eprom probleempje

DennisG

2f4r
Ik heb dus sinds gister een probleempje met mijn eprom rotor.
"verhaaltje" stukje rijden / afstellen weer rijden etc.
Zet ik de scooter dus op de "normale manier" uit met de killswitch.
Andere sproeier erin, starten........ niks meer, compleet dood.
van alles geprobeert, massa, bougie, opnieuw aansluiten enz, niks meer dus.
Het is eerste wat in me op kwam was, cdi dood / bobine dood?
Nou heb ik het als volgt aangesloten:

Massa cdi en massa bobine op het frame bij elkaar,
Massa frame (onder bobine) naar het blok.
volgens mij hoort het ook zo.
Maar nu heb ik de killswitch angesloten op de oranje draad van de cdi naar de bobine, en nou had ik dus gesearched, en nou schijnt het dat je dus bruine draad van de stator moet onderbreken.
Iemand hier ervaring mee?
Ik dacht zelf altijd dat je de oranje draad moest pakken?
Dus nu is waarschijnlijk de bobine of cdi gefrituurd.
Ik heb zo snel even niet onderdelen om uit te wisselen oid.

Vraag 1 kun je dit doormeten? oid.
Vraag 2 wat gaat er nou kapot? of de cdi of de bobine?

hoop dat er mensen een antwoord op kunnen geven

edit: ik rijd overigens met het oude type eprom, (zal verder niet uitmaken denk ik)
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

ik heb ze al jaren op de oranje kabel , bij beide scooters ,geen probleem :)

dat moet willen ,mja , kan ook storing zitten in je killswitch , heb je al zonder geprobeerd?

zowel cdi als bobine kunnen altijd kapot gaan..
 
ik heb ze al jaren op de oranje kabel , bij beide scooters ,geen probleem :)

dat moet willen ,mja , kan ook storing zitten in je killswitch , heb je al zonder geprobeerd?

zowel cdi als bobine kunnen altijd kapot gaan..

Ja ik had het bij mijn zip ook zo, ging ook prima.
maar nu geeft die dus helemaal niks meer.
Heb onderhand al een andere malossi bobine opgehaald --> gemonteerd... nog steeds geen vonk.
Dus nou zou logischerwijs het probleem bij de cdi / eprom liggen.
Zou het dan weer kunnen werken met een nieuwe eprom chip of kan ik nu gelijk de hele cdi afschrijven?

Killswitch is er overigens al tussen uit.
 
vroeger was volgens mij de chip los verkrijgbaar , maar deze ontstekingen worden niet meer gemaakt (nja , de cdi niet)

je kunt denk ik het beste even een andere proberen , of mischien dat iemand weet hoe je dit type kunt doormeten.

moet wel door te meten zijn dacht ik.

massa wel perfect verder?

dop ook al even doorgemeten? en vonkt ie ook niet zonder dop?

feit is wel dat je nu een mooie reserve bobine hebt :*
 
vroeger was volgens mij de chip los verkrijgbaar , maar deze ontstekingen worden niet meer gemaakt (nja , de cdi niet)

je kunt denk ik het beste even een andere proberen , of mischien dat iemand weet hoe je dit type kunt doormeten.

moet wel door te meten zijn dacht ik.

massa wel perfect verder?

dop ook al even doorgemeten? en vonkt ie ook niet zonder dop?

feit is wel dat je nu een mooie reserve bobine hebt :*

Ja dat is waar :p die bobine is 100% goed.
Bij euroscooters is die chip nog te koop voor 30 euro, dat vind ik het nog wel waard om een keer te proberen, maar misschien is de hele cdi wel kapot, en koop ik eerst een chip van 30 en dan nog eens een cdi van 100+ daar heb ik geen zin in, eerst maar eens zien wat er precies kapot is.
Ik ga zometeen de stator en dop doormeten.
Bougie kabel enz is ook nieuw zo'n ngk ding.
Massa zit er ook al dubbel op.

Stator kan je doormeten, moet iets van een waarde van 108 ohm zijn geloof ik.

Bobine is ook door te meten op weerstand.

Ok thnx bobine is iig goed :) stator ga ik zo even bekijken
 
ik heb ook keer gehad dat me killswitch niet meer werkte
ik had toen die blauwe die is kapot en toen ff een zwarte getest van iemand en hij starte weer dus mijn vraag is heb je niet toevallig die blauwe met vorkje?
EDIT omdat het vorkje niet goed aansloot meer dus lam terwijl ik net een nieuwe had eigelijk
 
gewoon testen:)

Ik kan wel veel testen, maar misschien kan iemand me zeggen of het met een chip klaar is, of een compleet nieuwe cdi

ik heb ook keer gehad dat me killswitch niet meer werkte
ik had toen die blauwe die is kapot en toen ff een zwarte getest van iemand en hij starte weer dus mijn vraag is heb je niet toevallig die blauwe met vorkje?
EDIT omdat het vorkje niet goed aansloot meer dus lam terwijl ik net een nieuwe had eigelijk

ik heb een zwarte met vorkje werkt verder prima :)
killswitch zit er atm ook niet tussen
 
Back
Top