Ervaringen Gilardoni W-Poort Pia..

Ik hoop zelf binnenkort met mn gila te gaan rijden. Tis mn eerste 70cc en nu ik dit zo lees koop ik over een tijdje wel wat leukers na wat ervaring te hebben opgedaan. Maar slechter dan een versleten 70 giet zal toch wel meevallen?

pic van mijne

wpoort.jpg
 
DAMN als ik al ff naar de fics kijk zie ik al dag en nacht verschil!!

Die Polini is standaard breed zeg... Koppellllllllllll.. :)

Het begint wel aardig te kriebelen man..

Misschien een stomme vraag.. maar ik rij geen 19mm Do meer maar nu 17,5mm puur voor t verbruik enzo ik rij er erg veel mee..

Zal een Polini Wpoort goed functioneren met een 17,5mm Do??
 
Ik zou hem eerst monteren met een 17,5, en dan gaan tunen, en een 19/21mm erbij pakken, je weet niet wat je meemaakt, geloof me :p
 
Klopt ja my bad. Behalve het timingsverhaal is de gilar poort is iig wel een stuk minder mooi zoals de mensen hier ook al aangeven.

Wat ik ook zo debiel vind is uitlaatpoortruimte onder de spijlen die zwaar onder ODP ligt...

Niet te vergeten trouwens: de plienie is ook een vrij tamme cilinder die pas na tunen echt los komt (en hoe). Is ook veel geodkoper, omdat alleen wat werk aan de uitlaatpoort al wonderen doet.

Dan nog die cc's extra: keuze lijkt me duidelijk :)

Originally posted by Joël
Neenee, dat is bij de Piaggio LC versie, wat overigens geen enkele problemen geeft...
 
btw, wees wel voorzichtig, rij em altijd netjes warm want door de 'doodlopende' spijlen in de uitlaatpoort kan het nog weleens gebeuren dat je snel een warmloper hebt.

maar naast dat is het gewoon een vette cilinder :) ik ken iemand (vriend van kneiter) die er iig nu erg gelukkig mee is...
 
Originally posted by Tim
Ik zou hem eerst monteren met een 17,5, en dan gaan tunen, en een 19/21mm erbij pakken, je weet niet wat je meemaakt, geloof me :p

klopt....ik ging van 17,5 naar 21mm op een plieni w-poort....ik kreeg een kick...niet normaal!!!!:W
 
Wel jammer dat je d'r nog zo weinig van hoort he..

Iedereen is alleen bezig met Vlinderpoorten enzo (ok zijn ook vet) Maar ik vind dit ook hele gaaf.. Als ik bv al zie hoe breed zo'n W poort standaard is :W Heerschent gewoon!!
 
Die Polini W-poort hoor je helemaal niet weinig over... Zijn echt een hoop mensen die met die cilinder rijden...

Mark; maak je Typhoon L.C., en koop die W-poort L.C. van Lieuwe ;)
 
Na veel tunen. Das wel l.c. trouwens

Een untuned alu w van het laatste type (poorten liggen 1mm lager dan voorheen, zuiger heeft een ronder uitsparing ipv vierkant), draait met nardo maarliefst 9300 rpm :)

Komt vooral door een zeer kleine blowdown, vandaar dat wat tunewerk aan de uitlaatpoort wonderen doet.

Omdat de spoelers zo laag liggen voldoet een 17,5mm ook na tunen nog uitstekend. Zo is het mogelijk een ultieme koppel/toursetup et toch veel power te creeeren. Ga je ook spoelers doen wordt een 19/21mm wel een must. Dan wordt het echt leuk, zoals bijv. Tim je kan vertellen. Daarnaast heeft de kop nog vrij veel werk nodig vordat je een leuke squish aankunt. Kortom: Een cilinder met veel Gezichten: van tamme tour setup tot koppelmonster tot brute raceprestaties.
 
Tja, op L.C. zie ik liever een Hebo alu NG voor dat geld.

Tenzij je echt met 17,5 en nardo wil rijden :)
 
Probeer maar eens een 17,5mm, plieni w-poort l.c. 50 euro tuned met nardo, dan weet je waarom..



Originally posted by Mark@Typhoon
Waarom wordt hier steeds Nardo gezegt? Ik rij met een c16 :p
 
Back
Top