Erg zonder remblokjes rijden?

Status
Not open for further replies.
T

Ttw

Guest
Hello,

vandaag zijn mijn remblokjes uit mijn achteremklauw gevallen, de remschijf loopt nu ietsjes aan. De remblokjes zijn er helemaal uit nu, is het nu erg om zonder remblokjes te rijden? (behalve dat ie niet remt dan ;))
Niet dat zo opeens mijn wiel blokkeert ofzo??

thankss gr.
 
Advertisement - register to remove this

Lijkt me niet geheel verstandig! maar dat had je vast zelf ook al kunnen bedenken....

beter eerst eens kijken waarom ze er uit zijn.. vallen er niet zomaar uit lijkt me.. en als je nu aan je remhendel zit kan je een probleem hebben...
 
Mocht je toch opeens in je rem knijpen, zullen je remzuigers tegen je remschijf aan komen. Dat zal ongetwijfeld tot schade aan klauw en schijf lijden. Beide zijn best duur om te vervangen. Ik zou er dus zeker niet mee doorrijden.

Daarnaast is het natuurlijk ontzettend dom om met een niet werkende rem te gaan rijden, maar dat kun je zelf ook wel bedenken :)
 
Bedankt voor de snelle reacties, ik hoef zodadelijk maar een klein stukkie te rijden en knijp niet in de rem hoor :)
De remblokjes zijn er uit gevallen omdat dat pinnetje wat er door steekt eruit gevallen is, of afgebroken..
 
En toch gaan rijden he... Hoe eigenwijs kun je zijn. Neem nou maar van mij dat het erg onverstandig is er mee te gaan rijden. Als er ineens een auto/kind voor je de staat, knijp jij dus echt wel in die rem he!

Maar goed, het is jouw keuze uiteraard.

Dat pinnetje hoort er eigenlijk ook niet uit te kunnen trouwens, die zit geborgd. Wellicht moet je daar ook even naar kijken.
 
ik heb geen fiets ;) haha nee ben vandaag op de fiets naar school geweest hoor. :)
Verder komt het wel goed met het remschijfje hoop ik hij is wel iets geschaafd omdat de remblokjes er tijdens het rijden uit zijn gevallen en het voelde alsof ik over een tak heen reed :p :(
En ik krijg een boutje van mijn remklauw niet los (rondgedraaid) :( hoe ga ik dit fixen, heb er al wel wat olie op gedaan.

bedankt, groet.
 
erafboren?? Of eraf slijptollen??
Mmmm erg zonde van mijn professioneel gespoten rode remklauw...
Andere manieren..

gr.
 
Man man man... Olie doet niks. Wat je wel zou kunne doen is ( beunig ) , remklauw loshalen , goed drukken op je ratel of nog beter stang waar dop op kan , en dan je klauw en dan even GOED vast tie-wrappen om je poot. Zorg da ie niet wegglijdt. En dán op het gemakje naar de brommer boer , als je lief bent zet ie ze er gelijk op ook. :)
 
Oke, wat jij zegt Ben kan helaas niet :( het is de onderste moer van de remklauw en de carter zit een beetje erg in de weg dus kan er niet met een ratel bij, helaas.
Misschien maar 'beunend' proberen :(

gr
 
Doordrukken. Het is eng , 'k weet het. Gewoon doordrukken. Todat je KRAK hoort , beetje doordraaien nog , dan draai je 'm zo los. :)
`
Ben, wat bedoel je?? Ik kan er niet bij omdat de carter in de weg zit, kan het verlengstuk + ratel er dus alleen erg scheef opzetten en dat gaat dus niet :)

gr
 
Ik snap eigenlijk ook niet waarom ik um eraf wilde hebben :S vaag.
Maarja ik kan de delen wel van elkaar afdraaien natuurlijk, dat is toch nodig he om blokjes te vervangen.. En nu moeten ze nog blijven zitten want dat 'borg-stangetje' is eruit, iemand een idee hoe ik dit moet fixen??

ty, gr
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top