Ervaringen Airsal T6 nieuwe type Met vlinderpoort

Vissa

PB Guru
Beste mensen :)

Mijn vriend gaat zojuist een Neo's aanschaven en wilde de Airsal T6 met vlinderpoorten proberen :)

Waarom? De prijs is aantrekkelijk en mischien dat Speeddrake mij kan vertelle of dit een leuk cilindertje is ( omdat hij er zelf ook 1 ownde )

Kom niet met: Airsal = kut , omdat die naam je niet aanstaat :) Ik wil gewoon eerlijke ervaringen weten :)

Dus geen : Brakke wand - slechte zuiger etc :)

Tuurlijk als et wel zo is hoor ik het wel! maar wel van mensen die zo;n cilinder hebben/ gehad :)

Thx!
 
Advertisement - register to remove this

airsal T6 is op minarelli echt een snel cilindertje, mits goed onderhouden en goed gesmeerd zal het zeker niet snel kapot gaan.
koop er wel een goede uitlaat en carb bij !

btw: speeddrake zal je niks kunnen vertellen over een T6 op mina :p
 
in wat voor richting kwa carb + uitlaat keuze moet je dan denken?

verder had ik juist gelezen hier ergens @ forum, dat deze cilinder zijn wand erg slap is, en dat de zuiger het niet lang volhoud, is dat algemeen bekend, of is er iemand gewoon niet zorgvuldig bezig geweest?
 
ik denk dat het algemeen is van de zuiger.... ik had namelijk 3x een airsal gehad en alle 3 de zuigers waren binnen 6a700 km kaduuk.(zugerveer klem in zuiger) ondanks rijke smering !

Ik heb altijd gereden met 19 mm carb en yas r @ mina vert liep wel verdomde lekker ;)
@ mina hor AC had ik een c16 en 19mm liep ook lekker :)
maar ik raad je toch aan om bijv een gilardoni zuiger o.i.d er in te stoppen :)

*edit wand verkleurde ook vrij snel... ik weet niet of dit aan kwaliteit van de wand ligt...*
 
Last edited:
dat lag aan je mengsel, dan slijt het idd wel goed

als je goed smeert en je carb goed afsteld kan je er gewoon 3000km mee rijden hoor.

ik zou denken aan een c16 oid, icm met 21mm carbje zal dit wel lekker lopen.
 
Is idd een leuke cilinder op min hor. Maar ga je voor ac of lc? Ik heb eerst de ac gehad, loopt zeer leuk maar je moet goed smeren en ff kijken of er geen bramen aan zitten. Ik heb nu de lc en dit loopt erg leuk, alleen koop er wel een goede uitlaat bij.

De zuigers zijn helaas echt om te janken. Mijn airsel zuiger was binnen no-time naar de klote. Een goede zuiger hiervoor in de plaats is de athena topzuiger.

Een smering 1:35 is idd wel goed.
 
Ik heb op dit moment ook een Airsal T6 onder men neo's (AC dus) En het loopt echt donders lekker.. Ik trek autowheelies als een gek. En over de afwerking ik heb de zuiger de randen gewoon effe met een schuurpapiertje korrel 600 gedaan.. En de uitlaat poort en dan spoelers daar heb ik de bramen heel voorzichtig weggehaald met een hele kleine vijl.. Maar mijn mening is: Airsal hele goede cilinder alleen net wat neo's racer zegt de zuigers zijn echt bagger slecht!!!
 
Het gaat hier om een AC versie van de clinder, tenminste ik ga een dinsdag een scooter halen, en die cilinder was genaaid, dus k moet iets halen, en dit trok me wel, omdat er tog niet heel veel mee rijden... maar het beste is dus, even afwerken/laten afwerken? en het beste gelijk vanaf begin andere zuigert?
 
Ik heb voor meerdere mensen zo'n cilindertje gemonteerd op mina l.c. Wel heb ik eerst de cilinder en de zuiger afgewerkt, want ik vind dat dat gewoon moet bij die cilinder. Maar het liep zeer goed. Allemaal met yas r en 17,5 dellie. Zelf zou ik er een 21mm carbje erop leggen. Maar iig ze rijden nu allemaal nog en die zitten al dik over de 5000 km. Dus goed en snel cilindertje, maar wel ff afwerken.
 
je kan ze wel goed verneuken 8P

scooter6.jpg
 
der is toch ook een optie dat als je de zuiger en de cilinder af laten werken, dat je gewoon met deze zuiger kan blijven gaan rijden, k bedoel na afwerking zal het toch niet zo brak blijven als eerst...
 
Ik heb sinds kort dus de airsel min hor lc en binnen een paar minuten was me zuiger afgeschreven. Was licht gaan afbrokkelen bij de pistonpen. Cilinder hoefde ik gelukkig nog niet af te schrijven. Ik zou iig voor een andere zuiger gaan en een klein beetje afwerken.

A.c. met shot moet goed lopen. Heb ik ook gehad alleen was ik toen nog prutsor(nu nog wel een beetje:p). Maar die T6 heeft flink wat pit.
 
Back
Top