Ervaringen Gilardoni W-Poort Pia..

Mark@Typhoon

Old member
Ey mensen..

Ik wil jullie ervaringen met de gilardoni W poort wel eens horen..

ALS er mensen zijn die m hebben OF die info over deze cilinder hebben laat t me eens weten..

Hoe is de kwaliteit? Als je m vergelijkt met een Polini W wat is t verschil.. enz enz..

Thanx
 
Advertisement - register to remove this

Een maat van mij heeft z'n cilinder geloof ik...

Dat ding is toch 74 cc?

Het rijd niet slechter dan een MHR ofzo...:) [de gewone dan wel he]
 
Is gewoon 70cc.

Ik heb een AC versie liggen, I.S. tuned. Ik heb er weinig mee gereden en eigenlijk helemaal niet met goede afstelling. Wel reed het al aardig kick. Door std Zip AC vertanding geen hoge top maar wel erg hoog koppel. Bij mij zat ie tussen de 11.5k en 12k rpm icm Hebo R1 en 21mm.

Leuke cilinder al met al.

Verschil met Polini Alu W kan ik je zo niet zeggen, er is wel verschil, maar kheb geen ervaring met de Polini.
 
Dit is toch gewoon een W poort???

gilar.jpg
 
de vorm van de poort van de gilardoni is anders.
en hijs 65cc

polini w poort heeft een flat zuiger. diameter van de polini is 47,4 mm.

flat zuiger is volgens mij alleen bij de nieuwe versie en ik heb wel wat pics van de polini maar die kan ik vanaaf pas posten.
 
pronk en ik hebben er eens een keer met 1 gevlamt

eerst met een gilardonie-ding W-poort, gaf wel iets leuke koppel, en ging wel lekker.....

toen een Polini W-poort, en dat gaf een stuk meer koppel, en meer power.....

omdat ik toen niet op die koppel had gerekent, heb ik toendertijd 8 weken met een gebroken duim, en schaafwonden rondegelopen:| 8P

conclusie:

gilardonie = wel grappig
polini = 10 x beter t.o.v. de gilardonie...

maak je keus :D
 
Mensen,

De Gilardoni 46mm-65cc W-poort is best een geinig cilindertje qua poorten layout, alleen de timing laat ver te wensen over... De spoelers staan maar voor een deel open @ ODP, waardoor al gauw een paar mm's (!!) moet ophogen en afdraaien om toch tot een leuke timing te komen.

Die timing verklaart dan ook het verschil in vermogen met een Polini w-poorter, samen met de 4cc minder natuurlijk.

Met tuning is zo'n Gilardoni dan ook op hoog niveau te krijgen, al is het jammer van de bijgeleverde zuiger met 2 veren.

Ik heb er ooit een getuned (stage 3) voor een 19mm en Jolly uitlaat, en die gaf super wheelie power en draaide ruim 12000 rpm @ topvermogen... Voor tuning leek het net een 50cc, zo traag was ie (aldus de eigenaar).

Je moet er natuurlijk wel even een passend 46mm kopje bij halen van Alfaerre...
 
Lijkt me dus dat je enorme beperkingen hebt met een Gilardoni W-poort, en een Polini W-poorter [ondanks de hogere aanschafprijs] goedkoper op een hoog niveau te krijgen...
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2
Lijkt me dus dat je enorme beperkingen hebt met een Gilardoni W-poort, en een Polini W-poorter [ondanks de hogere aanschafprijs] goedkoper op een hoog niveau te krijgen...

Tsja, met een Polini kun je alleen door het verbouwen van de uitlaatpoort al een heel aardig vermogen halen... al is die spoelertiming ook niet alles.

Om de Gilardoni op niveau te krijgen moet er een kopje bij en moet je sowieso spoel- en uitlaattiming aanpakken, wat de nodige extra kosten met zich meebrengt.
 
Hieruit is dus op te maken:

dat de polini w-poort zo uit de doos beter is, en na tuning, een lekker vermogen kan geven

de gilardoni w-poort na aanpassen ook lekker loopt, maar uit doos niet erg speciaal is.

mijn raad:

koop voor die paar euro' tjes meer een polini w-poort, een kwalitatief goede cilinder, die zo uit de doos, aan je verwachtingen voldoen. Als je er op uitgekeken bent, heeft hij ook nog redelijke tune-potentie
 
Mja...sander was me dus helaas voor met dit leuke verhaal

Wij hebben dus beide cilinder op dezelfde dag getest icm een (lekke:)) bidalot s2 pijpje, 17,5 en "race"vario ;)

Die polini ging echt stukken harder, scheelde echt erg veel!
 
Duh, de spoelers staan maar half open bij de gilar. Zoals Joel al zegt dus. Ze hebben er gewoon een of andere zuiger bij geflikkert die er toaal niet bij past. Hij is mm's te hoog, heeft 2 gare veren en het slotje loopt aan in de spoeler... :(

ZOnder tunen loopt het als een versleten giet70 en na tunen dus heel leuk, zoals de cilinders die Joel en ik hebben klaargemaakt bewijzen.

De Gilar is natuurlijk ook wel een heel stuk goedkoper dan de Plieni.
 
Originally posted by Ufo
Duh, de spoelers staan maar half open bij de gilar. Zoals Joel al zegt dus. Ze hebben er gewoon een of andere zuiger bij geflikkert die er toaal niet bij past. Hij is mm's te hoog, heeft 2 gare veren en het slotje loopt aan in de spoeler... :(

ZOnder tunen loopt het als een versleten giet70 en na tunen dus heel leuk, zoals de cilinders die Joel en ik hebben klaargemaakt bewijzen.

De Gilar is natuurlijk ook wel een heel stuk goedkoper dan de Plieni.

mja de donut kost 90 en dan nog een kopje erbij van 30 zit je op 120
dan nog tunen voor 30 pleuro en dan moet je ook nog een andere zuiger kopen.
lijkt me handiger om dan meteen een polini te kope
 
Originally posted by Super Ronnie
mja de donut kost 90 en dan nog een kopje erbij van 30 zit je op 120
dan nog tunen voor 30 pleuro en dan moet je ook nog een andere zuiger kopen.
lijkt me handiger om dan meteen een polini te kope

TADAAAA!!! dat is dus wat ik bedoel:# :+
 
Back
Top