerbank. Heb hem nu op mijn werk ook aan. Vanmorgen met de NIU naar t werk gereden en dit vest onder de jas aan. werkt perfect. Heb dit vest omdat ik een slechte rug heb waar ik veel last van hem wanneer het koud is. Tot nu nog geen last gehad van de rug.
.1701950706116.png
 
Op zich is een vest beter als verwarmde handschoenen of verwarmde handvaten.
Je lichaam reguleert de warmte en zal eerst de organen warm houden waardoor je koude handen en voeten krijgt.
Dus als je de warmte vasthoud blijven je handen en voeten ook warmer.
 
de grap is, ik kan best goed tegen kou (aspirant "Iceman" die af en toe koud afdoucht of ook nu even in t-shirtje buiten gaat staan)
maar zit nu over verwarmde motorkleding van BMW Motorrad te vertalen en denk "dat lijkt me best lekker" ;)
Post automatically merged:

@Telefonica, werk je ook in de kou? (koeling/buiten)
 
Last edited:
Hoe ver moeten jullie rijden dan? 10+ km, oke. Daar onder gewoon niet aanstellen, kom op.

En dan zou ik ook eerder kijken naar verwarmde handschoenen, sokken, dat soort dingen. Daar krijg ik het koud, mijn torso en benen heb ik niet zo'n last van.

Als je de hele dag in de kou moet staan is het natuurlijk weer een heel ander verhaal. Maar dat heeft dan ook niet veel meer met scooters te maken.
 
Hoe ver moeten jullie rijden dan? 10+ km, oke. Daar onder gewoon niet aanstellen, kom op.

En dan zou ik ook eerder kijken naar verwarmde handschoenen, sokken, dat soort dingen. Daar krijg ik het koud, mijn torso en benen heb ik niet zo'n last van.

Als je de hele dag in de kou moet staan is het natuurlijk weer een heel ander verhaal. Maar dat heeft dan ook niet veel meer met scooters te maken.
Ik werk idd geregeld buiten. en ook in een vrij koud magazijn. en soms warm achter de pc op kantoor. Wisselt enorm. en met een slechte rug is het wel nodig hem warm te houden. ik rij idd maar 10 km heen en terug. Dan ben ik liever een piepert en heb t war dan mezelf een bikkel te noemen en het koud hebben.
 
Als je binnen werkt zal het vast prima werken, anders denk ik dat je accu snel leeg is. Als je buiten werkt en dat ding moet dan uit omdat je anders op de terugweg in de kou zit is ook niet alles. Ga zometeen hier mn handvat verwarming maar eens installeren, heb verder nergens last van de kou maar mn handen zijn altijd net 2 blokken ijs
 
Respect hoor ...
Vind het Jammer dar er geen Stand kachel in de Bus van mijn werkgever zit ... Dagelijks kom ik in een lege Huurwoning die ik mag klaar maken voor een nieuwe bewoner , als ik binnen kom , is het lekker warm , en sta lekker droog .... Mag pas om 08:00 beginnen , en 15:30 naar huis . Beter dan die Klote (nieuw) Bouw , was daar helemaal klaar mee.........Brrrrrr....
 
Als je binnen werkt zal het vast prima werken, anders denk ik dat je accu snel leeg is. Als je buiten werkt en dat ding moet dan uit omdat je anders op de terugweg in de kou zit is ook niet alles. Ga zometeen hier mn handvat verwarming maar eens installeren, heb verder nergens last van de kou maar mn handen zijn altijd net 2 blokken ijs
tweede accu? meeste zijn gewoon usb-compatibel, kan je de powerbank zo groot kiezen als je zelf wil.
 
precies 10 km is mijn standaard ritje, maar ik ben al een ouwe man.. vroeger zat ik wel 25 km op m'n Kreidler te kleumen onderweg naar stage..
Ik stapte op de motor bij -5 en sneeuw, als 16 jarige hoog water kijken op de brommer, ook met lage temperaturen.
Maar ik heb nu de keuze, fiets, motor, scooters en auto's.
Gistermorgen met aanvriezende mist neem ik ook de auto, terwijl ik liever op een Vespa zou gaan.
Donker, je ziet geen fuck, zeker niet met de fietsers die je tegemoet rijden met zo'n bouwlamp voorop.
Voor mij is dat een rit van 28 km, door het hoge scherm is het goed te doen met temperaturen rond of onder 0.
Ik heb ook verwarmde handschoenen van Gerbing, maar die heb ik nog niet gebruikt.
Maar zorg dat je bovenlichaam goed verpakt is.
Wat daarvoor ook ideaal is; thermokleding van de Lidl, wordt ook vaak verkocht voor de wintersport.
Dat draag ik ook met hoge temperaturen.
 
Ik stapte op de motor bij -5 en sneeuw, als 16 jarige hoog water kijken op de brommer, ook met lage temperaturen.
Maar ik heb nu de keuze, fiets, motor, scooters en auto's.
Gistermorgen met aanvriezende mist neem ik ook de auto, terwijl ik liever op een Vespa zou gaan.
Donker, je ziet geen fuck, zeker niet met de fietsers die je tegemoet rijden met zo'n bouwlamp voorop.
Voor mij is dat een rit van 28 km, door het hoge scherm is het goed te doen met temperaturen rond of onder 0.
Ik heb ook verwarmde handschoenen van Gerbing, maar die heb ik nog niet gebruikt.
Maar zorg dat je bovenlichaam goed verpakt is.
Wat daarvoor ook ideaal is; thermokleding van de Lidl, wordt ook vaak verkocht voor de wintersport.
Dat draag ik ook met hoge temperaturen.
Je vergeet de honden uitlaters, volledig zwart gekleed lopend op het fietspad.
 
Ik stapte op de motor bij -5 en sneeuw, als 16 jarige hoog water kijken op de brommer, ook met lage temperaturen.
werd dat hoog water bij -5 niet kruiend ijs?
Post automatically merged:

12 Volt aansluiting in je Scooter bouwen , Bij Speedfight 3 is dat al standaard , bij een Grand-Dink ook :tearsofjoy:
en dan je licht zien dimmen..
 
Last edited:
Op zich is een vest beter als verwarmde handschoenen of verwarmde handvaten.
Je lichaam reguleert de warmte en zal eerst de organen warm houden waardoor je koude handen en voeten krijgt.
Dus als je de warmte vasthoud blijven je handen en voeten ook warmer.

Wat je niet wilt is dat je met je handen precies tussen warm en erg koud gaat zitten.

Ten eerste is dat niet goed voor je huid.
En ten tweede gaan je handen pijn doen en tintelen.

Handschoenen zouden mij eerste koop zijn als ik warmte zoek.. Je kan ook gewoon een dikke goedkopere vest of trui aan doen.

Zo`n warmte vest word pas echt noodzakelijk als je dik onder de -4 graden komt.


Ik gebruik zelf de oude type handschoenen van Gerbing O7 heten die volgens mij.

Alleen heb ik ooit hier een grote fout mee gemaakt:

1. Handschoenen op 7volt is niet echt de moeite waard. Op maximale setting kan je het misschien net redden (alleen bij steenkoud is het te weinig)

2. Heb de handschoenen ooit 1 maat te groot gekocht, en dan zit het hete element niet goed tegen je handen aan.

3. Volgende x wil ik dus een 12volt set.. Ben alleen niet zo kapot van die accus die geleverd worden door eigen merk.

Je kan dan beter een setje hebben die je op een universele powerbank kan aansluiten.
Om die reden rijd ik zelf met een vaste kabel en controller rond die op de accu is aangesloten.
 
Back
Top