DennisG
2f4r
Ik heb dus sinds gister een probleempje met mijn eprom rotor.
"verhaaltje" stukje rijden / afstellen weer rijden etc.
Zet ik de scooter dus op de "normale manier" uit met de killswitch.
Andere sproeier erin, starten........ niks meer, compleet dood.
van alles geprobeert, massa, bougie, opnieuw aansluiten enz, niks meer dus.
Het is eerste wat in me op kwam was, cdi dood / bobine dood?
Nou heb ik het als volgt aangesloten:
Massa cdi en massa bobine op het frame bij elkaar,
Massa frame (onder bobine) naar het blok.
volgens mij hoort het ook zo.
Maar nu heb ik de killswitch angesloten op de oranje draad van de cdi naar de bobine, en nou had ik dus gesearched, en nou schijnt het dat je dus bruine draad van de stator moet onderbreken.
Iemand hier ervaring mee?
Ik dacht zelf altijd dat je de oranje draad moest pakken?
Dus nu is waarschijnlijk de bobine of cdi gefrituurd.
Ik heb zo snel even niet onderdelen om uit te wisselen oid.
Vraag 1 kun je dit doormeten? oid.
Vraag 2 wat gaat er nou kapot? of de cdi of de bobine?
hoop dat er mensen een antwoord op kunnen geven
edit: ik rijd overigens met het oude type eprom, (zal verder niet uitmaken denk ik)
"verhaaltje" stukje rijden / afstellen weer rijden etc.
Zet ik de scooter dus op de "normale manier" uit met de killswitch.
Andere sproeier erin, starten........ niks meer, compleet dood.
van alles geprobeert, massa, bougie, opnieuw aansluiten enz, niks meer dus.
Het is eerste wat in me op kwam was, cdi dood / bobine dood?
Nou heb ik het als volgt aangesloten:
Massa cdi en massa bobine op het frame bij elkaar,
Massa frame (onder bobine) naar het blok.
volgens mij hoort het ook zo.
Maar nu heb ik de killswitch angesloten op de oranje draad van de cdi naar de bobine, en nou had ik dus gesearched, en nou schijnt het dat je dus bruine draad van de stator moet onderbreken.
Iemand hier ervaring mee?
Ik dacht zelf altijd dat je de oranje draad moest pakken?
Dus nu is waarschijnlijk de bobine of cdi gefrituurd.
Ik heb zo snel even niet onderdelen om uit te wisselen oid.
Vraag 1 kun je dit doormeten? oid.
Vraag 2 wat gaat er nou kapot? of de cdi of de bobine?
hoop dat er mensen een antwoord op kunnen geven
edit: ik rijd overigens met het oude type eprom, (zal verder niet uitmaken denk ik)
Last edited: